Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی زارع زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فعلاً مجوز ساخت مسکن به صورت ویلایی برای شهر تفت صادر نمی شود، افزود: تاکنون در طرح جهش تولید مسکن ۵۱۹ نفر در شهر تفت و ۲۴ نفر هم در شهر نیز ثبت نام کردند که باید اطلاعات آنها پالایش شود.

وی در مجموع آمار متقاضیان مسکن در شهرستان تفت از ابتدای طرح اقدام ملی مسکن تاکنون اعم از مسکن فرهنگیان، نیروهای مسلح، کارگری، اقدام ملی و نهضت جهش تولید مسکن در شهر تفت را ۲ هزار و ۳۸۵ نفر و برای شهر نیر ۱۵۲ نفر عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره راه و شهرسازی تفت با بیان اینکه « بَخ»  مرکز بخش گاریزات شهرستان تفت که به تازگی به شهر ارتقا یافت، افزود: با توجه به اینکه محدوده سیاسی این شهر هنوز اعلام نشده است طبق تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد مسکن، ثبت نام از متقاضیان این شهر به صورت آفلاین _ بدون محدودیت زمان _ در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به پیگیری های نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار تفت گفت: پیگیری های زیادی در حال انجام است با توجه به نارضایتی مردم از نبود ساخت مسکن به صورت ویلایی، مجوز ساخت مسکن در طرح جهش تولید به صورت ویلایی برای شهر تفت گرفته شود ولی تاکنون این امر محقق نشده است.

زارع زاده اضافه کرد: سند تفصیلی افق ۱۰ ساله شهرستان با توجه به رشد جمعیت و میزان مسکن مورد نیاز تدوین و میزان زمین های مورد نیاز جهت الحاق به محدوده شهری مشخص شد.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن زمین های مازاد دستگاه های دولتی بدون استفاده که قابلیت تغییر کاربری به مسکونی دارد باید به اداره راه و شهرسازی برای ساخت مسکن منتقل شود.

رییس راه و شهرسازی تفت با بیان اینکه زمین های مازاد دستگاه های دولتی مشخص کرد، افزود: در جلسه اخیر شورای مسکن شهرستان به دستگاه ها اعلام شد تا در مهلت مقرر نسبت به انتقال این زمین ها اقدام کند که در صورت اقدام نشدن از سوی دستگاه ها، طبق قانون اداره راه و شهرسازی خود رأساً اقدام به انتقال سند می کند.

وی همچنین درباره نحوه اطلاع رسانی به ثبت نام کنندگان در نهضت ملی ساخت مسکن از ادامه فرآیند ثبت نام گفت: پس از اتمام فرآیند ثبت نام استعلام فرم «ج» از سوی وزارت خانه انجام می شود در صورتی که فرم «ج» فرد قرمز شده باشد به وی پیامک برای بررسی ارسال می شود.

زارع زاده ادامه داد: هرگونه مشکل دیگری نیز در ثبت نام وجود داشته باشد به متقاضیان از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که منظور از ایجاد شهرک های جدید در شهر تفت کجاست؟، گفت: بر اساس شیوه نامه، شهرک های جدید باید خارج از محدوده جغرافیایی شهر تفت باشد که از سوی مدیرعامل شرکت شهرک های جدید که مجموعه ای زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است به مشاور برای امکان سنجی و تأمین زیرساخت ها ارجاع داده شد.

زارع زاده اضافه کرد: مشاور این طرح با بررسی بحث مشاغل، کارخانه ها، زیرساخت ها به ویژه تأمین آب نسبت به امکان سنجی شهرک های جدید اعلام نظر می کند و سپس تصمیم گیری می شود.

وی درباره طرح اقدام ملی مسکن در شهر تفت هم گفت: سال ۹۸ که این طرح شروع شد شهر تفت به واسطه تأمین زمین پیشگام بود که برای ۱۸۰ واحد زمین تأمین شد که اکنون در مرحله ساخت قرار دارد و سقف دوم ۸۰ واحد آن زده شد.

دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن تاکید دارد تا چهار سال آینده چهار میلیون واحد مسکونی را به بازار عرضه کند که اکنون عملیات ساخت ۲ میلیون واحد شروع و یا درآستانه شروع کار قرار دارد.

اکنون فراخوان ثبت‌نام مسکن در ۳۱ استان کشور داده شد و سهمیه هر استان برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در فاز اول سال ۱۴۰۰ مشخص شد، زمین مورد نیاز در بسیاری شهرها نیز فراهم شد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی یزد بنياد مسكن انقلاب اسلامی تفت دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی یزد طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی یزد بنياد مسكن انقلاب اسلامی تفت دولت سیزدهم راه و شهرسازی شهرک های جدید شهر تفت ساخت مسکن زارع زاده دستگاه ها اقدام ملی ملی مسکن ثبت نام زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند

ایسنا/مازندران سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه، در حال حاضر در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب هستیم، گفت: ساخت مسکن محرومان مازندران باید خیلی جدی گرفته شود، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

احمد توکلی ۸ اردیبهشت در جلسه شورای مسکن که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمبود زمین در این استان چالش اساسی در اجرای دقیق تعهدات ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۲ سال کمتر از ۱۰ هزار واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در مسکن حمایتی عملیاتی شده است.

این‌ مسئول تصریح کرد: تعهد مازندران در ساخت مسکن خود مالکی ۳۱۰۷ واحد است که در این بخش عقب ماندگی ۳۵ درصدی به نسبت زمان برش دو ساله اجرا وجود دارد.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: تا کنون ساخت ۱۱ هزار واحد در نهضت ملی مسکن مازندران در بخش خود مالکی قرارداد منعقد شد که پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

توکلی وضعیت ساخت مسکن روستایی در نهضت ملی مسکن مازندران را مطلوب توصیف کرد و توضیح داد: تا کنون از تعهد ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن وعملیات ساخت ۱۷ هزار واحد شروع شده است که عمده این واحدها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارد.

وی تعهد مازندران در نهضت ملی مسکن در بخش باز آفرینی شهری را ۲۳ هزار و ۲۵۵ واحد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز تا کنون برای ۱۰ هزار و ۲۹۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران بر لزوم افرایش ساخت واحدهای مسکونی روستایی مازندران در تعداد طبقات با هدف استفاده بهینه از زمین تاکید کرد و گفت: در حال حاضر طبق مقررات ساخت مسکن در روستاها فقط تا چهار طبقه مجاز است که این می‌تواند تا ۱۵ طبقه قابل افزایش باشد.

این مسئول با توضیح این نکته که تا ۹۰ درصد زمین‌های مازندران به عنوان زمین‌های درجه یک و ۲ کشاورزی محسوب می‌شود که طبق مقررات طرح نهضت ملی مسکن محدودیت تامین زمین را در استان بوجود می‌آورد، گفت: باید با اصلاح قوانین مشکلات ساخت مسکن محرومان با تامین زمین حل و فصل شود.

توکلی با اشاره به موضوع حبس زمین در مازندران که می‌تواند در قالب اجرای طرح مولد سازی مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، اظهارکرد: بررسی ها نشان می‌دهد که حدود ۱۰هزار میلیارد ریال برای زیر ساخت‌های نهضت ملی مسکن مازندران نیاز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد