Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، محمد محمدی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص این دستاورد گفت: دستگاه تحریک مغناطیسی مغز این شرکت با نام تجاری Magsurve از نظرسطح تکنولوژی و کاربردی قابل رقابت با مشابه خارجی است و در برخی از امکانات مورد استفاده از این دستگاه از تجهیزات پیشرفته تری نیز برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه با دریافت مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی در داخل کشور طراحی و ساخته شد. 

وی بیان کرد: این دستگاه که یکی از پیچیده ترین دستگاه ها در حوزه علوم اعصاب بشمار می آید و تکنولوژی طراحی و ساخت آن تنها در اختیار کشورهای معدودی است، با همکاری برترین متخصصان در حوزه های نوروساینس، مهندسی و برنامه نویسی برای نخستین بار در داخل کشور طراحی و ساخته شد.

محمدی افزود: این موفقیت سبب شد نیاز متخصصان در مراکز درمانی و پژوهشی به چنین دستگاهی تامین و ایران از نظر تجهیزات بالینی و پژوهشی نوروساینس به کشوری خودکفا تبدیل شود. دستگاه تحریک مغناطیسی مغز در موقعیت های بالینی و پژوهشی کاربردهای فراوان دارد، بطوری که در کاربردهای بالینی دستگاه می توان از اثربخشی آن در درمان و بهبودی بسیاری از اختلالات روانشناختی و نورولوژیک مانند افسردگی، اضطراب، وسواس، دردهای مزمن، اختلالات مربوط به ولع نام برد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه در مطالعات تحقیقاتی نیز از این دستگاه برای شناخت بیشتر عملکرد مغز در پروتکل های پژوهشی مختلف استفاده می شود، اظهار داشت: هر چه شناخت ما از مغز بیشتر باشد، طراحی مداخلات درمانی مختلف و حتی ارتقای عملکرد افراد با سرعت و اثربخشی بیشتری امکان پذیر است.

وی استقبال جامعه متخصصان از دستگاه تحریک مغناطیسی مغز طراحی داخل کشور را نشان دهنده کیفیت ساخت و کاربرد آن  دانست و یادآور شد: این دستگاه با هدف تسهیل در ارایه خدمات رسانی و درمانی به نیازمندان و با هزینه ای بسیار نازل تر نسبت به نمونه های خارجی آن تولید شده است.

محمدی گفت: رسالت و هدف این شرکت دانش بنیان افزایش دسترسی هر چه آسان تر متخصصان ایرانی به بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات علوم اعصاب است و این شرکت می کوشد همپای پیشرفت در امر تولید و ساخت ابزارها و تجهیزات حوزه های دانش علوم شناختی و علوم اعصاب در دنیا مانند نوروفیدبک/بیوفیدبک، دستگاه تحریک الکتریکی فراجمجمه ای و دستگاه EEG، زمینه را برای پیشبرد اهداف بالینی و پژوهشی متخصصان و محققان در داخل کشور هموار سازد.

وی یادآور شد: این مجموعه دانش بنیان در چند سال فعالیت خود، در زمینه تجهیزات علوم اعصاب پیشرو بوده و افتخار این را داشته است که طراحی دستگاه تحریک الکتریکی مغز را از سال ۹۳ در دستور کار خود قرار داده و با کارشناسان، ناظران و متخصصان ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی نیز در تعامل مستمر است. برنامه شرکت این است که با کمک نهادهای دولتی و خصوصی بحث صادرات این محصول را مانند سایر محصولات و فناوری های شناختی خود در سال جاری آغاز کند.

برچسب‌ها تجهیزات پزشکی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی علوم شناختی تجهیزات پزشکی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها دستگاه تحریک مغناطیسی مغز فناوری های شناختی علوم اعصاب دانش بنیان داخل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز