Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر چهارشنبه در اولین سفر شهرستانی خود به شهر نیر و در جمع اهالی این شهرستان در مسجد جامع اظهار کرد: قوانین سختگیرانه در این استان توسط مدیران اجرایی و عملیاتی می‌شود در حالی که به راحتی می‌توان قوانین مخل و مزاحم تولید و اشتغال را رفع کرده و به تقویت نظام اقتصادی و درآمدی مردم کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ما با سفر و بازدید از مناطق مختلف استان قصد داریم تا با مطالبات و خواسته‌های به حق مردم بیشتر آشنا شده و از نزدیک در جریان اجرای طرح‌های توسعه اقتصادی و عمرانی قرار گرفته و با یک نقش‌آفرینی مؤثر بتوانیم موانع و مشکلات را از پیش رو برداریم.

استاندار اردبیل گفت: در ۴۰ روزی که در این استان به عنوان خادم مردم هستم، تلاش کردیم تا با بررسی همه‌جانبه روی طرح‌ها، پروژه‌ها و مسائل توسعه‌ای استان از ظرفیت همه مدیران، مسئولان و دلسوزان استانی و کشوری استفاده کنیم تا این موانع با تدبیری مناسب برطرف شود.

عاملی افزود: خداوند متعال به اندازه کافی نعمت به این استان داده و ما باید بیشترین استفاده را از این منابع داشته باشیم و از تولید ثروت و خلق اشتغال همتی راستین انجام دهیم.

وی ضرورت همگرایی و وحدت را در شکستن بسیاری از مشکلات و موانع یادآور شد و خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که در این استان وجود دارد عدم اعتقاد به کار جمعی و همگرایی است در حالی که بیشترین ثمره و نتیجه را می‌توانیم از طریق همگرایی، هماهنگی و وحدت کارها بگیریم.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مشکل دیگر این استان تنگ نظری است که عده‌ای از مدیران و مسئولان تلاش می‌کنند تا با اجرای قوانین سختگیر به جای رفع موانع، دست و پای مردم را با قوانین سفت و سخت ببندند در حالی که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که باید قوانین مخل و مزاحم تولید رفع شده و به تقویت نظام اقتصادی کمک کرد.

وی بیان کرد: ما باید به تناسب توسعه استان در همه ابعاد برنامه‌ریزی داشته باشیم اما جای تأسف است که به جای حل مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری، عده‌ای از مدیران و مسئولان این استان دم از اجرای قانون سفت و سخت می‌زنند در حالی که تکلیف شرعی، ولایی و جهادی است که موانع و مشکلات را در تمام ابعاد از پیش روی مردم برطرف کنیم.

عاملی ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های دولتی، بخش خصوصی و تولید منابع در همه مناطق استان در جهت توسعه پایدار بهره گرفته و نگاهی متوازن در همه مناطق استان داشته باشیم تا به تدریج رضایت مردم نیز فراهم آید.

رئیس شورای اداری استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اصلاً صحیح نیست که ما بین توسعه شهرهای مختلف استان تفاوت قائل شده و یا اعلام کنیم چرا فلان شهر توسعه یافته و فلان منطقه از محرومیت رنج می‌برند در حالی که تمام مناطق استان باید در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته و بر اساس ظرفیتی که دارند، رونق همه‌جانبه در ابعاد مختلف اتفاق بیفتد.

وی با اظهار تأسف از فریاد العطش مردم در روستاهای نیر تصریح کرد: این شهرستان به رغم داشتن منابع آب، ظرفیت خوب گردشگری و منابع طبیعی همچنان از بی‌آبی رنج می‌برد که این نشان می‌دهد که تنگ نظری‌ها و بی‌تدبیری‌ها مانع از تحقق اهداف توسعه‌ای در شهرستانی نظیر نیر شده است.

عاملی ضرورت تغییر نگرش مدیران را با افکار و اندیشه‌های روشنگرانه بر اساس ظرفیت هر منطقه و گره‌گشایی از مشکلات و نارسایی‌های عمومی یادآور شد و گفت: باید خالصانه و صادقانه در مسیر خدمت به مردم حرکت کنیم و به تقویت تولید و افزایش ثروت عمومی جهادی مقدس داشته باشیم.

استاندار اردبیل افزود: مسئولان و مدیران قطعاً به دنبال پست، مقام، شهرت و آوازه نیستند بلکه در دولت سیزدهم همه مسئولان سخت‌کوشی خود را چندین برابر کردند تا اصل خدمت به مردم و گشایش در اقتصاد را انجام داده و رضایت مردم را فراهم کنند.

کد خبر 5348543

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری استاندار اردبیل سید حامد عاملی کم آبی شهرستان نیر قوانین مزاحم توسعه اقتصادی رفع موانع تولید همگرایی مقام معظم رهبری سرمایه گذاری توسعه پایدار ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا گرگان واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه بارش باران شیوع کرونا عکس استانها اردبیل ایلام سنندج داشته باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری یکشنبه ۹ اردیبهشت در همایش روز شوراها که در محل سالن شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: شرط لازم برای انجام رسالت شوراها انسجام فکری و تشکیلاتی است که منتج به تصمیمات اثرگذار برای مردم خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با پراکندگی و افتراق فکری توفیقی به صورت فردی ایجاد نخواهد شد. طبیعی است که شرط اول موفقیت انسجام فکری است و برای این انسجام فکری نیاز به مبانی داریم بر اساس مبانی اعتقادی، رویکرد فکری و اعتقادی پیدا بکنیم.

وی با بیان اینکه شوراها نماینده مردم هستند، اظهار کرد: اعضای شوراها در شهر و روستا باید یک درک مشترک از شرایط مجموعه خود و مردم داشته باشند.

نظری اذعان کرد: قانون ظرفیت تشکیلاتی را در کشور فراهم کرده برای این که مردم در مدیریت امور خود حداکثر مشارکت را داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: شوراها از نظر حقوقی و ظرفیت تشکیلاتی یک مجموعه مترقی، با نگاه بلند، مردمی و افتخار آمیز هستند که می‌طلبد محصول و آورده‌ای برای مردم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور و استان داریم اما این‌ها باید به فعلیت تبدیل بشود و اصل استفاده از ظرفیت‌های درونی همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

نظری با اشاره به اهمیت نگاه به درون ادامه داد: با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و بسیج کردن آن‌ها بسیاری از مشکلات قابل حل است.

گفتنی است؛ در انتهای این همایش تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر 6091415

دیگر خبرها

  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان