Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس مصوبات سال های ۷۵، ۸۲ و ۸۳ هیات وزیران بخشی از اراضی ملی و دولتی در حوزه های استان های تهران، البرز و مازندران در اختیار شرکت مجری احداث پروژه آزاد راه تهران شمال قرار گرفته بود که حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی جنگل های نوشهر، چالوس و کلاردشت در این راستا، با مصوبه دولت برای تأمین هزینه های احداث آزاد راه تهران – شمال به مجری طرح آزاد راه واگذار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا سنگاری سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اسناد ۳۱ هکتار از اراضی ملی جنگلی واقع در پلاک ۹۷ فرعی از هشت اصلی که در منطقه پی قلعه و تبرسو شهرستان کلاردشت قرار داشت ،به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری باز گردانده شد.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای اجرای بند ۶توافق نامه آذر ماه سال ۹۴ بین وزیر جهاد کشاورزی و رییس بنیاد مستضعفان در رابطه با تعیین تکلیف نهایی اراضی ملی و دولتی که سال گذشته در اختیار شرکت مجری احداث پروژه آزاد راه تهران شمال قرار گرفته بود ،اجرا شد.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه، مقرر شد تمامی اسناد جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت، بیشه‌زارهای طبیعی که در گذشته به‌نام شرکت آزاد راه تهران شمال صادر شده است باطل و بنام دولت به نمایندگی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور صادر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر ارزش ریالی ۳۱ هکتار اراضی جنگلی باز گردانده شده را بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته و در حال انجام این اداره کل برای باز گردانده مابقی اراضی ملی در اختیار شرکت مجری احداث پروژه آزاد راه تهران شمال گفت: به زودی مابقی این اراضی نیز به انفعال باز گردانده خواهد شد.

سنگاری خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حفاظت از آب و خاک در سالهای اخیر با جدیت در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی منطقه گام بر می داریم.

به گزارش ایرنا با حضور مدیرکل و نماینده حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر و نماینده حقوقی آزاد راه تهران شمال در دفترخانه ۸۴ چالوس اسناد ۳۱هکتار از اراضی جنلگی کلاردشت ابطال و این اراضی به بیت المال باز گردانده شد.

پروژه‌ای مشارکتی آزادراه ۱۲۳ کیلومتری تهران شمال که حدود ۳۵ سال از آغاز اجرای آن می‌گذرد با پیمانکاری و تأمین مالی ۵۰ درصدی بنیاد مستضعفان و ۵۰ درصدی دولت در حال ساخت است و تاکنون قطعه یک آن به طول به طول ۳۲ کیلومتر و قطعه چهار آن نیز به طول ۲۰ کیلومتر تکمیل و در حال بهره برداری است و باندِ رفت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال حدفاصل شهرستانک تا پل زنگوله به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر که تونل البرز نیز به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه در آن قرار دارد تا آخر امسال افتتاح می شود.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل ، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان های نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، تنکابن ، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

برچسب‌ها نوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران کل منابع طبیعی و آبخیزداری آزاد راه تهران شمال هکتار از اراضی باز گردانده اراضی ملی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس


داوود عسکرپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دومین کارگروه منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی پیرامون اختلافات اراضی بین منابع طبیعی و اوقاف فارس مطرح شد.

وی از رفع اختلاف و تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی استان فارس به وسعت ۷۲۸ هکتار فی مابین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این اراضی که شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است، متعلق به شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت است.

 معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ مصوب هیئت وزیران موضوع قانون ابطال این اراضی متعلق به رقبات موقوفه اعلام شد.

 عسکرپور تصریح کرد: دومین کارگروه ادارات کل ثبت و اوقاف و امور خییه استان فارس به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و با حضور مدیران کل، روسا، معاونین و کارشناسان دودستگاه، ادارات نواحی شیراز و شهرستان‌های بیضاء و سپیدان برگزار شد.

 وی در پایان هدف از برگزاری این جلسات را بررسی عملکرد ادارات در خصوص صدور اسناد مالکیت موقوفات و تسهیل در امور ارباب رجوع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل