Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@02:57:58 GMT

کیشیدا نخست وزیر ژاپن شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۵۶۷۴

کیشیدا نخست وزیر ژاپن شد

کیشیدا فومیئو» نخست وزیر ژاپن در پی پیروزی ائتلاف حاکم به رهبری حزبش «حزب لیبرال دموکرات» در انتخابات سراسری ماه گذشته میلادی، امروز چهارشنبه بار دیگر از سوی پارلمان این کشور به عنوان نخست وزیر انتخاب شد و کابینه دوم خود را تشکیل داد.

به گزارش برنا از خبرگزاری "کیودو"ی ژاپن،  کیشیدا طی جلسه ویژه ای که امروز در دو مجلس نمایندگان و سنای پارلمان ژاپن برگزار شد، به عنوان نخست وزیر انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قصد دارد تمام وزیران کابینه اول خود بجز وزیر خارجه را در سمت های خود ابقا کند. «هایاشی یوشیماسا» برای هدایت وزارت خارجه در نظر گرفته شده است.

کیشیدا قصد دارد جزئیات اقدامات دولتش برای مقابله با کرونا را روز جمعه اعلام کند.

او همچنین قصد دارد اقدامات جدید اقتصادی که برای کمک به افراد متاثر از همه گیری جهانی کرونا طراحی شده اند را نهایی کند.

از جمله این اقدامات، پرداخت یارانه به ارزش حدود ۹۰۰ دلار به افراد ۱۸ سال به پایین است.

انتظار می رود که کابینه کیشیدا در ماه دسامبر یک جلسه فوق العاده پارلمان تشکیل دهد تا طی آن پیشنویس بودجه تکمیلی سال مالی جاری جهت تامین مالی این بسته اقتصادی را ارائه دهد.

کیشیدا همچنین قصد دارد کارگروه های جدیدی از متخصصان را برای بحث و تبادل نظر بر سر راه های ملموسی جهت طراحی آن چه که او آن را شکل تازه ای از نظام سرمایه داری می خواند، تشکیل دهد.​

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مجلس ژاپن وزیر خارجه وزارت خارجه یارانه دلار بودجه سرمایه داری انتخابات دلار ژاپن سرمایه داری برنا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که حمزه یوسف، نخست‌وزیر اسکاتلند چند روز پس از پایان دادن به توافقنامه ائتلاف دولتی بین حزب ملی اسکاتلند که او رهبری می‌کند و حزب سبزها، قصد استعفا از سمت خود را در سایه رای عدم اعتماد احتمالی دارد. 

براساس گزارش النشره، فروپاشی این توافق پس از آن صورت گرفت که دولت اسکاتلند در ۱۸ آوریل اعلام کرد که هدف خود را برای کاهش ۷۵ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ لغو می‌کند. پس از پایان ائتلاف، هر دو حزب مخالف محافظه کار و  حزب کارگر به یوسف پیشنهاد عدم اعتماد دادند و قرار است رای گیری برای این هفته برگزار شود.

حزب سبزها روز پنجشنبه تایید کردند که با احزاب اصلی اپوزیسیون از جمله حزب محافظه‌کاران و حزب کارگر همراه خواهند شد و علیه حمزه یوسف رای خواهند داد. لورنا اسلیتر از حزب سبز و قائم مقام وزیر اول گفت: «ما دیگر به دولت مترقی اسکاتلند که کار صحیح را برای تغییرات اقلیمی و طبیعت انجام دهد، اعتماد نداریم.»

شایان ذکر است که یوسف (۳۹ ساله) که در مارس ۲۰۲۳ پس از نیکولا استورجن به قدرت رسید، اولین رهبر مسلمان یک دولت در اروپای غربی است.  در صورت استعفا، پارلمان ۲۸ روز فرصت دارد تا نخست وزیر جدید را تعیین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر