Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر،، به سیر نزولی آمار فوتی‌ها و بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در چند روز گذشته اشاره و اظهار کرد: کاهش آمار و تداوم وضعیت نسبتاً پایدار در استان اردبیل ناشی ناشی از افزایش تزریق واکسن کرونا طی چند هفته اخیر است و امیدواریم که همچنان این روند در استان اردبیل ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجموع تعداد بستری‌های بیمارستان‌ها به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است افزود: هم اکنون ۱۷۳ نفر از بیماران با تشخیص کادر درمانی در بخش‌های مختلف کرونایی بستری هستند و امیدواریم با بهبود وضعیت این بیماران شاهد ترخیص آنان در روزهای آینده باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل از فوت یک بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته ۲۱ بیمار جدید کرونایی نیز با علائم کرونایی حاد به بیمارستان‌ها استان مراجعه و در سریع‌ترین زمان ممکن بستری شدند و امیدواریم که با همکاری مردم تعداد بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه ۷۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بستری هستند، ادامه داد: روند درمان ۳۰ بیمار کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی تا بهبودی کامل این بیماران است که باید توسط خود و خانواده‌های این عزیزان به خوبی رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های خلخال، بیله سوار و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، گرمی، نمین، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت آبی قرار دارند.

وضعیت کرونا همچنان شکننده است

حبیب زاده با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد تردد و خریدهای غیر ضروری در مرا کز خرید هستیم، گفت: در هفته اخیر، وضعیت ابتلاء، بستری و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ ثابت بوده اما همه نیروها در آماده باش هستند و امیدواریم با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی، از شیوع موج ششم کرونا تا حد امکان جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: مشاهده نشدن آثار موج ششم، نباید موجب عادی انگاری مردم نشود و لازم است برای جلوگیری از ورود پیک دیگری از شیوع کرونا، مسائل بهداشتی تا حد امکان رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در اردبیل نیز پرداخت و افزود: تاکنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۸۸ دُز واکسن در استان اردبیل تزریق شده که از این مقدار ۸۶۶ هزار و ۳۸۳ دُز مربوط به نوبت اول، ۶۵۸ هزار و ۱۴۵ دُز مربوط به نوبت دوم و ۵ هزار و ۶۶۰ دُز مربوط به نوبت سوم واکسیناسیون است.

کد خبر 5350400

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شیوع کرونا واکسیناسیون کرونا پیک ششم کرونا ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه بارش برف گرگان واکسن کرونا اردبیل بارش باران عکس استانها سیستان و بلوچستان ایلام مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089131

دیگر خبرها

  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه