Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@06:54:38 GMT

شبها بین ساعت 10 تا 11 بخوابید تا سکته نکنید

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۴۴۵۸

شبها بین ساعت 10 تا 11 بخوابید تا سکته نکنید

محققان تاثیر خواب بر سلامت انسان اعلام کردند اگر هر شب بین ساعت 10 تا 11 بخوابیم خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته 25 % کاهش می یابد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس،‌ محققان دریافته اند که بین زمان خواب و حمله قلبی ارتباط خاصی وجود دارد به عبارتی خوابیدن در نیمه های شب می تواند به قلب انسان فشار آورده و احتمال سکته قلبی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داده های بیش از 88 هزار فرد 43 تا 74 ساله این موضوع را تائید کرده است.
به عقیده پژوهشگران ساعت طلایی خواب بین ساعت 10 تا 11 شب است وکسانی که دیر می خوابند بیشتر در خطر حملات قلبی قرار دارند.
تعداد کمی از مردم موفق می شوند به روال های سخت قبل از خواب پایبند باشند. این برای اکثر افراد مشکل چندانی نیست، اما برای افراد مبتلا به بی خوابی، ساعات خواب نامنظم مفید نیست.روال خواب ما  بستگی به این دارد که چه چیزی برای ما مفید است، اما مهم ترین چیز این است که یک روال را انجام دهیم و به آن پایبند باشیم.
نخستین توصیه
اول از همه، ساعات خواب منظم را حفظ کنید. این کار ساعت مغز و درونی بدن را برنامه ریزی می کند تا به یک برنامه معمول عادت کند.
بیشتر بزرگسالان به 6 تا 9 ساعت خواب در هر شب نیاز دارند. با تعیین ساعتی که باید از خواب بیدار شوید، می توانید یک برنامه منظم برای خواب تنظیم کنید.
همچنین مهم است که هر روز در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. اگرچه ممکن است تلاش برای جبران خواب بعد از یک شب بد ایده خوبی به نظر برسد، اما انجام این کار به طور منظم می تواند روال خواب شما را مختل کند.
مرحله مهم برای خوابیدن
یک حمام گرم (نه داغ) به بدن شما کمک می کند تا به دمای ایده آل برای استراحت برسید.
نوشتن لیست‌های «کارها» برای روز بعد می‌تواند افکار شما را سازماندهی کند و ذهن شما را از هرگونه مزاحمت پاک کند.
تمرینات تمدد اعصاب، مانند حرکات کششی سبک یوگا، به شل شدن عضلات کمک می کند. به شدت ورزش نکنید، زیرا نتیجه معکوس خواهد داشت.
سی‌دی‌های آرامش‌بخش با استفاده از یک فیلمنامه با روایت دقیق، موسیقی هیپنوتیزمی ملایم و جلوه‌های صوتی برای آرامش شما قبل از خواب مفید است.
خواندن کتاب یا گوش دادن به رادیو با منحرف کردن ذهن، آن را آرام می کند.
از استفاده از گوشی های هوشمند، تبلت ها یا سایر وسایل الکترونیکی به مدت یک ساعت یا بیشتر قبل از رفتن به رختخواب خودداری کنید زیرا نور صفحه این دستگاه ها ممکن است بر خواب تأثیر منفی بگذارد.
اتاق خواب
اتاق خواب خود را برای خواب در شرایطی راحت فراهم کنید.
اتاق خواب شما باید محیطی آرامش بخش باشد. کارشناسان ادعا می کنند که ارتباط قوی بین خواب و اتاق خواب در ذهن افراد وجود دارد.
با این حال، برخی چیزها این ارتباط را تضعیف می کنند، مانند تلویزیون و سایر ابزارهای الکترونیکی، نور، سر و صدا، و تشک یا تخت بد.
اتاق خواب شما در حالت ایده آل باید تاریک، ساکت، مرتب و در دمای 18 تا 24 درجه سانتیگراد باشد.
اگر پرده ای ضخیم ندارید، آن را بپوشانید. اگر سر و صدا شما را اذیت می کند، سرمایه گذاری روی شیشه دوجداره را در نظر بگیرید یا برای گزینه ارزان تر، از گوش گیر استفاده کنید.
یک دفتر خاطرات خواب داشته باشید.
یادداشت روزانه خواب می تواند ایده خوبی باشد. ممکن است عادات سبک زندگی یا فعالیت های روزانه ای را که به بی خوابی شما کمک می کند، آشکار کند. یک دفترچه خاطرات خواب همچنین می تواند شرایط زمینه ای را که بی خوابی شما را توضیح می دهد، مانند استرس یا دارو، نشان دهد.
نتیجه بدست آمده
تشویق افراد به داشتن زمان خواب منظم می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی با «کمترین هزینه» کمک کند.
دکتر "دیوید پلانز"، نویسنده اصلی این مقاله دراین باره گفت: بدن دارای یک ساعت داخلی 24 ساعته به نام ریتم شبانه روزی است که به تنظیم عملکرد فیزیکی و ذهنی کمک می کند.
"نتایج نشان می دهد که خواب زودهنگام یا دیروقت ممکن است باعث اختلال در ساعت بدن شود و پیامدهای نامطلوبی برای سلامت قلب و عروق داشته باشد."
دکتر پلانز اضافه کرد: "مطالعه ما نشان می دهد که زمان بهینه برای خوابیدن در نقطه خاصی از چرخه 24 ساعته بدن است و انحرافات ممکن است برای سلامتی مضر باشد.خطرناک ترین زمان برای خواب بعد از نیمه شب  است، زیرا ممکن است احتمال دیدن نور صبح را کاهش دهد، که ساعت بدن را تنظیم مجدد می کند."
این مطالعه نشان داد که ارتباط بین زمان خواب و خطر ابتلا به بیماری قلبی در بین زنان قوی تراست، که ممکن است به دلیل تفاوت‌های هورمونی و یائسگی باشد. این مطالعه نشان  میدهد که تشویق افراد به خوابیدن قبل از ساعت 11 شب می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را برای میلیون ها نفر کاهش دهد.

خواب کافی
بیماری‌های قلبی و گردش خون باعث مرگ  حدود 160000 نفر در سال شده و حدود 7.6 میلیون بریتانیایی با بیماری قلبی زندگی می‌کنند.
"رجینا جیبلین"، پرستار ارشد قلب در بنیاد قلب بریتانیا، می‌گوید: «این مطالعه بزرگ نشان می‌دهد که خوابیدن بین ساعت 10 تا 11 شب می‌تواند نقطه شیرینی برای اکثر افراد برای حفظ سلامت طولانی مدت قلبشان باشد.
خواب کافی برای سلامت عمومی ما و همچنین سلامت قلب و گردش خون ما مهم است و بیشتر بزرگسالان باید هفت تا نه ساعت خواب در شب را هدف قرار دهند.
اما خواب تنها عاملی نیست که می تواند بر سلامت قلب تاثیر بگذارد. همچنین مهم است که به سبک زندگی خود توجه کنید زیرا دانستن مولفه هایی مانند فشار خون و سطح کلسترول، حفظ وزن مناسب و ورزش منظم، کاهش مصرف نمک و الکل و خوردن یک رژیم غذایی متعادل نیز می تواند به سلامت قلب ما کمک کند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بین ساعت 10 تا 11 برای خواب اتاق خواب سلامت قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر

سوار شدن آسانسور برای راحتی فوق‌العاده است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیچ کمکی به طول عمر شما نمی‌کند بلکه در عوض، محققان دریافته‌اند که انتخاب پله‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید، به طور خاص، بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ر

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دکتر سوفی پادوک (Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می‌گوید: اگر هر دو گزینه پله‌ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب شما کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک هدف دست یافتنی برای فعالیت‌های روزانه باشد.

به نقل از اس‌اف، اگرچه بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده هستند، اما محققان می‌گویند که ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از آن کمک کند. متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۴ ارائه شده است، خاطرنشان می‌کند که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر از سطوح توصیه شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده بزرگسالان باید هر هفته حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند. این حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع در روز برای مدت پنج روز است. همچنین اضافه کردن دو روز فعالیت‌های تقویت عضلانی توصیه می‌شود که در آن همه گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها درگیر شوند.

دکتر پادوک خاطرنشان می‌کند که بالا رفتن از پله‌ها شکلی آسان و قابل دسترس از ورزش است که افراد می‌توانند در هر مکانی انجام دهند از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک‌های شهری. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به بررسی تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخت.

این گروه ۹ مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله‌ها با بیش از ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده جمع‌آوری کردند. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد بررسی قرار داد و درمورد تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این ۹ گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی بود. شرکت کنندگان از ۳۵ تا ۸۴ سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش ۲۴ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ارتباط دارد. شرکت کنندگان همچنین ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله‌ها به این شرکت‌کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله‌ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید.

کد خبر 748596

دیگر خبرها

  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟