Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@02:15:14 GMT

وظیفه اصلی این ستاد مطالبه‌گری است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۰۱۴۶

وظیفه اصلی این ستاد مطالبه‌گری است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: وظیفه اصلی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نظارت و مطالبه‌گری است.

به گزارش قدس آنلاین ، مهدی رضایی روز چهارشنبه در نخستین جلسه کمیته دبیران دستگاه های فرهنگی شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان‌ رضوی با اشاره به وظایف دستگاه‌های فرهنگی استان افزود: طبق ماده ۱۰ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به آموزش و اطلاع رسانی امربه معروف و نهی ازمنکر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: وظایف جاری و فرهنگی دستگاه ها با امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که برای جلوگیری از انتشار منکر و ترک معروف انجام می‌شود، متفاوت است.
وی اظهار داشت: ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر، دارای وظایف سیاست گذاری و نظارتی است و در صورت مشاهده منکرات، موضوعات را از دستگاه‌ها مطالبه کرده و برای رفع آن‌ها همکاری می‌کند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هر دستگاه باید عملکرد آن دستگاه را ارزیابی کرده و مشکلات و منکرات را احصا و برای رفع آن برنامه‌ریزی کند.
رضایی ادامه داد: کمیته شوراهای امربه معروف دستگاه های فرهنگی باید پشتیبانی کننده دستگاه های دیگر در حوزه تولید محتوا، آموزش و سایر حمایت‌های مورد نظر در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باشد.
رضایی گفت: رویکردهای ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، کمک به دستگاه‌ها برای رفع مشکلات و هماهنگ‌سازی ظرفیت‌های اداری برای حل مشکلات کشور و مردم است.
وی افزود: دستگاه های برتر در پایان سال در قالب جشنواره مفلحون در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مورد ارزیابی قرار گرفته و رتبه بندی، معرفی شده و از آنان قدردانی خواهد شد.
انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گری نظارت امربه معروف و نهی ازمنکر دستگاه های فرهنگی معروف و نهی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمایت از ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی و علمی مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد شبکه‌ای برای اشتراک‌گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه‌های مرتبط با علوم شناختی، از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این مقوله است.

همچنین تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از تولید ابزار‌ها و دستگاه‌های فناورانه توسط مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست‌های ستاد علوم شناختی محسوب می‌شود.

در همین راستا، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در سال گذشته حمایت از سرمایه‌گذاری در خصوص طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی ارزان قیمت و قابل حمل (Handheld Devices) را برای استفاده عموم جامعه و در راستای ارتقای سلامت و کارکرد‌های شناختی در دستور کار قرار داد.

این ستاد از شرکت‌های فعال در حوزه شناختی، اساتید دانشگاه‌ها، و سایر محققان حوزه علوم شناختی دعوت شد تا اطلاعات و جزئیات دستگاه‌هایی که توسط آنها قابلیت ساخت دارد را به ستاد علوم شناختی ارسال کنند تا پس از تأیید، حمایت ستاد از فعالیت در حوزه مورد نظر انجام شود.

 در چارچوب این سیاست و فراخوان ستاد چندین شرکت آمادگی خود را برای طراحی و ساخت ابزار‌ها و دستگاه‌های ارزان قیمت قابل حمل در زمینه‌های تحریک مغزی خانگی (نوروفیدبک و بیوفیدبک)، دستگاه‌های پرتابل ثبت و پردازش سیگنال‌های مغزی ۴ تا ۱۶ کانال با هدف بکارگیری در BCI، سیستم غربالگری زودهنگام اوتیسم با استفاده از صدای گریه کودکان و نوزادان، دستگاه آنالیز گفتگو، سامانه ارزیابی آمادگی تحصیلی کودکان پیش‌دبستانی و ابزار پوشیدنی جهت تشخیص حملات تشنج در بیماران مبتلا به صرع اعلام کردند.

این ابزار‌ها و دستگاهی در زمینه درمان افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز، کاهش استرس، کاهش درد‌های میگرنی، افزایش سیستم‌های توانبخشی، درمان اختلالات شناختی-رفتاری مبتنی بر گفتگو، غربالگری، درمان افسردگی و اضطراب، تست ارزیابی آمادگی تحصیلی و پیش‌بینی صرع کاربرد‌های درمانی دارد. 

براساس اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درسال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تحقیقاتی در مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح کشور به ابزار‌های شناختی ساخت ایران تجهیز شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است