Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:30:55 GMT

مصرف روزانه گاز در قزوین ۱۰ میلیون متر مکعب است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۳۰۷۳

مصرف روزانه گاز در قزوین ۱۰ میلیون متر مکعب است

اسماعیل مفرد بوشهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان روزانه گاز مصرفی استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گفته این مسوول، در نیمه نخست امسال ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز در این استان مصرف شده است.

وی با اشاره به مصرف گاز نیروگاه شهید رجایی قزوین، تاکید کرد: این نیروگاه در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول یادآور شد: در فصل سرما نیز اولویت مصرف سوخت گاز در استان، منازل مسکونی خواهند بود.

بوشهری در پاسخ به این پرسش که در فصل سرمای امسال استان قزوین با کمبود گاز روبرو خواهد شد یا نه،توضیح داد: بدون شک با کاهش میزان دمای هوا، میزان مصرف سوخت افزایش یافته و در این رابطه نیز تمامی اقدامات عملیاتی برای آمادگی و به روز بودن تاسیسات و تجهیزات گازرسانی در قالب برگزاری رزمایش های عملیاتی و برقراری کشیک در سطح استان به عمل آمده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت الگوی صحیح مصرف و نکات ایمنی و با تداوم همکاری های این شرکت تا مشترکان خود، همانند سال های گذشته با تامین میزان گاز مصرفی شهروندان، فصل سرما را بدون دغدغه پشت سر بگذاریم.

استان قزوین دارای ۴۵۴ هزار و ۳۷۰ مشترک گاز است که ۹۲ درصد آن مربوط به بخش خانگی بوده و مابقی آن نیز مربوط به سایر حوزه ها می باشد.

برچسب‌ها ایرنا شرکت گاز استان قزوین استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا شرکت گاز استان قزوین استان قزوین ایرنا شرکت گاز استان قزوین استان قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید