Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:13:05 GMT

خروج کارکنان سفارت کانادا از هائیتی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۲۸۳۳

خروج کارکنان سفارت کانادا از هائیتی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کانادا تصمیم گرفت به طور موقت کارکنان پشتیبانی و اعضای خانواده کارمندان سفارت کانادا در هائیتی را در بحبوحه وخامت اوضاع امنیتی از این کشور خارج کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه کانادا آمده است: «وضعیت امنیتی در هائیتی به سرعت در حال بدتر شدن است و این وضعیت با کمبود مداوم سوخت تشدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه، کانادا به طور موقت کارمندان غیر ضروری کانادایی و همچنین اعضای خانواده کارکنان سفارت کانادا را از هائیتی خارج می‌کند.»

کمبود شدید سوخت در هائیتی به دلیل محاصره پایانه‌های نفتی از سوی گروه‌های مسلح در حال شدت یافتن است.

بر اساس این بیانیه، کارکنان ضروری باقی مانده در سفارت به ارائه کمک به شهروندان کانادایی در هائیتی ادامه خواهند داد. وزارت امور خارجه کانادا توصیه می‌کند که شهروندان کانادایی از سفر به هائیتی خودداری کنند مگر اینکه نیاز اساسی به این کار وجود داشته باشد.

کمبود سوخت چندین ماه است که در هائیتی مشاهده شده است و اکثر صنایع را تحت تاثیر قرار داده است. جدا از شرکت‌های خصوصی بزرگ و متوسط، نهاد‌های دولتی نیز تحت تأثیر این وضعیت قرار دارند.

نرخ جرم و جنایت در هائیتی رو به افزایش است، زیرا باند‌های مسلحی که مناطق وسیعی در پورتو پرنس و سایر مناطق را کنترل می‌کنند قدرت بیشتری به دست آورده اند. اقدامات این باند‌ها از ژوئن ۲۰۲۱ منجر به آوارگی بیش از ۱۹ هزار نفر شده است.

هفته‌های گذشته نیز آمریکا مجوز خروج کارکنانش از اتیوپی را صادر کرد. طی بیانیه سفارت آمریکا عنوان شده بود که وزارت خارجه این کشور به دلیل ناآرامی ها، وضعیت متشنج داخلی هائیتی و کمبود سوخت و آذوقه، اجازه خروج آمریکایی‌ها از این کشور را صادر می‌کند.

هفته گذشته نیز رژیم صهیونیستی دستور خروج دیپلمات‌های خود را از این کشور صادر کرد. دلیل این خروج، ناآرامی و تنش‌های فزاینده در اتیوپی عنوان شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانادا هائیتی بحران سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900400

دیگر خبرها

  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد