Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:05:28 GMT

اکونومیست: بن سلمان عربستان را به مهلکه می‌کشاند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۹۹۴۲

اکونومیست: بن سلمان عربستان را به مهلکه می‌کشاند

یک رسانه انگلیسی اعلام کرد که ولیعهد عربستان سعودی و حاکم دوفاکتوی آن با اقدامات و سیاست‌های بی‌پروایش این کشور را به مهلکه می‌کشاند.

به گزارش ایسنا، نشریه اکونومیست در گزارشی نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با سیاست‌های بی‌پروایانه و برنامه‌های اقتصادی تبلیغاتی خود که هیچ تاثیر واقعی ندارد، عربستان را به سمت مهلکه سوق می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق نوشته این نشریه، سیاست‌های خارجی و اقتصادی عربستان سعودی با عملکرد فاجعه بار در دوران سلطنت ملک سلمان و پسرش محمد حاکم دوفاکتوی این کشور، برجسته شده است.

این نشریه همچنین نوشت که از زمان صعود بن سلمان به صحنه سیاسی عربستان، اخبار خوبی از این کشور به گوش نمی‌رسد. بن سلمان بر یک فهرست بلند از اقداماتی که او را به وحشی گری و بی‌پروایی مشهور کرده، نظارت داشته است، مانند جنگ فاجعه بار کنونی در یمن و محاصره قطر.

این رسانه در ادامه به ربودن عجیب سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان و قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی و همچنین زندانی کردن فعالان به اتهامات مشکوک و بازداشت شاهزادگان و بازرگانان برای دریافت پول از آنها اشاره کرد.

اکونومیست همچنین نسبت به افول فاجعه بار سیاست خارجی عربستان به دلیل تحرکات جنجالی و زیان آور بن سلمان هشدار داد و نوشت: محاصره قطر به امتیازات عمده منجر نشد و ربوده شدن حریری نفوذ عربستان در لبنان را افزایش نداد. هیچ یک از این اقدامات برای جذب سرمایه گذاری خارجی به عربستان که محمد بن سلمان برای دور کردن اقتصاد عربستان از اتکای بیش از حد به نفت به آن نیاز دارد، مفید نبوده است.

طبق این گزارش، هدف قرار دادن مستقیم و مستمر تاجران عربستان باعث بی‌ثباتی جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور شده است که از ۸.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است.

این نشریه همچنین نوشت: چشم‌انداز بن سلمان برای اصلاحات اقتصادی چیزی جز ده‌ها طرح و پروژه بزرگ اجرا نشده نیست و هدف او تقلید از همسایگان موفق خود و رقابت با آنها است. زمانی که بن سلمان بر تاج و تخت می‌نشیند، رقبای زیادی در خاندان سلطنتی از عموزاده‌های آسیب‌دیده‌اش برای او وجود خواهد داشت، زیرا برخی هنوز در خشمگین بوده و تهدید می‌کنند.

طبق نوشته اکونومیست، محمد بن سلمان در طول سال‌هایی که قدرت را به دست داشته است تنها ثابت کرده است که شیفته قدرت و دیکتاتوری فاسد است که استبداد را تداوم می‌بخشد و با هرگونه مشارکت سیاسی و جدایی قوا مقابله می‌کند. علاوه بر این بن سلمان که به حکومت سرکوبگرانه و بی‌پروا معروف است، ۳۷ سمت رسمی را در انحصار خود درآورده است و این مساله شدت اقتدارگرایی و رویکرد دیکتاتوری خود و همچنین تلاش دائمی او برای انحصار قدرت را تثبیت کرده است.

اکونومیست همچنین نوشت: ناظران سال‌های حکومت ملک سلمان و پسرش از سال ۲۰۱۵ تا کنون را سخت‌ترین سال‌ها برای عربستان از زمان تأسیس آن توصیف می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند

اعتراضات دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی در دانشگاه کالیفرنیا جنوبی موجب تعطیلی جشن فارغ‌التحصیلی این دانشگاه شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از سان، دانشگاه کالیفرنیا جنوبی (USC) مراسم اصلی فارغ التحصیلی خود را که زمان برگزاری آن برای ۱۰ ماه می تعیین شده بود، به دلیل نگرانی‌های ایمنی و اجرای تدابیر امنیتی جدید در پی اعتراضات اخیر حامی فلسطین در محوطه دانشگاه لغو کرد.

 این اقدامات امنیتی، فرآیند پردازش تعداد زیادی از مهمانان مورد انتظار را کند می‌کند و میزبانی این مراسم سنتی را که حدود ۶۵ هزار شرکت کننده دارد، غیرممکن می‌سازد.

دانشگاه کالیفرنیا جنوبی در راستای افزایش امنیت، برای افزایش امنیت، برای همه رویدادهای دانشگاه بلیط صادر می‌کند و دسترسی پردیس‌ها و دانشکده‌ها را به نقاط ورودی تعیین شده محدود می‌کند.

در حالی که مراسم اصلی لغو شده است، فعالیت های انفرادی، جشن‌های ویژه و مراسم کلاه‌گذاری فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری طبق برنامه پیش می‌رود.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که اعتراضات دانشجویان در آمریکا در طرفداری از فلسطین در سراسر دانشگاه‌های مختلف ایالات متحده از جمله دانشگاه کلمبیا، تگزاس آستین، هاروارد، اِم‌آی‌تی و سایر دانشگاه‌های آمریکا گسترش یافته است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد