Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@03:07:03 GMT

شورای علمای اندونزی: ارزهای دیجیتال ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۹۵۸۴

شورای علمای اندونزی: ارزهای دیجیتال ممنوع است

شورای علمای مذهبی اندونزی، استفاده از دارایی‌های مالی رمزنگاری شده را به عنوان ارز برای مسلمانان ممنوع اعلام کرد.

گروه بین الملل بازارنیوز:شورای ملی علمای اندونزی تصمیم گرفته است که استفاده از دارایی‌های رمزنگاری شده به عنوان ارز برای مسلمانان ممنوع باشد.

این شورا پس از پایان نشست روز پنجشنبه خود استفاده مسلمانان از رمزارز را به عنوان ابزار معامله به دلیل ریسک بالای معاملات آن، مورد سوء استفاده قرار گرفتن در شرط‌ بندی‌ها و خطر وارد کردن آسیب اقتصادی، حرام و ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته شورای علمای مذهبی اندونزی خاطرنشان کرده که اگر رمزارزها به عنوان یک کالا یا دارایی رمزنگاری شده بتواند خود را با اصول شریعت هماهنگ کند و سود شفافی نشان دهد، می‌تواند مورد معامله قرار گیرد.

عصررون نیام، رئیس تشریفات مذهبی، گفت که مسلمانان اجازه ندارند ارزهای دیجیتال را به عنوان کالا یا دارایی دیجیتال معامله کنند، زیرا این ارز حاوی عوامل عدم اطمینان، شرط بندی و آسیب‌زننده است.

این در حالی است که تراکنش‌های رمزارز در پنج ماه نخست سال جاری در اندونزی به ۳۷۰ تریلیون روپیه(۲۳ میلیارد یورو) رسید که سهم کمتر از یک درصدی در مجموع ارزش بازار جهانی رمزارزها دارد.

اگرچه سهم اندونزی در ارزش بازار رمزارزها پایین است اما این موضوع می‌تواند سیگنالی منفی برای بازار باشد و سایر کشورهای مسلمان را به عدم استفاده از رمزارزها تشویق کند.

شورای علمای مذهبی اندونزی در کشوری که بزرگترین جمعیت مسلمان جهان را در خود جای داده است، دارای اختیارات قابل توجهی است و وزارت دارایی و بانک مرکزی این کشور در مورد مسائل مالی با آن مشورت می‌کند.

 

برچسب ها: ارز دیجیتال ، اندونزی ، رمز ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Pg8

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ارز دیجیتال اندونزی رمز ارز شورای علمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی + فیلم

فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان روانگ در اندونزی نگرانی ها از فوران این آتشفشان را افزایش داده و مقامات محلی از ساکنان خواستند اطرف کوه را تا شعاع ۷ کیلومتری تخلیه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی + فیلم
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟