Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلیسای کاتولیک فرانسه در پی انتشار پرونده رسوایی جنسی ناچار به اتخاذ اقدام‌هایی شده است. خبرگزاری میزان – کلیسای کاتولیک فرانسه در پی افشای رسوایی جنسی در ۷ دهه گذشته که حدود ۳۳۰ هزار قربانی برجای گذاشت، ناچار به تدوین و در نظر گرفتن برنامه‌هایی برای جبران شده است.   به گزارش «نیویورک تایمز»، کلیسای کاتولیک فرانسه قصد دارد بخشی از اموال خود را برای پرداخت غرامت قربانیان سوءاستفاده جنسی بفروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این اقدام یکی از چند اقدام اعلام شده از سوی اسقف‌های فرانسوی یک ماه پس از انتشار گزارش جنسی گسترده اسقف‎ها، کشیش‌ها و کارکنان کلیسا طی سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۰ بوده است.   «اریک دو مولن بوفور»، رئیس کنفرانس اسقف‌های فرانسه، می‎گوید که کلیسای کاتولیک در این کشور بخشی از دارایی‌های خود را برای پرداخت غرامت به قربانیان سوءاستفاده جنسی می‌فروشد.   وی جزئیاتی در مورد دارایی‌های در نظر گرفته شده برای فروش اعلام نکرد.   برخی از اسقف‌های فرانسوی مانند اسقف‌های پاریس دارایی‌های متعددی در اختیار دارند.   کلیسای کاتولیک تاکنون برنامه‌های متعددی برای جبران سوءاستفاده جنسی ۷ دهه گذشته در نظر گرفته است که عبارتند از: پرداخت غرامت به قربانیان از طریق فروش دارایی‌ها یا ارائه وام، تاسیس نهاد مستقل برای نظارت بر رسیدگی به پرداخت غرامت به قربانیان، تشکیل کارگروه‌هایی به ریاست افراد عادی تا سال ۲۰۲۳ برای ارائه پیشنهاد‌های ملموسی در مورد موضوع‌هایی مانند آموزش کشیش‌ها و ایجاد دادگاه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های مشابه.   درخواست‌ها برای اصلاح ساختار کلیسای کاتولیک در پی انتشار گزارش ماه گذشته افزایش یافته است. بیشتر بخوانید: نقش کلیسای کاتولیک فرانسه در نهادینه کردن آزار جنسی کودکان کلیسای کاتولیک فرانسه به نقش خود در کودک آزاری اعتراف کرد گزارش شوکه کننده ماه گذشته در مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان از سوی کشیش‎ها، اسقف‌ها و کارکنان کلیسای کاتولیک فرانسه، شمار قربانیان این بحران را بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در ۷ دهه اعلام کرد.
۱۲۰ اسقف فرانسه هفته گذشته برای نخستین بار، مسئولیت نهادی کلیسا در رابطه با این پرونده رسوایی را پذیرفتند.   قربانیان سوءاستفاده جنسی از کودکان توسط کلیسای کاتولیک فرانسه دریافت مبلغ ثابت را رد کرده و خواستار هزینه مادام العمر و پرداخت قبوض پزشکی و دیگر هزینه‌های مرتبط با آسیب‌های ناشی از سوءاستفاده هستند.   انتهای پیام/ برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه امانوئل مکرون حقوق بشر پرداخت غرامت به قربانیان کلیسای کاتولیک فرانسه سوءاستفاده جنسی دارایی ها اسقف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر باغستان به اتهام اعمال‌نفوذ برخلاف حق و قانون بازداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، مهدی محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازداشت عضو شورای شهر باغستان شهریار، اظهار داشت: این عضو شورا به اتهام اعمال‌نفوذ برخلاف حق و قانون دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در رابطه با پرونده عضو شورا ادامه دارد، افزود: برخورد با مظاهر فساد و سوءاستفاده از حقوق دولتی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی بوده و با جدیت و اقتدار پیگیری خواهد شد.

دستگیری سارق مامورنما با 8 فقره اخاذی در مشهد

دادستان شهرستان شهریار در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هیچ مسئولی در رابطه با فساد و سوءاستفاده از موقعیت شغلی مماشات نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان