Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:25:57 GMT

کتاب «۵۷ روز» رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۸۹۶۳

کتاب «۵۷ روز» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «۵۷ روز» طی روزهای آتی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مراسم رونمایی از کتاب «۵۷ روز» با نویسندگی خانم مهری غلام‌پور،  روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه  در این مجموعه فرهنگی-ارزشی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کتاب «۵۷ روز» که با محوریت اشغال و آزادسازی شهر سوسنگرد در روزهای آغازین جنگ تحمیلی و خیانت سعد عرب به انقلاب اسلامی در ۱۷۴ صفحه به رشته تحریر درآمده، با همکاری انتشارات سرو منتشر شده و با قیمت ۴۵ هزار تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
نکته قابل توجه این است که نویسنده کتاب ۵۷ روز برای روایت آنچه درنظر داشته، از سبک رمان استفاده کرده است. به این ترتیب که در قالب روایت جریان زندگی زن و شوهر مشهدی بنابر شغل همسر به سوسنگرد منتقل شده بودند، شروع جنگ، اشغال سوسنگرد، خیانت اعراب و در نهایت آزادسازی آن را بازگو می‌کند.
سوسنگرد با ۱۵هزار نفر جمعیت یکی از شهرهایی بود که در روزهای آغازین حمله ارتش عراق مورد تهاجم وحشیانه نظامیان بعثی قرار گرفت و در ششم مهرماه ۱۳۵۹ این شهر به تصرف متجاوزان عراقی درآمد.
زمان حمله ارتش عراق، مردم سوسنگرد در شهر بودند و ارتش بعثی نفراتی از وابستگان خود را به عنوان فرماندار و مسئولان دیگر برای اداره شهر انتخاب کرد اما این آرایش سیاسی دشمن در سوسنگرد چند روزی بیشتر دوام نیاورد کما اینکه رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوزستان چهار روز پس از اشغال سوسنگرد به مقابله با ارتش بعثی پرداختند.
در حقیقت رزمندگان اسلام از طریق برنامه‌ریزی صورت گرفته طی عملیاتی چریکی در ساعت پنج بامداد نهم مهرماه ۵۹ به فرماندهی شهید علی غیور اصلی به همراه ۲۳ نفر دیگر و تعدادی از نیروهای داوطلب مردمی، توانستند سوسنگرد را آزاد کنند.
انتشارات سرو که از جمله زیرمجموعه‌های موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محسوب می‌شود که تاکنون بیش از ۲۰۰ جلد کتاب تحت نظارت این انتشارات، منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس انقلاب اسلامی ۵۷ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، فراخوان سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی با محور‌های نقش روحانیت به ویژه امامین انقلاب، مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعت، علمای جهان اسلام و نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی منتشر شد. این جشنواره در بخش‌های تألیف و ترجمه کتاب، تحقیق و پژوهش، فیلم‌نامه، چند رسانه‌ای و فیلم و عکس برگزار و مهلت ارسال آثار تا یکم تیرماه ۱۴۰۳ اعلام شد. آدرس دبیرخانه استانی: استان کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، بلوار سی‌متری معاد، شاهد ۱۱، پلاک هشت، تلفن: ۰۷۴۳۳۳۳۸۵۲۶ _ ۰۹۱۲۸۹۲۲۵۳۸ و شماره ایتا جهت دریافت آثار: ۰۹۱۷۵۱۵۷۱۰۴ اعلام شد.

دیگر خبرها

  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان