Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نخستین نشست رسانه‌ای شهردار و شورای شهر شیراز به همت بسیج رسانه تشکیل شد و در آن خبرنگاران نظرات و مطالبات خود را بیان کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، "نقش رسانه در توسعه کلان‌شهر شیراز" عنوان جلسه هم‌اندیشی بود که امروز به همت سازمان بسیج رسانه استان فارس با دعوت از اصحاب رسانه، رئیس و اعضای شورای شهر ششم و شهردار شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه هادی رضایی، رئیس بسیج رسانه استان فارس اظهار داشت: در شرایط فعلی باید رفع مشکلات مردم در اولویت مطالبات رسانه‌ها قرار بگیرد و جلسه امروز نیز با هدف هم‌اندیشی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها جهت رفع مشکلات مردم و همچنین آشنایی بیشتر مدیریت شهرداری با چالش‌های فراروی رسانه‌ها برگزار شد.

در ادامه اصحاب رسانه به بیان مطالبات خود پرداختند و ابتدا مدیرمسئول روزنامه طلوع با اشاره به اینکه باید در مدیریت شهری به مرفولوژی، جامعه‌شناسی شهری و اصول مدیریت شهری به صورت علمی نگاه شود، افزود: از مدیریت شهری می‌خواهیم مسائل شهروندی و اجتماعی را به‌صورت علمی‌تری دنبال کند.

محمدمهدی جعفری‌زاده افزود: در ساخت و ساز موانع زیادی وجود دارد و بهتر است پیش از بروز اشکال و ایرادات و در همان مراحل فنی و عمرانی اولیه قانون اجرا شود نه اینکه بگذاریم مشکلات بعدی پیش بیاید.

مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری تسنیم در استان فارس نیز با گلایه از اینکه متاسفانه علائمی از سومین حرم اهل بیت(ع) در صحن شورا وجود ندارد، اظهار داشت: توقع ما از شورا و شهرداری که با نام انقلابی مزین شده، این است که در زمینه عزل و نصب‌ها دقت بیشتری کنند. توقع ما از شهردار این است که تصمیماتی به‌ویژه در عزل و نصب‌ها بگیرد که در مسیر همان نیت خالصانه خدمت به مردم باشد.

میلاد امیری‌نژاد افزود: همچنین دسترسی به اعضای شورا جهت سئوال درباره مسائل مختلف دشوار است و برخی از اعضای شورا سراغ فضاهای کاذب و یا مجازی و غیررسمی رفته و ارتباط کمی با بدنه رسانه‌ها دارند.

سردبیر خبرگزاری ایسنا در استان فارس نیز درباره ارتباط کم مدیریت شهری با بدنه رسانه‌های رسمی گفت: شیوع کرونا دیدار حضوری را بسیار محدود کرد و جلسات به سمت مجازی رفت و مطالبات کمرنگ‌تر شد و متکلمین نیز بیشتر شدند در حالی که همه رسانه‌ها زیر چتر نظام و پیرو انقلاب هستند و ما امیدواریم شورای جدید، رسانه‌ها را طبقه‌بندی نکند.

محمدعلی پشوتن با ابراز خشنودی از پیشینه رسانه‌ای رضا جاویدی و انتصاب وی به عنوان سرپرست اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اظهار امیدواری کرد که روابط عمومی شهرداری متناسب با دیدگاه‌های انقلابی در راستای این هم‌افزایی تلاش کند.

پشوتن با اشاره به اینکه از مسئولان می‌خواهم حمایت از رسانه را جدی بگیرند، اظهار داشت: طی چند سال اخیر شاهد عدم حمایت از رسانه‌ها به‌خصوص در فضای برخط بودیم و اگر امروزه ما به عنوان نوک پیکان مقابله با تهاجم فرهنگی قوی نباشیم نمی‌توانیم با دشمن مقابله کنیم.

زهرا عسکری، سردبیر خبرگزاری ایکنا شعبه فارس گفت: در مورد تحقق شعار شورای سوم  یعنی تحقق سومین حرم اهل بیت باید نمادها و المان‌های مذهبی زیاد شوند و محدود به دروازه قران نمانیم و از آنجا که شیراز مهد فرهنگ و هنر و ادب است و جشنواره‌ای زیادی در آن برگزار می‌شود، باید از خروجی این جشنواره‎‌ها و پتانسیل هنرمندان استفاده  شود.

امام‌جمعه شیراز: شیوه کنونی ارائه تسهیلات بانکی لطمه به تولید استامام‌جمعه شیراز: بودجه فرهنگی دستگاه‌ها در راستای نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس هزینه شودفعال کردن پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز عملیات پروژه‌های جدید درخواست شورای ششم از شهرداری شیراز

حامد علیزاده مدیر قرارگاه فضای مجازی سراج استان فارس دیگر فعال رسانه‌‌ای بود که در این جلسه بیان کرد: تحقق مدیریت یکپارچه شهری با توجه به همسو بودن استاندار، شهردار و شورای شهر یک الزام است تا از اتلاف انرژی و زمان و هدررفت سرمایه‌های مالی مردم جلوگیری شود.

وی درباره شفافیت که هم دغدغه شورای شهر و هم مجلس است، افزود: انتظار اصحاب رسانه این است که مساله شفافیت در کلیه بخش‌ها عملیاتی شود. رسانه‌ها باید گفتمان‌ساز بوده و  به‌تصمیمات جهت بدهند، به مشکلات مردم بپردازند، جریان‌ساز بوده و مردم و نخبگان و دانشجویان را با خود همراه کنند.

ابراهیم عباسی، استاد دانشگاه و متخصص حوزه فرهنگ و رسانه نیز با تبریک ورود رضا جاویدی به عنوان فعال رسانه به عرصه مدیریت شهری گفت: خواسته همه ما وحدت در میان اعضای شورا جهت خدمت به شهروندان است.

وی ضمن اشاره به عدم حضور برخی اعضای شورای شهر در جلسه امروز از شورا گلایه کرد و گفت: اگر بنا بود مشکلات مردم با جلسات کمیسیون‌ها حل شود تا الان حل شده بود و ای کاش جلسه کمیسیون به ساعتی دیگر محول شده بود و باید اذعان کنم که آن دسته از اعضای شورا که در جلسه حضور نداشتند کارت زردی از رسانه‌ها گرفتند. ما طرح‌هایی در حوزه مدیریت شهری مثلا در مورد کمربندی شیراز یا دیگر مسائل شهری مثل خرم رود یا رودخانه خشک داریم که با پیگیری در وزارتخانه و مجلس سبب افزایش درامدهای شهری می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه عصرمردم نیز با اشاره به اینکه بنده 40 سال است که کار فرهنگی می‌کنم بیان داشت: هنوز پیش نیامده که یک عضو شورا به بنده زنگ بزند که چه تجربه‌ای در زمینه مسائل فرهنگی و شهری دارید.

محمد عسلی افزود: بی‌نظمی، ترافیک، وجود خودروهای‌ فرسوده و آلاینده هوا، نبود خط‌کشی و یا وجود علائم نامناسب در خیابان‌ها و معابر، آموزش ندیدن پلیس راهنمایی و رانندگی، وجود گودال‌هایی که توسط توسط ادارات خدمات‌رسان باید پر شود و هزاران مسئله دیگر مایه ناهنجاری و زشت شدن سیمای شهری و افزایش خشونت و ناامنی شده و مردم همه این‌ها را از چشم مدیریت‌ شهری می‌بینند.

وی با اشاره به معضل زباله‌گردی در شیراز گفت: با تحقیقات عکاس و خبرنگار ما  مشخص شد که اتفاقا این پیشه درآمد بسیار بالایی دارد اما به سبب عدم مدیریت صحیح پاشنه آشیلی برای تخریب نظام در رسانه‌های بیگانه شده است.

محمد صحت رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر استان فارس نیز در این جلسه هم‌اندیشی گفت: سه ماه از عمر شورا گذشت ومابقی نیز سریع می‌گذرد و اگر تفاوت معناداری بین این شورا و شوراهای قبل هست در استفاده آن از برند انقلابی است و شورا باید بکوشد در عمل نیز این عنوان را محقق کند.

وی در ادامه با تاکید براهمیت ساماندهی فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای به شعار شورا نیز اشاره کرد و افزود: اگر مسافری از شهر دیگر وارد شیراز شود متوجه حضور در سومین حرم اهل بیت(ع) نمی‎‌شود وما هنوز تغییری در چهره شهر ندیده‌ایم.

محسن تورع مدیر پایگاه خبری تحلیلی پیام خبر نیز با مرور حوادثی چون سیل 98 و کرونا گفت: متاسفانه نگاه اغلب مدیران به رسانه‌ها توام با کم لطفی و نگاه برخی مسئولین به رسانه‌ها نیز همراه با تبعیض است و با اینکه در این حوادث رسانه‌ها بیشترین آسیب را دیدند اما کمترین حمایتی به ویژه از رسانه‌های برخط  که فراگیری و اثربخشی زیادی دارند صورت نگرفت.

رضا کوهی دیگر فعال رسانه نیز با اشاره به اینکه رسانه‌ها کار شرافت‌مندانه انجام می‌دهند افزود: هرچند براساس خط مشی رسانه برخی ملاحظات وجود دارد اما در استان فارس رسانه‌ها بدون نگاه سیاسی اخبار را به گوش مردم می‌رسانند و این مسئله جای تقدیر دارد.

وی همچنین اشاره کرد: به سلامت روان مردم در تبلیغات شهری توجه نمی‌شود و همه روزه شاهد تبلیغ انواع محصولات مصرفی و به ویژه فست فود هستیم و در بحث آسیب‌های شهری نیز شیراز فاقد محلی  برای گذران اوقات خانواده‌ها برای تفریحات سالم است و جوانان به ویژه در نقاط محروم جذب فعالیت‌های ناسالم می‌شوند.

در ادامه رئیس شورای شهر شیراز نیز با اشاره به اینکه در حوزه رسانه دو نگاه حمایتی و انتقادی وجود دارد گفت: جنس رسانه از نوع نگاه انتقادی است که قواعد خاصی دارد و باید باعث تشخیص سره از ناسره شود و ما از رسانه توقع نداریم، تریبون ما شود.

طاهری افزود: در مسئله شفاف‌سازی حرف زیاد زده شده اما شفاف‌سازی به معنای واقعی کلمه به جز با ایجاد زیرساخت در مدیریت شهری با همین حضور رسانه‌ها محقق نمی‌شود و پرسشگری در کنار پاسخگویی معنا پیدا می‌کند.

وی درباره نگاه شورای شهر نیز گفت: شورای ششم سند چشم‌انداز خود را تدوین کرده و مثل سایر مصوبات جهت تایید به فرمانداری ارسال کرده و در صورت تایید فرمانداری به قانون و رویکرد مصوب تبدیل می‌شود و منتشر خواهد شد تا توسط رسانه و مردم رصد و پیگیری شود.

طاهری افزود: سند چشم‌انداز شورای ششم، رویکردها به معنای ریل و چارچوب را مشخص کرده و در 72بند در یک افق چشم‌انداز جامع و با بهره‌گیری از دانش و تجارب خواص تهیه شده و امیدواریم سبب نگاه یکپارچه به شهر شود.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین با اشاره به اینکه مشکلات شیراز از عهده 13 نفر خارج است از اصحاب رسانه خواست بازوان توانمند شورای شهر باشند و افزود: ما در برنامه‌های خبری بیشتر می‌خواهیم مستمع باشیم و رسانه باید به صورت دوسویه زبان گویای بین مردم و مدیریت شهری و یار چهاردهم شورا باشد.

شهردار شیراز نیز ضمن پاسخگویی به برخی از سئوالات مطرح شده در این جلسه هم اندیشی شهرداری و شورا با اصحاب رسانه ابتدا بیان کرد: مهمترین تعریف شفافیت در مدیریت شهری به معنای تعیین تکلیف برای املاک شهرداری و املاک گمشده است.

سیداحسان اصنافی داده‌کاوی را مبنای اصلی شفافیت برشمرد و افزود: در برخی از ادارات شهرداری با تاریکخانه‌هایی مواجه هستیم که با شیوه بایگانی خود کمترین اثری از شفافیت ندارند و این رویه‌ها باید اصلاح شوند که با تحقق کامل دولت الکترونیک بسیاری از این مسائل حل خواهند شد و شاهد صدورکامل پروانه الکترونیکی ساختمان و دیگر موارد خواهیم بود تا زمان مراجعه مردم و مهندسان ناظر به ادارات و سازمان‌ها کاهش یابد.

شهردار شیراز در پاسخ به انتقاداتی که در حوزه برخی عزل و نصب‌ها صورت گرفته، گفت: این فرآیند یعنی احراز سوابق خاص افراد دست ما نیست و ما با اخذ استعلام افراد را انتخاب می‌کنیم اما باید پذیرفت که هر عزل و نصبی هم موافق و هم مخالفانی دارد و ملاک ما قانون است.

اصنافی رسانه را زبان گویا و چشم ناظر و رابط بین مردم و مسئولان، شهروندان و مدیریت شهری و شورا و حرکت‌کننده در مسیری دوسویه برشمرد و گفت: اصحاب رسانه باید مطالبات مردمی را به مدیریت شهری منتقل کرده و برعکس برخی مسائل را نیز با فرهنگ‌سازی و ایجاد گفتمان پیش ببرند.

وی همچنین به بیان توضیحاتی راجع به مسئله کمربندی، رودخانه خشک، ترافیک و سایر موضوعات شهری پرداخت و  قول داد در جلسه‌ای مفصل به این موضوعات تخصصی‌تر بپردازد.

اصنافی در مورد لزوم طراحی المان‌های فرهنگی متناسب با سومین حرم اهل بیت(ع) نیز گفت: این موضوع در دستور کار شهرداری و شورا قرار گرفته و در بودجه سال آتی نیز دیده شده است.

انتهای پیام / 424/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سومین حرم اهل بیت شورای شهر شیراز مشکلات مردم عزل و نصب ها اصحاب رسانه مدیریت شهری اعضای شورا استان فارس هم اندیشی رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز