Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: با گذشت نزدیک به دو سال از شیوع ویروس کرونا، شاهد ابتلای ۲۵۰ میلیون و فوت ۵ میلیون نفر از انسان‌ها در جهان بوده‌ایم..

در این میان گروه‌های حساس نظیر زنان باردار و بیماران خاص با چالش‌هایی مواجه بودند زیرا با فضای مجازی و بمباران اطلاعات درست و غلط، این افراد و خانواده‌هایشان در طول نزدیک به دو سال گذشته، استرس‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که از مدت‌ها پیش واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز شده و استقبال از آن به شکل چشمگیری در حال افزایش است، عده زیادی از مادران باردار برای تزریق واکسن دچار تردید شده‌اند زیرا اطلاعاتی که آنها از طریق شبکه‌های مجازی و حتی برخی پزشکان دریافت کرده‌اند، مدعی مشکل‌ساز شدن واکسن برای جنین است.

واکسن کرونا مشکلی برای جنین ایجاد نمی‌کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سئوال که آیا تزریق واکسن مشکلی برای جنین به وجود می‌آورد یا خیر، گفت: طبق تحقیقات انجام شده، واکسن کرونا مشکلی برای جنین ایجاد نمی‌کند و مادران باردار می‌توانند بدون نگرانی نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

محمدرضا دهقانی اضافه کرد: مادران باردار در صورتی که واکسن کرونا را دریافت کنند، باز هم باید به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا خطری آنها را تهدید نکند.

حضور در مکان‌های پرتردد؛ رفتار پرریسک زنان باردار

در این میان مادران بارداری هستند که متاسفانه بدون توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه و عدم اعتقاد به تزریق واکسن کرونا در مکان‌های غیرضروری حاضر می‌شوند که این مسئله نیز سبب‌ساز چالش‌های بسیار، هم برای خود و هم برای جنین آنها و سایر ا فراد جامعه می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری یزد در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر، این مدل رفتار را خطرناک دانست و گفت: اطلاعات نشان می‌دهد که اگر زنان باردار به کرونا مبتلا شوند با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

عباس افلاطونیان با تاکید بر اینکه مادران باردار تا حد امکان نباید از منزل خارج شوند، افزود: اگر زنان باردار مجبور به حضور در مکان‌های سربسته و شلوغ هستند، حتماً باید فاصله اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

تاکید بر تزریق واکسن کرونا بعد از هفته دوم بارداری

افلاطونیان با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا برای زنان باردار ضروری است، گفت: در این زمینه دو نظریه مطرح است، مثلاً در آمریکا گفته شده که زنان چه قبل و چه بعد از بارداری می‌توانند واکسن را دریافت کنند، این نظریه برای واکسن‌هایی است که حاوی ویروس کشته شده یا ضعیف شده نیست.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری یزد ادامه داد: اما در ایران مطالعاتی انجام نشده و حتی طی صحبت‌هایی که با صاحب‌نظران در تهران داشتیم، هنوز مطالعاتی صورت نگرفته تا اثرات واکسن را مشاهده کنند اما بر تزریق واکسن کرونا بعد از هفته دوم بارداری تاکید دارند.

تحقیقاتی در مورد تزریق واکسن قبل از بارداری انجام نشده است

افلاطونیان با بیان اینکه بیشترین بحث در زمینه تزریق واکسن قبل از بارداری است که هنوز تحقیقاتی در مورد آن صورت نگرفته و نیاز به مطالعات بیشتر دارد، عنوان کرد: توصیه کلی این است که زنان باردار در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند و این امر را به آینده موکول نکنند.

بر اساس اعتقاد متخصصان، واکسیناسیون راه حل قطعی برای از بین بردن ویروس خطرناک و پیچیده کرونا نیست و زنان باردار هم حتی اگر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند، با توجه به شرایط حساسی که با آن مواجه هستند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

هر چند واکسیناسیون سبب بهبود شرایط کرونایی شده و آمار مرگ‌ومیر را به شدت کاهش داده است ولی با آمارهایی که اعلام می‌شود، به نظر می‌رسد که ابتلا همچنان وجود دارد و اگر مادران باردار به این مسئله توجه نکنند، شاید با چالش‌های عدیده‌ای مواجه شوند.

کد خبر 5349103

منبع: مهر

کلیدواژه: زنان باردار یزد دانشگاه علوم پزشکی یزد واکسن کرونا ویروس کرونا بوشهر گرگان واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه اردبیل ایلام شیوع کرونا بارش باران لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها سیستان و بلوچستان واکسیناسیون کرونا تزریق واکسن کرونا مشکلی برای جنین مادران باردار زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

ایسنا/زنجان نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال‌احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را از امروز آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت کرده و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند. 

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یک‌هزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، از خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام می‌شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال‌احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان