Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر به دنبال سایتی معتبر برای پیگیری آخرین و جدیدترین لیست قیمت گوشی های شیائومی و سامسونگ در ایران هستید، پیشنهاد می کنیم صفحه قیمت گوشیهای موبایل سایت لیون تک را دنبال نمائید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لیون کامپیوتر، همانطور که می دانید، قیمت بسیاری از اجناس در ایران به طور مستقیم یا غیرمستقیم با قیمت دلار در ارتباط هستند و قیمت گوشی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در حوزه گوشی و موبایل، با توجه به موارد مختلف شاهد قیمت های مختلفی در مراکز عرضه و فروش گوشی های موبایل هستیم.
به طور مثال ممکن است قیمت گوشی شیائومی در یک سایت اینترنتی مثل دی جی کالا X باشد اما همان گوشی در پاساژ علاء الدین تهران با قیمتی متفاوت عرضه شود یا قیمت گوشی مذکور در مناطق مرزی به مراتب پائینتر باشد.

علت تفاوت قیمت گوشی ها در سایتهای مختلف در چیست؟

علت تفاوت قیمت گوشی های موبایل در نقاط مختلف ایران، می تواند مواردی مثل گارانتی محصول، رنگ و مشخصات فنی گوشی مذکور و حتی بحث حمل و نقل و فاصله از نقاط مرزی و گمرک هایی که گوشی ها وارد کشور می شوند، باشد. البته برخی فروشندگان نیز از التهاب بازار سوء استفاده کرده و با حاشیه سود بالاتر قصد فروش گوشی به خریداران را دارند که این موضوع خود مقوله ای مجزا به حساب می آید.

محبوب ترین گوشی ها در بازار ایران

در حال حاضر دو برند هوآوی و شیائومی در بازار گوشی و موبایل ایران یکه تازی می کنند و این در حالی است که گوشی های پرچمدار دو برند سامسونگ و اپل به واسطه قیمت بالای محصولاتشان تنها در دسترس درصد کمی از کاربران در ایران قرار دارد.
از نظر کیفیت و مشخصات فنی بدون شک دو برند اپل و سامسونگ در رده بالاتری از دو برند چینی هوآوی و شیائومی قرار دارند اما به واسطه قیمت مناسب گوشی های چینی که تقریباً خواسته کاربران ایرانی را برآورده می کنند، فعلاً شاهد خرید و فروش بیشتر گوشی های شیائومی و هوآوی هستیم. لیست قیمت گوشی های سامسونگ را از اینجا مشاهده کنید.

قیمت گوشی چطور تعیین می شود؟

همانطور که می دانید قیمت گوشی به فاکتورهای مختلفی وابسته است که از مهمترین آنها می توان به جنس بدنه، فناوری و مواد و قطعاتی که در ساخت اجزا مختلف به کار رفته، دوربین، رزولوشن صفحه، باتری، حافظه و امکانات ارتباطی و جانبی و حتی رنگ و طراحی اشاره کرد و در نهایت میزان اعتماد کاربران به برند مذکور و گارانتی و خدمات پس از فروش محصول نیز در قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است.
در حال حاضر به نظر می رسد قیمت گوشی های شیائومی نسبت به گوشی های هوآوی در محدوده بهتری قرار دارند و کاربران ایرانی با اعتماد نسبی که به گوشی های برند شیائومی پیدا کرده اند، در شرایط مشخصات برابر با همتای هوآوی، مسلماً شیائومی را انتخاب می کنند چرا که قیمت گوشی های هوآوی به کمی بیشتر از گوشی های شیائومی است که بعضاً حتی برند سامسونگ را نیز در رده بندی فروش جهانی پشت سر گذاشته است.

محبوب ترین گوشی های جهان در سال 2021

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، پرفروشترین و محبوب ترین گوشی جهان تا ژانویه 2021، آیفون 12 از شرکت اپل است و پس از آن نیز دیگر نسخه های این گوشی در رده های بعدی قرار دارند اما به واسطه قیمت بالا و همچنین برخی محدودیت ها و تحریم ها، اصولاً محصولات اپل در ایران در صدر پرفروش ترین ها قرار ندارند. نکته جالب در آماری که در تصویر بالا مشاهده می کنید اینکه اولاً در بین 10 گوشی محبوب و پرفروش سال 2021، هیچ اثری از گوشی های هوآوی دیده نمی شود؛ ثانیاً دو مدل گوشی شیائومی یعنی ردمی 9 و ردمی 9A محبوب تر از محصولات سامسونگ و حتی برخی گوشی های اپل قرار دارند که این موضوع نشان می دهد برند شیائومی، علاوه بر ساخت گوشی های با کیفیت، به قدرت خرید خریداران نیز توجه ویژه دارد و به واسطه تلفیق کیفیت و قیمت مناسب در گوشی های شیائومی، این برند چینی توانسته خیلی زود جای خود را در بین سازندگان بزرگ گوشی های هوشمند در جهان باز کند.

قیمت گوشی ردمی نوت 9 شیائومی

شاید بد نباشد بدانید، گوشی xiaomi redmi note 9 در ایران نیز پر فروش ترین گوشی این برند به حساب می آید. قیمت شیائومی نوت 9 در حال حاضر حدود 5 میلیون تومان است البته نسخه های بعدی آن مثل پرو مکس کمی گرانتر از 5 میلیون تومان به فروش می رسند. این گوشی با باتری قدرتمند 5020 میلی امپر ساعتی خود و دوربین 48 مگاپیکسلی یکی از گزینه های جذاب برای کاربران ایرانی به حساب می آید چرا که پیدا کردن گوشی با این مشخصات آن هم با قیمت زیر 5 میلیون تومان در بازار فعلی کار بسیار سختی است.

پرفروش ترین گوشی سامسونگ در ایران کدام مدل است؟

در طرف مقابل محبوب ترین مدل گوشی های سامسونگ در ایران بر طبق آمار، گلکسی A21S است که با امکانات مشابه با ردمی نوت 9، حدود 1 میلیون تومان گران تر به فروش می رسد. قیمت گلکسی A21s در بازار ایران به طور متوسط حدود 5 میلیون و پانصد هزار تومان است و رنج قیمتی مناسبی برای کاربرانی است که برند و کیفیت گوشی های سامسونگ را قبول دارند.

برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی ایران و جهان با لیون تک همراه باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شیائومی سامسونگ قیمت گوشی گوشی های شیائومی سامسونگ در ایران قیمت گوشی میلیون تومان قیمت گوشی ها محبوب ترین قرار دارند ترین گوشی 5 میلیون دو برند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25

فرارو- مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 تقابل بهترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون فعلی بازار است. ردمی نوت 13 نسخه ۵G با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی کمی بیش از ۹ میلیون فروخته می‌شود و فروشنده‌های موبایل کف قیمت گلکسی A25 سامسونگ را در همین بازه اعلام می‌کنند.

به گزارش فرارو؛ مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 در بخش دوربین و نمایشگر با برتری میلیمتری گوشی کره‌ای به‌پایان می‌رسد، اما آن‌هایی که موقع خرید گوشی همه‌چیز را فدای قدرت پردازنده و باتری می‌کنند، می‌توانند سراغ خرید ردمی نوت 13 بروند.

مقایسه ردمی نوت 13 و A25 ؛ تفاوت طراحی

گلکسی A25 سامسونگ در حد پنج، شش گرم از ردمی نوت 13 شیائومی سنگین‌تر است. وزن گلکسی A25 سامسونگ بدون احتساب گلس و ... تقریبا ۱۹۷ گرم است و شیائومی، اقتصادی‌ترین گوشی نسل ردمی نوت 13 را با وزن ۱۷۳.۵ گرم روانه بازار کرده است. بخشی از این اتفاق به‌خاطر بزرگتر بودن گلکسی A25 سامسونگ است که در همان نگاه اول می‌توانیم به آن پی ببریم.

گلکسی A25 سامسونگ، فقط چند میلیمتر ارتفاع بیشتری دارد و از نظر سبک و سیاق طراحی نسبت به مدل‌های نسل قبلی خودش، شکیل‌تر است. میان‌رده جدید سامسونگ در رنگ‌های آبی روشن و تیره، لیمویی و مشکی در بازار موجود است و خریداران ردمی نوت 13 نسخه ۵G شیائومی می‌توانند گوشی خودشان را از بین رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و طلایی انتخاب کنند. تا اینجا برتری خاصی در سبک طراحی دوتا گوشی وجود ندارد و بهتر است برای انتخاب گزینه نهایی، سراغ بقیه آیتم‌ها برویم.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلگسی A25 ؛ تفاوت نمایشگر

ردمی نوت 13 به‌شکل جزیی از نمایشگر بزرگتری برخوردار است. گفتیم جزیی، چون تفاوت اندازه نمایشگر ردمی نوت 13 و A25 سامسونگ فقط در حد یک‌دهم اینچ است. گلکسی A25 سامسونگ مثل خیلی از میان‌رده‌های کره‌ای با نمایشگری از نوع سوپر AMOLED پا به میدان گذاشته که نسبت به صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 بهتر است.

گلکسی A25 سامسونگ به‌لطف نمایشگر سوپر AMOLED از تراکم پیکسل بیشتری برخوردار است و در وهله دوم، از ترکیب نسبتا قابل قبولی در این بخش استفاده می‌کند. رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی هزار نیت، بخشی از مشخصات نمایشگر ۶.۵ اینچی گلکسی A25 است و البته همین عدد و رقم‌ها در مشخصات صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 به‌چشم می‌خورد. با این حال نمایشگر سوپر AMOLED مقابل نمایشگر AMOLED حکم به برتری گوشی کره‌ای در این راند می‌دهد.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت تراشه

ردمی نوت 13 از حیث پردازنده اوضاع بهتری نسبت به گلکسی A25 سامسونگ دارد. تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ گلکسی A25 سامسونگ با اینکه چیز زیادی از تراشه شش نانومتری مدیاک دایمنسیتی ۶۰۸۰ ردمی نوت 13 ندارد،، اما موقع اجرای بازی، شرایط به نفع ردمی نوت 13 تغییر می‌کند.

ردمی نوت 13 علاوه بر این، به‌لطف همین تراشه شش نانومتری، در شارژدهی گوشی کمک حال باتری است و طبق محاسبات پنچمارک‌های معروف در این بخش هم شرایط بهتری از رقیب کره‌ای دارد. فراموش نکنیم تفاوت‌های گلکسی A25 و ردمی نوت 13 در بخش پردازنده، آنچنان محسوس نیست، اما خب موقع مقایسه نهایتا باید روی گزینه اصلح دست گذاشت.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت دوربین

ردمی نوت 13 روی کاغذ باید از دوربین بهتری نسبت به گلکسی A25 برخوردار باشد، اما در عمل اصلا اینطوری نیست.

ردمی نوت 13 نسخه ۵G که به حسگر اصلی ۱۰۰ مگاپیکسل مجهز شده، درمقایسه با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل A25 سامسونگ، موقع زوم کردن و تغییر نور قافیه را می‌بازد. در همین مدت کوتاهی که از حضور ردمی نوت 13 در بازار می‌گذرد، صحبت‌های زیادی از افت کیفیت دوربین در شب مطرح شده، اما A25 سامسونگ به‌رسم میان‌رده‌های قبلی کره‌ای چنین اتهامی ندارد. علاوه بر حسگر اصلی و دوتا دوربین‌های اولتراواید و تشخیص عمق، حسگر سلفی و ۱۳ مگاپیکسلی A25 عکس‌های بهتری نسبت به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی ردمی نوت 13 ثبت می‌کنند.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت باتری

ردمی نوت 13 با اینکه از حیث دوربین و نمایشگر عملکری ضعیف‌تر از A25 نشان می‌دهد، اما موقع مقایسه باتری سربلند از زمین رقابت خارج می‌شود.

ردمی نوت 13 و گلکسی A25 هر دو مثل میان‌رده‌های اسم‌ورسم‌دار بازار، به باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. با این وجود از صدقه‌سر همان تراشه دایمنسیتی ۶۰۸۰، ردمی نوت 13 می‌تواند شارژدهی بیشتری داشته باشد. از طرف دیگر ردمی نوت 13 با شارژر ۳۳ وات سزگار است و همین آپشن باعث می‌شود در مدت زمان کمتری، ظرفیت باتری از صفر به ۱۰۰ درصد تبدیل شود.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25

مشخصات

ردمی نوت 13

گلکسی A25

ابعاد

161.1 در 75 در 7.6 میلیمتر

161 در 76.5 در 8.3 میلیمتر

وزن

173.5 گرم

197 گرم

نوع نمایشگر

AMOLED

سوپر AMOLED

سایز نمایشگر

6.6 اینچ

6.5 اینچ

حسگر اصلی

100 مگاپیکسل

50 مگاپیکسل

تراشه اصلی

دایمنسیتی 1080 (شش نانومتر)

اگزینوش 1280 (پنج نانومتر)

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

کف قیمت

9 میلیون و 100 هزار تومان

9 میلیون و 100 هزار تومان

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)