Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@22:38:14 GMT

اتحادیه اروپا تحریم‌های ترکیه را تمدیدکرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۱۲۹۱

شورای اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های حفاری ترکیه در شرق مدیترانه را برای یک سال دیگر تمدید کرده است. ناطقان: از وب سایت شورای اتحادیه اروپا، در نشست روز پنجشنبه پس از بررسی چارچوب اقدامات محدودکننده در پاسخ به فعالیت‌های حفاری غیرمجاز ترکیه در مدیترانه شرقی، شورای اروپا تحریم های ترکیه را به مدت یک سال، تا ۱۲ نوامبر ۲۰۲۲ () تمدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس بیانیه منتشر شده، اتحادیه اروپا همچنان می‌تواند اقدامات محدودکننده هدفمندی را بر افراد یا نهادهایی که مسئول یا درگیر در فعالیت‌های حفاری غیرمجاز مربوط به هیدروکربن‌ها در شرق مدیترانه هستند، اعمال کند.

اقدامات محدودکننده‌ شامل مسدود کردن دارایی‌های افراد و نهادهای مرتبط و همچنین ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا برای افراد فهرست‌شده است. علاوه بر این، افراد و نهادهای اتحادیه اروپا از دراختیار قراردادن سرمایه به افراد فهرست شده منع شده اند.

برنامه‌های ترکیه برای اکتشافات بیشتر در میادین گازی در شرق مدیترانه، یونان و قبرس را خشمگین کرده است. با افزایش فعالیت‌های مرتبط با حفاری از سوی ترکیه در آب‌های مورد مناقشه، نگرانی‌ها در خصوص احتمال وقوع درگیری‌های نظامی میان این کشورها بالا گرفته است. ترکیه اعلام کرده که خواهان تنش نیست و تنها در پی کشف میادین گازی بیشتر است، این در حالی‌است که یونان و قبرس هم بر این میادین ادعای مالکیت دارند.


در حاشیه اجلاس آبان ماه وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو، ینس استولتنبرگ دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی در مورد افزایش تنش ها در شرق مدیترانه تصریح کرد: ترکیه و یونان هر دو از اعضای مهم ناتو هستند و در انجام ماموریت های ناتو نقش بسزایی ایفا می کنند. ناتو یک مکانیسم کاهش تنش را ساماندهی کرده است تا از برخوردهای هوایی و دریایی بین این دو کشور جلوگیری کند. منبع: عصر ایران برچسب ها: اتحادیه اروپا ، تحریم های ترکیه ، تمدید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تحریم های ترکیه تمدید شرق مدیترانه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

رسانه حکومت طالبان: ایران از اسرائیل انتقام گرفتطالبان: حمله اسرائیل نقض موازین دیپلماتیک استطالبان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دفاع مشروع بود

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون  هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا