Web Analytics Made Easy - Statcounter

 هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهارکرد: با توجه به افزایش مصرف گاز کشور به دلیل کاهش محسوس دمای هوا، از آنجایی که بخش قابل توجهی از گازمصرفی کشور، صرف تولید برق در نیروگاه‌های گازی می‌شود، مشترکان برق در استان به ویژه در بخش‌های خانگی وتجاری به مانند روزهای اخیر، با مدیریت بهینه مصرف و حذف مصارف غیر ضرور، همچنان همراه و یاریگر خدمت‌گزاران خود در بخش تامین انرژی برق در استان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان کردستان ۷۰۰ هزار مشترک برق دارد، افزود: ۹۴ درصد از مشترکین برق در کردستان مربوط به بخش‌های خانگی و تجاری است که بیش از ۵۵ درصد از مصرف برق استان را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: اگر نیروگاه‌های گازی باکمبود سوخت گاز مواجه شوند، امکان تولید برق در این نیروگاه‌ها مختل شده و از نظر فنی شبکه توزیع برق کشور توان پاسخگویی بار اضافی مشترکان برق را نخواهد داشت و شرکت توزیع برق کردستان به تبع از سراسر کشور در آن شرایط به ناچار مجبور است، نسبت به اعمال خاموشی‌های با برنامه در بخش‌هایی از سطح استان در فصل سرد سال، اقدام نماید.

وی با بیان اینکه اکنون رشد مصرف برق کشور در سال‌جاری به نسبت سال قبل روندی  افزایشی داشته است، گفت: همکاری خوب مردم استان در گذر از پیک برق تابستان جاری، این نوید را می‌دهد که در استان همچنان شاهد همکاری و همراهی خوب مشترکان برق در مدیریت مصرف انرژی باشیم تا شاهد خاموشی اجباری برنامه‌ریزی شده ناشی از کاهش توان تولید برق در نیروگاه‌های گازی نباشیم .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خاطرنشان کرد: کاهش محدودیت احتمالی در تامین گاز مورد نیازصنایع،کاهش نیاز به سوخت مایع در نیروگاه‌ها، عدم افت فشار و یا قطع گاز در مناطق سردسیر انتهای شبکه و جلوگیری از اعمال خاموشی برق در سطح استان به دلیل کمبودسوخت در نیروگاه‌های گازی، بخشی ازمنافع حاصل از مدیریت مصرف انرژی، دربخش‌های مختلف خانگی و تجاری و صنایع است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: ضرورت مدیریت و بهینه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف