Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@21:09:52 GMT

ضرورت بازارسازي براي نوشت‌ افزار ايراني

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۵۴۸۹

خبرگزاری آریا- معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضروری بودن حمایت از حوزه نوشت افزار گفت: باید به سمت بازارسازی حرکت کنیم و از نظام یارانه‌ای دور شویم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقای یاسر احمدوند در نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت مدیره انجمن فرهنگی فعالان نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی (ایران‌نوشت) با اشاره به ضروری بودن حمایت از حوزه نوشت‌افزار گفت: باید به سمت بازارسازی حرکت کنیم و از نظام یارانه‌ای دور شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی توان تولید وجود دارد و متقاضی خرید هم هست، در نتیجه بازاری برای محصولات وجود دارد و باید به سمت بازارسازی حرکت کنیم.
وی ادامه داد: یارانه باید به زیرساخت‌ها یا امکانات عرضه و توزیع داده شود. باید درباره این شیوه‌ها هم‌اندیشی بیشتری صورت گیرد. معتقد حمایت از انجمن‌ها هستم. صلاح انجمن‌ها در آن است که متکی به دولت نباشند بلکه به سمت بازاریابی و ایجاد بازار برای کالا‌ها حرکت کنیم.
معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد با تاکید بر ضرورت سیاست‌گذاری و هدایت نوشت‌افزار گفت: به نظرم تولی‌گری این حوزه هم‌اکنون در اختیار نهادی نیست. باید برای این موضوع طرحی جامع همراه با حدود مشارکت نهاد‌های مختلف تدوین و به عنوان یک طرح در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود. باید در این طرح خلاء‌ها و ضرورت تولی‌گری آن مشخص شود.
آقای احمدوند تصریح کرد: اگر تولید نوشت افزار یک مقوله اقتصادی نباشد، پیش نخواهد رفت و به شخص یا دولتی متکی نخواهد شد. برای این منظور می‌توان از ظرفیت دیگر نهاد‌ها برای این حوزه استفاده کرد. در حوزه کاغذ هم باید گفت که وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ورود به تولید یا پیگیری موضوع کاغذ نیست، اما چون ضرورت ناشران است در این حوزه ورود پیدا کرده است. تولیدکنندگان نوشت‌افزار نیز باید طرح اقتصادی شفافی ارایه دهند تا بتوان برای آن برنامه‌ریزی کرد.
در این نشست، اعضای هیئت مدیره با اشاره به قدمت ده ساله این انجمن فرهنگی و فعالیت‌های آن سخن گفتند و درباره ضرورت تعیین تکلیف حوزه نوشت‌افزار، تشویق تولید‌کننده‌ها به تولید نوشت افزار ایرانی، تامین کاغذ نوشت افزار، برگزاری نمایشگاه نوشت افزار، کنترل و نظارت بر چاپخانه‌ها، تجاری کردن محتوای تولیدات داخلی و کاراکترسازی صحبت کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازارسازی نوشت افزار ایرانی نوشت افزار حرکت کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدجواد امانی با اشاره به خیز تجار ایرانی برای ورود به بازار‌های جدید بیان کرد: برگزاری «ایران اکسپو۲۰۲۴» اهرمی برای تسهیل ورود تاجران به بازار‌های جدید است که موجب ارزآوری و توسعه صادرات می‌شود.

وی به مزایای نسبی خوزستان در حوزه تجارت اشاره و بیان کرد: برخی از این ظرفیت‌ها مورداستفاده و برخی دیگر مغفول مانده‌اند، سیاستگذاران باید کشور‌های مورد هدف صادرات را توسعه دهند.

امانی توسعه تجارت را نیازمند همکاری بخش‌های مختلف دولت دانست و گفت: دستگاه سیاست خارجی باید حضور بازرگانان و مسوولان سیاسی سایر کشور‌ها در نمایشگاه‌های ایرانی را تسهیل و ارتباط بین بازرگانان ایرانی و خارجی را فراهم کند که این امر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران محقق می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اهواز تداوم برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) در حوزه تجارت خارجی کشور را موثر دانست و اظهارکرد: این نمایشگاه، می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری موثر باشد البته باید به این نکته توجه داشت که علاوه بر صادرات می‌توان از طریق انتقال تکنولوژی، صدور خدمات فنی و مهندسی و ترانزیت نیز ارزآوری کرد.

امانی به دستاورد‌های پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ در اردیبهشت ماه سال گذشته در حوزه صادرات غیرنفتی اشاره و خاطرنشان کرد: باید به دنبال تثبیت مقاصد صادراتی موجود و پیدا کردن مقاصد صادراتی جدید باشیم؛ کشور‌های آفریقا، آمریکای لاتین، آسیای شرق و کشور‌های همسایه از جمله مناطق هدف صادراتی ما هستند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز به ظرفیت‌های موجود در زمینه حمل‌ونقل، انرژی و دانش‌بنیان اشاره و بیان کرد: برای دستیابی به بازار‌های جدید و توسعه تجاری نیازمند برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ هستیم تا به اهداف موردنظر دست یابیم.

وی گفت: برای توسعه بازار باید مسیر مشخصی طی شود و برای تحقق این امر در مرحله اول وزارت امور خارجه، مقامات وزارتخانه‌های اقتصادی و سایر بخش‌های مربوطه باید شرایط حضور بازرگانان ایرانی در کشور‌های هدف را فراهم کنند و گفتگو‌های ۲ یا چندجانبه و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در حوزه کاهش تعرفه‌ها و تسهیل تجارت مدنظر قرار گیرد.

امانی ایجاد سخت‌افزار‌ها و نهاد‌های مناسب در کشور‌های هدف صادراتی را نیز ضروری دانست و ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌ها، حضور رایزنان اقتصادی و بازرگانی در کشور‌های هدف و فعالیت هر چه بیشتر وزارت امورخارجه در جهت توسعه بازار‌های صادراتی ایران، از جمله این زیرساخت هاست.

رییس اتاق بازرگانی اهواز بر ضرورت همکاری دولت و اتاق‌های بازرگانی به عنوان مشاور برای شناخت درست بازرگانان از نیاز‌های بازار هدف تاکید کرد و گفت: باوجود اینکه در مراحل اولیه توسعه بازار نقش دولت اهمیت بیشتری دارد، اما در ادامه به مرور بخش خصوصی باید جایگزین دولت شودکه اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در نقش نهاد واسط با فراهم‌کردن اطلاعات، ایجاد روابط با نهاد‌ها و بنگاه‌های کشور‌های مقصد و ارائه مشاوره به کسب و کار‌ها و بازرگانان ایرانی فرآیند توسعه بازار را تسهیل کنند.

امانی اضافه کرد: با تداوم این روند، بازرگانان با نیاز‌های کشور مقصد آشنا شده و بر اساس مزیت نسبی اقتصاد ایران، کالایی را که قابلیت و استاندارد صادراتی دارد را از تولیدکنندگان داخلی تقاضا می‌کنند تا کالای موردنظر را به دیگر کشور‌ها صادر کنند و عرضه بر مبنای تقاضای بازار باشد.

دیگر خبرها

  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند