Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صالحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش چهار هزار و ۵۲۰ نفر در دوره سوادآموزی، یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و یک‌هزار و ۶۰۰ نفر در دوره تحکیم امسال در استان  هدفگذاری شده‌ است.

دوره انتقال ، دوره‌ای است که فرصت ادامه‌ تحصیل برای کسانی که دوره سواد‎آموزی را گذرانده‌اند یا کسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در نظام آموزش‌و پرورش رسمی هستند، فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون در دوره تحکیم ۳۴ درصد، دوره سواد آموزی ۱۴ درصد و دوره انتقال ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی با بیان اینکه  سال گذشته ۱۰ مرکز سوادآموزی در استان فعال بود گفت: امسال یک مرکز حرفه ای سوادآموزی افزوده شد که بطور میانگین ۵۰ نفر در آن مهارت های حرفه ای  از جمله کامپیوتر، خیاطی،حقوق شهروندی، جلوگیری از خشونت و همسرداری آموزش می‌بینند. 

وی افزود: در مجموع ۲۰ تا ۳۰ مهارت در مراکز سوادآموزی این استان وجود دارد که باتوجه به درخواست و نیاز مراکز این مهارت ها آموزش داده می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سواد آموزان در مجموع  بیش از سه هزار  ساعت در این مراکز مهارت حرفه‌ای می‌بینند.

صالحی در خصوص برگزاری کلاس‌های سوادآموزی گفت: این کلاس ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

وی افزود: بر اساس آمارهای رسمی نرخ باسوادی خراسان شمالی که طبق استاندارد از سن ۱۰ تا ۴۹ سال اندازه‌گیری می‌کند در سال ۹۹ به ۹۷درصد رسیده است.
صالحی اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۸۱۶ نفر بی‌سواد و کم سواد در اجرای طرح ارتقای باسوادی و براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین سازمان نهضت سوادآموزی و استانداری جذب شده‌ بودند.
وی افزود: حدود ۷۶ درصد از تعداد بی‌سواد و کم سواد جذب شده در این طرح را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دادند.
وی با اشاره به  اینکه بیشترین گروه سنی جذب شده ۳۰ تا ۳۹ سال بودند گفت: همچنین از افراد جذب شده بی سواد و کم سواد ۳۴.۵۴ درصد در مناطق شهری و ۶۵.۴۶ درصد  دیگر نیز در مناطق روستایی بودند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد سواد آموزی خراسان شمالی سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سواد آموزی خراسان شمالی بجنورد سواد آموزی خراسان شمالی سازمان نهضت سواد آموزی خراسان شمالی دوره انتقال سواد آموزی جذب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابوالفضل باقری فرد با اعلام این خبر افزود: پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی روز ۱۳ اردیبهشت ماه در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی افزود: امسال بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی شرکت کرده اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: داوطلبان برای حضور در ۲۵ رشته تخصصی پزشکی با یکدیگر رقابت می کنند و خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6088939

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی