Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه تهران در دیدار با وزیر آموزش عالی کشور سوریه با اعلام اینکه دانشگاه تهران میزبان دانشجویان غیرایرانی از ۸۰ کشور دنیا است، بر افزایش سهم دانشجویان سوری تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سید محمد مقیمی صبح سه‌شنبه 18 آبان ماه در دیدار با وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی سوریه و هیات همراه که در سالن شورای دانشگاه تهران برگزار شد، از کشور سوریه به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در دیپلماسی علمی و تعاملات بین‌المللی دانشگاه تهران نام برد و با اعلام آمادگی برای مبادله ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه دانشگاه تهران با دانشگاه‌های کشور سوریه، گفت: در دانشگاه تهران بدون هیچ محدودیتی آمادگی داریم تا آخرین دستاوردهای علمی خود را در قالب پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری دوره‌های مشترک و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های کشور سوریه به اشتراک بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه روند و سبک دیپلماسی علمی در دنیا تحت تاثیر شرایط دوران کرونا دچار تغییر شده است، تصریح کرد: پاندمی کرونا ضمن اینکه تهدیدهای زیادی برای نظام آموزش عالی دنیا داشت، اما ما در ایران توانستیم فرصت‌های بسیار خوبی به دست آوریم و ظرفیت‌های جدیدی را در نظام آموزش عالی کشورمان ایجاد کنیم.

وی یکی از دستاوردهای آموزش مجازی را برداشتن فاصله بین محیط‌های آموزشی و کشورها برشمرد و خاطرنشان کرد: از آنجا که رفت و آمدها معمولاً دچار محدودیت‌هایی است اما در شرایط آموزش الکترونیک به خوبی می‌توانیم این تعاملات را با موضوعات متنوعی که در آموزش عالی کشور وجود دارد با دوستان‌مان در سوریه به اشتراک بگذاریم بنابراین لازم است جنس مبادلات و تعاملات علمی ما با سوریه مورد بازنگری قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه تهران همچنین با اشاره به رویکرد دانشگاه تهران به عنوان "دانشگاه حل مسئله"، از آمادگی این دانشگاه برای اعزام اساتید و پژوهشگران به کشور سوریه برای انجام مطالعات و ارائه مشاوره‌های لازم در حوزه‌های مختلف علوم انسانی اعم از علوم اجتماعی، روانشناسی و … خبر داد و گفت: ما پیشرفت و ارتقای سوریه را پیشرفت و ارتقای خودمان تلقی می‌کنیم و تلاش‌مان این است که در دوره بازسازی سوریه، نقش موثری ایفا کنیم.

بسام بشیر ابراهیم، وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی سوریه نیز در این دیدار با دعوت از رئیس دانشگاه تهران برای بازدید از دانشگاه‌های سوریه، بر تبادل استاد و دانشجو، اجرای پروژه‌های علمی و برگزاری همایش‌های علمی و پژوهشی مشترک بین دانشگاه‌های دو کشور تاکید کرد.

در پایان این دیدار، توافقنامه همکاری جدیدی بین روسای دو دانشگاه تهران و دمشق منعقد شد.

مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران پس از امضای توافقنامه، بر طراحی ساز و کارهایی برای رفع موانع اجرایی تفاهم‌نامه‌های منعقدشده بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های سوریه که در گذشته منعقد شده‌اند تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود رفت‌وآمدهایی که در سطح کمیته‌های تخصصی اتفاق می‌افتد، به ایجاد دوره‌ها و تحقیقات مشترک و ارتقای تعاملات علمی بین دانشگاه‌های ایران و سوریه بیانجامد.

بازدید سرزده مخبر از خوابگاه کوی دانشگاه تهرانبرگزاری بزرگداشت حاج حیدر رحیم پور ازغدی در دانشگاه تهران
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه تهران سوریه دانشگاه تهران سوریه سرپرست دانشگاه تهران آموزش عالی کشور سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در سفر یک‌روزه خود به استان فارس با محمدهادی‌ایمانیه استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

داداش‌پور در این دیدار که با هدف بررسی حداکثرسازی جذب دانشجویان بین‌المللی برگزار شد، گفت: جذب دانشجویان بین‌المللی علاوه بر تقویت تعاملات بین‌المللی، به تحقق اهداف مهمی مانند ارتقاء کیفیت آموزش، افزایش درآمد و پیشرفت علمی و فناورانه کشور نیز کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که امروزه کشورها با ارتقای سطح همکاری‌ها و تبادلات بین‌المللی علمی نه تنها مشروعیت جانبی و منزلت کسب می‌کنند بلکه به نوسازی اقتصاد و کارآمدی فناوری خود مدد می‌رسانند، افزود: تحرک دانشجویان در سطح جغرافیای جهان قادر خواهد بود زمینه‌های تسهیل انتقال فناوری، همچنین ظهور نوآوری‌های رادیکال را فراهم کرده و بازار علم و نظام عرضه و تقاضای آموزش عالی را نیرومند سازد و تراکم و انباشت مناسبی از نیازها و کالاهای جدید فرهنگی و نرم‌افزاری را سامان دهد و این تراکم که همراه با تنوع و غنای فرهنگی حاصل می‌شود در واقع موتور محرک توسعه علمی محسوب می‌شود.

رییس سازمان امور دانشجویان با تأکید بر ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و آموزشی منحصر به فرد استان فارس، یادآور شد: دانشگاه‌های این استان توانایی و قابلیت جذب دانشجویان بین‌المللی را دارند و این امر در صورت تحقق همه جانبه آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه منطقه و کشور ایفا کند.

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی خاطرنشان ساخت: بی‌شک ارتباط نزدیک با جوامع بین‌المللی، باعث ارتقاء شهرت دانشگاه‌ها و در مجموع کشور در دایره نظام علمی دنیا شده و با تحقق تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی شاهد رشد و گسترش مراکز آموزشی و به تبع آن کشور خواهیم شد و به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی بیشتر وقوف خواهیم یافت.

داداش‌پور با اشاره به اینکه دانشجویان بین‌الملل باید از امکانات و خدمات بهره‌مند باشند؛ تصریح کرد: پشتیبانی زیرساختی و خدماتی، حمایت آموزشی و فرهنگی از جمله خدماتی است که دانشجویان بین‌الملل باید از آن به خوبی برخوردار باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از تلاش‌های سازمان امور دانشجویان ایجاد یک محیط دوستانه برای دانشجویان بین‌المللی است تا بتوانند سفیران خوبی برای معرفی جاذبه‌های تحصیل در ایران باشند.

استاندار فارس نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: استان فارس آمادگی دارد تا با توجه به چشم‌انداز دولت سیزدهم یعنی مرجعیت علمی کشور ایران و گسترش زبان فارسی به عنوان مرکز جذب دانشجویان بین‌المللی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جذب دانشجویان بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است زیرا برای کشور منفعت‌های زیادی دارد و سبب پیشرفت همه‌جانبه آن می‌شود.

کد خبر 6097375

دیگر خبرها

  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • دانشگاه تهران از سال آینده در شعبه نجف اشرف دانشجو می‌پذیرد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور