Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:04:36 GMT

گام موثر شهرداری مراغه در مسیر تحقق قطب سلامت منطقه

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۳۱۳۴

گام موثر شهرداری مراغه در مسیر تحقق قطب سلامت منطقه

به گزارش چهارشنبه ایرنا، این طرح با مشارکت شهرداری و یک شرکت بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌گذار در زمینی به مساحت بیش از هشت هزار مترمربع اجرا می‌شود و دارای بخش‌های مختلف زایمان و نیز درمان ناباوری به صورت هتل بیمارستان خواهد بود.

شهردار مراغه در جلسه انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای این طرح سرمایه‌گذاری، بیان کرد: اجرای این طرح بزرگ درمانی با مشارکت بخش خصوصی و سهامداری فعالان بخش درمان و سلامت، زمینه‌ساز تحقق توریسم درمانی در مراغه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مقتومی افزود: با توجه به هزینه‌های بالای شهرداری و درآمدهای محدود شهری، بهره‌گیری از ظرفیت موثر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی و به ویژه گردشگری و سلامت امری ضروری است.

وی ادامه داد: طرح مرکز درمانی زایمان خصوصی در محل سابق اتوبوسرانی شهر مراغه که پیش از این قرار بود مجتمع تجاری توسط شرکت ترکیه‌ای در آن مکان ساخته شود، با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای احداث این مجموعه مدرن درمانی، مجوزهای لازم کاربری برای تبدیل این زمین به فضای درمانی و پزشکی به زودی اخذ و صادر می‌شود.

شهردار مراغه اضافه کرد: در این طرح زمین، مجوز و پروانه ساخت به عنوان آورده شهرداری و احداث و تجهیز این مجتمع به عنوان آورده سرمایه‌گذار بخش خصوصی خواهد بود و سعی می‌شود در کمترین زمان، مقدمات لازم برای کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی آن فراهم شود.

مقتومی افزود: شهرداری مراغه با تمام توان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت و در راستای گره‌گشایی و مانع‌زدایی از مسیر سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمران شهری و طرح‌های توسعه تلاش خواهد کرد.

وی با اشاره به اجرای تفاهم‌نامه نگهداری از آثار تاریخی مراغه، اضافه کرد: ساماندهی رصدخانه تاریخی مراغه به عنوان شاخص‌ترین طرح ساماندهی آثار تاریخی  این شهر، نشاندهنده عزم مجموعه مدیرریت شهری در زمینه توسعه گردشگری است و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

احاث مرکز زایمان خصوصی با مدرن‌ترین تجهیزات درمانی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار مرکز زایمان خصوصی مراغه نیز گفت: این مرکز درمانی با بهره‌گیری از مدرن‌ترین تجهیزات و امکانات روز دنیا احداث می‌شود.

احمد سلام زاده افزود: ساخت این مرکز هتل درمانی زمینه توسعه گردشگری سلامت را در مراغه فراهم خواهد کرد و در بخش‌های مختلف آن از اولین هتل بیمارستان کشور الگوبرداری خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات احداث این مرکز درمانی، گفت: این هتل بیمارستان و زایشگاه خصوصی بر اساس نقشه‌های طراحی شده در چهار طبقه و با زیربنای حدود چهار هزار متر مربع ساخته می شود و شامل بخش‌های مختلف درمانی و هتلینگ از جمله بخش‌های زایمان طبیعی و جراحی سزارین و نیز مرکز درمانی ناباروری به روش IVF خواهد بود که تا سه سال آینده احداث، تجهیز و بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: با ساخت این مرکز که با مشارکت شهرداری مراغه انجام خواهد شد، پزشکان و متخصصان مامایی و زنان و زایمان شهرستان مراغه نیز می‌توانند با توجه به مشخص شدن سهام سرمایه‌گذاران و بر اساس کار کارشناسی، در این مرکز سهامدار شوند.

شورای شهر مراغه از سرمایه‌گذاری در توسعه شهری حمایت کامل می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: اعضای شورای اسلامی شهر مراغه با تمام توان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شهری حمایت می‌کند.

ناصر رحمتی افزود: رویکرد شورای ششم، حمایت کامل از طرح‌های سرمایه‌گذاری به ویژه طرح‌های بخش گردشگری و بهداشت و درمان است.

وی ادامه داد: مشارکت شهرداری در احداث اولین مرکز زایمان خصوصی منطقه حرکتی مناسب برای بهره‌مندی شهروندان از خدمات مناسب در بخش بهداشت و درمان است زیرا این مردم شایسته برخورداری از مناسب‌ترین خدمات هستند.

وی با انتقاد از مانع‌تراشی‌ها در مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی طی سال‌های گذشته، اضافه کرد: شورای ششم شهر هم‌قسم شده‌اند تا در برابر هرگونه موانع و سنگ‌اندازی‌ها بایستد.

عضو شورا و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهداشت شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: با توجه به پیشینه عظیم شهر فرهنگی و تاریخی مراغه، ایجاد مرکزی تخصصی درمانی در زمینه زایمان در منطقه و این شهر دغدغه‌ای است که باید تحقق می‌یافت.

رقیه سعیدی افزود: اکنون با وجود متخصصان حاذق زنان و زایمان و مامایی در این شهرستان، بیماران برای عمل جراحی در این خصوص مجبور به سفرهای درمانی به مرکز استان و متحمل شدن رنج سفر هستند.

وی ادامه داد: به همین منظور با احداث و ایجاد اولین زایشگاه خصوصی منطقه با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی، زمینه مساعدی برای جذب گردشگران درمانی و نیز ایجاد آرامش برای شهروندان و متخصصان درمانی در این بخش فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این راستا با توجه به کاربری هتل بیمارستانی این مرکز درمانی و نیز بهره‌مندی از بخش‌های زایمان طبیعی و سزارین و درمانی ناباروری به شیوه IVF، خدمات درمانی مناسبی به شهروندان و گردشگران درمانی داخلی و خارجی ارائه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، سرمایه‌های بزرگ شهرها برای توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

حسین شیخ‌فرجی افزود: با حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت، سلامت و درمان، زمینه برای تحقق گردشگری سلامت در شهر فرهنگی و تاریخی مراغه فراهم و مهیا خواهد شد.

برچسب‌ها شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر مراغه مشارکت شهرداری شهرداری مراغه تاریخی مراغه زایمان خصوصی سرمایه گذاری مرکز درمانی بخش خصوصی مراغه نیز خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: در پی انتشار فیلم پلمب بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می‌رساند؛ پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و حضور مأمور پلیس در بیمارستان، محرز شد درب مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

پلیس هر گونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح نمی‌داند.

کد خبر 6090095

دیگر خبرها

  • گام عملی برای جهش تولید
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است