Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@23:47:43 GMT

۴ ترفند ساده برای باهوش شدن

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۷۵۶۹

۴ ترفند ساده برای باهوش شدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرادید، متخصصین روانشناسی بر این باورند برای بهبود عملکرد مغز و تقویت بهره هوشی پیشنهادهای بسیار راحتی وجود دارد که کمک به افزایش بهره هوشی می‌کند.

۱- مطالعه کنید

برای بالابردن هوش کلامی باید در مورد مسائل گوناگون مطالعه کرد و دایره لغات را گسترش داد. مطالعه در مورد تاریخ، روانشناسی، علوم زیستی، علوم طبیعی، هنر، زبان، ریاضی و موسیقی کمک به گسترش تفکر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تفکر خود شخصیت و عمق دهید و حداقل در هفته یک کتاب بخوانید.

۲- ذهن خود را به چالش بکشید

انواع بازی‌های ذهنی و فکری می‌تواند باعث تقویت هوش سیال، بهبود عملکرد حافظه و افزایش قدرت تمرکز شود. اگر تنها برای مدتی این کار را تکرار کنید به‌زودی نتیجه آن را می‌بینید. سودوکو، حل جدول، حل معما از بهترین گزینه‌های بازی‌های تمرینی ذهن است.

۳- یادداشت کنید

هر چقدر می‌توانید یادداشت کنید! برای شروع می‌توانید با یادداشت روزانه خاطرات خود شروع کنید. می‌توانید هر مطلب ساده‌ای را به جای ذخیره در تلفن همراه در دفتر یادداشت بنویسید. سعی کنید با دست مخالف یادداشت کنید و نیم‌کره غالب مغز را به چالش بکشید و از نیم‌کره مخالف مغز نیز بیشتر کمک بگیرید.

۴- تعاملات اجتماعی و میان‌فردی خود را بیشتر کنید

 ارتباطات اجتماعی و تعامل میان‌فردی بیشترین کمک را به افزایش هوش اجتماعی شما می‌کند و در عین حال باعث پرورش هوش کلامی و شنیداری هم می‌شود.

کد خبر 637197 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن هوش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر

جلال‌الدین ماشاریپوف ستاره ازبکستانی استقلال روزهای جالبی را در این تیم پشت سر می‌گذارد و علاوه بر درخشش در ترکیب این تیم تمرینات پرنشاطی را هم پشت سر می‌گذارد.

او در جریان تمرینات استقلال و حتی خارج از تمرینات هم رابطه صمیمانه‌ای با فول بک‌های راست و چپ استقلال پیدا کرده و رفاقت با آنها در رویکرد آنها داخل زمین و حتی تمرینات هم تاثیر مثبت گذاشته است.

با توجه به شکل بازی استقلال که ماشاریپوف برای خلق موقعیت به سمت چپ و راست شیفت می‌شود و کارهای ترکیبی با فول‌بک‌های تکنیکی-سرعتی استقلال انجام می‌دهد، شناخت بیشتر و درک تاکتیکی و علاوه بر آن رابطه خوب آنها باعث شده تا کیفیت این تیم در فاز هجومی پیشرفت قابل توجه‌ای داشته باشد.

ابولفضل جلالی با انتشار استوری در اینستاگرام شخصی خودش از تمرینات شخصی زیر نظر مربی‌ بدنساز استقلال به همراه جلال‌الدین ماشاریپوف رونمایی کرد، البته او در تمرین امروز غایب بود و همین زمینه ساز شوخی مجازی مدافع چپ پای استقلال با هافبک ازبکستانی شده بود.

ماشاریپوف پس از تغییر پستی که در تیم استقلال پیدا کرد به شکل قابل توجهی عملکرد خودش و این تیم را بهبود بخشید و فوتبال چشم نوازی را ارائه می‌کند.

  منبع:ورزش سه 

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد