Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کارخانه نوآوری و فناوری گرگان با حضور سورنا ستاری «معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور» افتتاح شد.

کارخانه نوآوری شهرستان گرگان که به عنوان «ششمین کارخانه نوآوری کشور» محسوب می‌شود و فاز یک این پروژه امروز با حضور سورنا ستاری « معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور» افتتاح شد.

کارخانه نوآوری گرگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این کارخانه تاثیر بسیار زیادی بر زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان گلستان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه نوآوری و فناوری گرگان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه حوزه فناوری که با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد فاز یک کارخانه نوآوری گرگان است که مراحل تجهیز، نوآوری و استقرار تیم‌ها در مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع انجام شده است.

مهدی غفاری تصریح کرد: کارخانه نوآوری گرگان برای حدود ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است و اشتغال ایجاد شده برای جوانان کمتر از ۳۵ سال است و درصد قابل‌توجهی از آنها زیر ۳۰ سال هستند.

به گزارش فارس، عوامل مختلفی برای راه‌اندازی استارتاپ‌ها در کارخانه نوآوری گرگان مستقر هستند از جمله استارتاپ‌های پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری که به عنوان تامین‌کننده مالی در این کارخانه مستقر است.

دفتر تجاری‌سازی و مالکیت فکری معنوی برای ارائه خدمات در کارخانه نوآوری شهرستان گرگان مستقر است همچنین دفتر حقوقی و سه شتاب‌‌دهنده ملی و استانی به نام‌های «علی‌بابا»، «بهقان شیمی» و «اینومکث» برای انجام فرایند شتاب‌دهی استارتاپ‌ها در این کارخانه مستقر هستند.

مجموعه لازم برای راه‌اندازی کسب و کارها در این کارخانه به صورت متمرکز وجود دارد و می‌تواند باعث رشد هرچه بهتر استارتاپ‌ها شود.‌د

از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به گلستان می‌توان به افتتاح «خانه خلاق و نوآوری تقوی» و یا «خانه خلاق گرگان» که در فضای بافت قدیم شهرستان گرگان صورت می‌گیرد اشاره کرد «خانه خلاق گرگان» مساحتی حدود یک‌هزار مترمربع را داراست.

افتتاح «سالن مرکز نوآوری سلامت و فرهنگ» دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان با مساحتی قریب به یک‌هزار مترمربع واقع در ابتدای جاده شصت‌کلاته این شهرستان از جمله برنامه‌های سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به گلستان است که با افتتاح این پروژه‌ها تاحدی مشکل زیرساخت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق در استان گلستان مرتفع می‌شود.

بازدید از «مزرعه خلاق و نوآوری گردشگری» واقع در جاده توسکستان استان گلستان، افتتاح خط تولید پایلوت «لبنیات مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری صنایع غذایی» در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی گلستان و برگزاری جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در استانداری گلستان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر یکروزه خود به استان گلستان است.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

منبع: فارس

کلیدواژه: ششمین کارخانه فناری گلستان کارخانه نوآوری و فناوری گرگان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کارخانه نوآوری گرگان استان گلستان استارتاپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح شنبه و با حضور وزیر علوم در شهر یاسوج، چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر علوم تحقیقات فناوری در آئین افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است.

محمدعلی زلفی گل افزود: این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین گفت: با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

بهادر کرمی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر دانست.

کد خبر 6089706

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای