Web Analytics Made Easy - Statcounter

استودیویی که جلوه‌های ویژه تعدادی از بزرگ‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های تاریخ را ساخته حالا به یک شرکت تولید بازی‌های ویدیویی فروخته شده است.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از گاردین، استودیوی جلوه‌های ویژه تاسیس شده توسط پیتر جکسون که تا به حال پشت پروژه‌های عظیمی از جمله «ارباب حلقه‌ها» و «بازی تاج و تخت» بوده به قیمت بیش از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیارد دلار فروخته شده که می‌تواند ضربه‌ای دیگر به صنعت فیلم و تلویزیون نیوزیلند باشد.

شرکت ویتا دیجیتال طبق یک قرارداد ترکیبی نقدی و فروش سهام به ارزش ۱.۶۳ میلیارد دلار به شرکت تولید بازی‌های کامپیوتری آمریکایی یونیتی سافت‌ور فروخته شده است.

این اتفاق تنها چند ماه پس از این افتاده که آمازون در تصمیمی تعجب‌برانگیز گفت می‌خواهد پروژه ساخت اقتباسی تلویزیونی از «ارباب حلقه‌ها» جی‌آرآر تولکین به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را تنها پس از فیلمبرداری یک فصل از نیوزیلند به بریتانیا منتقل کند.

شرکت یونیتی گفت ابزار‌های جلوه‌های ویژه‌ای که توسط ویتا دیجیتال خلق شده‌اند و مسئول خلق شخصیت‌ها و صحنه‌های «آواتار»، «زن شگفت انگیز» و «سیاره میمون‌ها» بوده‌اند حالا «دموکراتیزه» می‌شوند و در اختیار میلیون‌ها خالق و هنرمند در سراسر جهان قرار می‌گیرند.

پیتر جکسون در بیانیه‌ای گفت: ابزار‌های ویتا دیجیتال امکانات نامحدودی به ما دادند تا به دنیا‌ها و مخلوقانی جان ببخشیم که در تصورات‌مان زندگی می‌کردند. با هم، یونیتی و ویتا دیجیتال می‌توانند راهی برای هنرمندان از تمام صنایع باز کنند تا بتوانند از این ابزار‌های به شدت خلاقانه و قدرتمند بهره ببرند.

یونیتی همچنین گفته ابزار‌های ویتا دیجیتال که مسئول خلق شخصیت گالوم در «ارباب حلقه‌ها» و همچنین جلوه‌های «بیوه سیاه» و «جوخه خودکشی» بوده‌اند داخل پلتفرم خودش یکپارچه‌سازی می‌شوند و برای توسعه بازی‌های ویدیویی و واقعی‌تر کردن آن‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

یونیتی گفته ۲۷۵ نفر از مهندسان ویتا دیجیتال که مرکز آن واقع در ولینگتون است را به جمع نیرو‌های کاری خودش استفاده می‌کند. با این حال این قرارداد می‌تواند یک ضربه دیگر به صنعت پرکار فیلم و تلویزیون نیوزیلند باشد که مالکیت یکی از بزرگ‌ترین بازیگران خود در این عرصه را از دست داده است.

جکسون این شرکت را در سال ۱۹۹۳ برای خلق جلوه‌ای ویژه «مخلوقات بهشتی» تاسیس کرد. از دیگر سهامداران آن می‌توان از همسرش فرن والش، پرم آکاراجو مدیر شرکت و شان پارکر موسس شرکت نپستر نام برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیتر جکسون سینمای جهان جلوه های ویژه سینمایی جلوه های ویژه میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟

به گزارش همشهری آنلاین، از یک طرف تیک تاک خبر از عملیات انتحاری در بازار آمریکا می‌دهد و پیشروی برند هواوی باعت شده تا جنگ تراشه‌ها بین واشنگتن و پکن بالا بگیرد. شرکت مادر اپلیکیشن تیک‌تاک خبر داده که در در بدترین سناریو، این اپلیکیشن را در آمریکا تعطیل میکند تا اینکه آن را به یک خریدار بالقوه آمریکایی بفروشند.

مدیرعامل تیک‌تاک می‌گوید: تصمیم داریم در مبارزه حقوقی علیه قانونی که توسط رئیس جمهور آمریکا امضا شده و برنامه ویدئوی کوتاه محبوب ۱۷۰ میلیون آمریکایی را ممنوع می‌کند، پیروز شویم. از سوی دیگر تحیقیق‌ها نشان می‌دهد: جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی، مجهز به مدلی از پردازنده پیشرفته ساخت چین هستند که توانایی این شرکت چینی برای حفظ تولید تراشه جنجالی را منعکس کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، برای هواوی، این گام دیگری به سوی بازسازی کسب و کاری است که با تحریم‌های دوران ترامپ، نابود شد.

این شرکت از نظر سهم بازار چین در سه ماهه اول امسال، با اپل برابری کرد که نشان دهنده ضعیف شدن سهم سازنده آیفون در این بازار طی ماههای اخیر بوده است. خبر دیگر اینکه بنیان‌گذار چینی برند شیائومی خبر داده که بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است. رویترز گزارش داده که این اقدام شیائومی به جنگ قیمت خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی جهان دامن می‌زند.

اما به بازار انرژی دنیای نگاه کنید که وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرده، صادرات گاز طبیعی مایع این کشور ممکن است در چهار سال آینده، متوقف شود. برخی گزارش‌ها هم حکایت از آن دارد که هیچ کشور غربی مهمی در میان شرکای تجاری اصلی روسیه باقی نمانده و آلمان با مبادلات تجاری 12 میلیارد دلاری، دیگر یکی از پنج کشور برتر جهان نیست و چین، هند قدرت های نوظهور هستند.

کد خبر 847318 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری) تکنولوژی (فناوری) - دیجیتال کامپیوتر - تراشه

دیگر خبرها

  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​