Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:36:19 GMT

اکنون فرصت خوبی برای اصلاح نسخه ۰۲ پزشک خانواده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۰۱۹۷

اکنون فرصت خوبی برای اصلاح نسخه ۰۲ پزشک خانواده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بستر اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در دولت سیزدهم فراهم است.

به گزارش ایسنا، دکتر کمال حیدری در اولین کارگروه مدیران ارشد نظام سلامت ارزیابی و بازنگری نسخه ۰۲ پزشکی خانواده در دولت سیزدهم، ضمن بیان این مطلب گفت: این کارگاه در راستای چندین سال کار انجام شده پیرامون برنامه پزشکی خانواده است و قرار نیست کار از صفر شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: همه ما در تدوین، اجرا و نظارت بر این برنامه حضور داشته ایم و اکنون باید قدم محکمتری برداریم. باید حضور فعالی در این عرصه داشته باشیم چون اکنون بستر اجرای برنامه فراهم است.
 
حیدری بیان داشت: بخش خصوصی، دولتی، بیمه‌ها، انتظارات صندوق های بیمه، پیگیری ها و حمایت‌ها از برنامه پزشکی خانواده نمای کلی کار را برای ما ترسیم می‌کند.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اکنون فرصت خوبی برای رفع چالش‌ها و اصلاح نسخه ۰۲ پزشک خانواده است. در اواخر دولت دهم ۳۰ ایراد بر این برنامه گرفته شد و در نهایت برنامه شهری پزشکی خانواده در دو استان فارس و مازندران اجرایی شد.
 
دکتر حیدری با اشاره به این که راه برون رفتی از اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع نداریم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل همه ذینفعان را به این جلسه دعوت کرده ایم چون اجرای این برنامه فقط کار وزارت بهداشت نیست.
 
معاون بهداشت با تاکید اینکه نباید با شعارزدگی پیش برویم، گفت: باید پوشش حداکثری به ویژه اقشار آسیب پذیر را مدنظر قرار دهیم.
 
دکتر حیدری افزود: در بحث اصلاح ساختار و روشهای ارائه خدمت باید شرایط موجود  کشور که به سمت آن می رود را مدنظر قرار داد مانند سالمندی ، رشد بیماری های غیر واگیر و در بخش هایی نظیر سلامت روان و تغذیه چالش هایی وجود دارد، که توجه به آن ضروری است.
 
وی اظهار داشت: در سطوح ۲ و ۳ باید جلوی نیازهای القایی گرفته شود. در بخش آموزشی هم باید کریکولوم آموزشی پزشکی خانواده تدوین و نیازهای مربوط به بیماری های غیرواگیر لحاظ شود.
 
وی بهره مندی مردم از برنامه و پایبندی مدیران ارشد به برنامه را بهترین منابع پزشک خانواده دانست و گفت: پویا کردن سامانه سیب و چهار سامانه موجود اصل مهمی است. زیرا آی تی در ارتقای شاخص ها و پرداخت مبتنی بر عملکرد جایگاه مهمی دارد.
 
وی افزود: باید کاستی های پزشک خانواده را  با استفاده از تجربیات قبلی در جهت ارتقای کیفیت که کسب رضایت مردم را بدنبال دارد، شناسایی کرد.
 
بنابر اعلام وبدا، حیدری به توزیع نیروی متخصص در برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: توزیع نیروی تخصصی در تمام سطوح باید مدیریت شود. گاهی توزیع نیرو در سطح یک خوب است ولی در سطوح دیگر اینگونه نیست. همچنین بحث ساختار و نظام ارائه خدمت و بسته های خدمتی  نظام پرداخت و شرح وظایف ها را باید مورد بررسی قرار دهیم.
 
معاون بهداشت در پایان گفت: از آنجائی که شعار و دغدغه دولت سیزدهم در پوشش خدمات به مردم عزیز مان می باشد، لازم است در ابتدای کار این دولت به بررسی این موضوعات بپردازیم تا فرصت لازم برای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع را داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنامه پزشک خانواده وزارت بهداشت برنامه پزشکی خانواده معاون بهداشت اجرای برنامه پزشک خانواده برنامه پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳