Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گروه C مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا، کار ایتالیا و سوئیس برای صعود به جام جهانی گره خورده است.

طرفداری | ایتالیا شب گذشته این فرصت را داشت تا با شکست دادن سوئیس، صعودش به جام جهانی ۲۰۲۲ را تقریبا قطعی کند. جورجینیو کسی بود که می توانست در دقیقه ۹۰ بازی گل پیروزی بخش آتزوری را به ثمر برساند اما این هافبک ۲۹ ساله همچون بازی رفت مقابل سوئیس، پنالتی اش را از دست داد تا کار ایتالیا برای صعود مستقیم به جام جهانی قطر به اما و اگر بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حالا در بازی های پایانی گروه C، دوشنبه شب ایتالیا مهمان ایرلند شمالی خواهد بود و سوئیس از بلغارستان میزبانی می کند که این دو دیدار تعیین می کند کدام تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی می شود و کدام تیم به پلی آف می رسد.  جدول گروه C و شرایط تیم های مدعی صعود ایرلند شمالی، بلغارستان و لیتوانی همگی حذف شده اند
از بین ایتالیا و سوئیس، یکی مستقیما به جام جهانی می رسد و دیگر راهی پلی آف می شود

با توجه به این که قانون بازی رو در رو در مسابقات فیفا اعمال نمی شود، ایتالیا به خاطر دو گلی که بیشتر از سوئیس زده و تفاضل بهتری که دارد، صدرنشین گروه است و نسبت به سوئیس از مزیت اندکی برخوردار است. در صورتی که مثلا ایتالیا با اختلاف یک گل ایرلند شمالی را شکست دهد و سوئیس با دو گل اختلاف بتواند بلغارستان را ببرد، بازهم ایتالیا مستقیما راهی جام جهانی می شود. اما اگر سوئیس بتواند با اختلاف گل قابل توجهی بلغارستان را ببرد و ایتالیا نتواند مقابل ایرلند شمالی پرگل پیروز شود، سوئیس با تفاضل گل بهتر به عنوان تیم صدرنشین راهی جام جهانی می شود.

اما یک حالت عجیب و جالب وجود دارد؛ اگر فرض کنیم ایتالیا با نتیجه یک بر صفر مقابل ایرلند شمالی پیروز شود و سوئیس بتواند سه بر صفر بلغارستان را ببرد، همه چیز کاملا مساوی خواهد شد. در این صورت تعداد بردها (۵)، تساوی (۳)، تفاضل گل (۱۲)، گل زده (۱۴) و گل خورده (۲) ایتالیا و سوئیس مساوی می شود.  در صورت تساوی همه چیز، چه عاملی تیم صعود کننده را مشخص می کند؟

در صورت تساوی امتیازات و تفاضل گل ها، بازی رو در رو تعیین کننده تیم صعود کننده خواهد بود اما بازی رو در روی ایتالیا و سوئیس در هر دو بازی رفت و برگشت، مساوی شده است و در پی آن تفاضل گل بازی های رو در رو نیز مساوی است. بنابراین عامل بازی رو در رو هم نمی تواند تیم صعود کننده را مشخص کند. پس از تساوی همه چیز، پای فیرپلی به میان می آید؛ همان عاملی که در جام جهانی ۲۰۱۸ تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی را از میان سنگال و ژاپن مشخص کرد. در فیرپلی، تعداد کارت های زرد و قرمز هر دو تیم شمرده می شود و هر تیمی که امتیاز منفی کم تری داشته باشد، صعود می کند. حالا نگاهی داریم به مواردی که می توانند امتیاز منفی داشته باشند. یک امتیاز منفی برای هر کارت زرد سه امتیاز منفی برای هر اخراج از طریق دریافت کارت زرد دوم چهار امتیاز منفی برای هر کارت قرمز مستقیم پنج امتیاز منفی برای هر بازیکنی که کارت زرد داشته باشد و سپس کارت قرمز مستقیم بگیرد

در ۹۹.۹۹% موارد، فیرپلی تیم صعود کننده را  مشخص می کند چرا که خیلی خیلی بعید است نمره منفی دو تیم برابر شود اما در صورت رخ دادن معجزه و مساوی شدن نمرات منفی در پرونده فیرپلی، پرتاب سکه تیم صعود کننده را مشخص می کند.  کدام تیم وضعیت بهتری در فیرپلی دارد؟ وضعیت فیرپلی سوئیس مورد انضباطی بازیکن نمره منفی کارت زرد (۱) مانوئل آکانجی (۲)، نیکو الودی، میشائیل ایبیشر، جبرئیل سو، فابین فرای (۲)، دنیس زکریا (۲)، فابین شر، اولیسه گارسیا ۱۱ کارت قرمز غیرمستقیم (۳) ندارد ۰ کارت قرمز مستقیم (۴) ندارد ۰ کارت زرد و سپس کارت قرمز مستقیم (۵) ندارد ۰ مجموع ۱۱ کارت زرد ۱۱ وضعیت فیرپلی ایتالیا مورد انضباطی با میزان نمره منفی بازیکن نمره منفی کارت زرد (۱) مانوئل لوکاتلی (۲)، فدریکو برناردسکی، لورنتزو پلگرینی، متئو پسینا، نیکولو بارلا، رافائل تولوی، جورجو کیه لینی، لورنتزو اینسینیه، فدریکو کیه زا  ۱۰ کارت قرمز غیر مستقیم (۳) ندارد  ۰ کارت قرمز مستقیم (۴) ندارد ۰ کارت زرد و سپس کارت قرمز مستقیم (۵) ندارد ۰ مجموع ۱۰ کارت زرد ۱۰

ایتالیا در حال حاضر ۱۰ نمره منفی و سوئیس در حال حاضر ۱۱ نمره منفی دارد. این یعنی ایتالیا در حال حاضر علاوه بر تفاضل گل، در زمینه فیرپلی هم برتری اندکی نسبت به سوئیس دارد اما ممکن است تعداد کارت های زرد و حتی قرمز دو تیم در بازی پایانی آن ها تغییر کند. این احتمال وجود دارد که در پایان بازی های مقدماتی، علاوه بر تساوی امتیاز، تفاضل گل و تعداد گل زده، کارت های زرد و قرمز دو تیم هم برابر شود و در این صورت، پرتاب سکه تیم صعود کننده به جام جهانی را مشخص می کند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: امتیاز منفی تیم صعود کننده کارت قرمز مستقیم ایتالیا و سوئیس ایرلند شمالی بازی رو در رو جام جهانی جام جهانی نمره منفی کارت زرد تفاضل گل ندارد ۰ دو تیم ۰ کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل/ حمایت میلانی‌ها ازفلسطین درهوای بارانی

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، هزاران نفر از مردم ایتالیا با تجمع در شهر میلان، ضمن حمایت از مبارزه گروه‌های مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها، جنایت‌های ارتش صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم بی‌گناه را محکوم کردند

شبکه الجزیره روز چهارشنبه تصاویری از تظاهرات پرشور در شهر میلان ایتالیا زیر بارش باران برای درخواست توقف جنایات اسرائیل در غزه منتشر کرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم فلسطین شعارهای ضد صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و توقف جنگ سر دادند.

در خبری مرتبط، مردم ترکیه در شهر ترابزون ترکیه نیز در راهپیمایی همبستگی با مردم غزه با حمل پرچم‌های فلسطین از مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تنیس روی میز کانتندر فیلیپین؛ فرجی و نشاطی از صعود بازماندند
  • تمجید فوق‌العاده نشریه فورفورتو از علی دایی | او سوپراستار بین‌المللی فوتبال است | شاید نمی‌دانستید که علی دایی آنجا حضور داشت!
  • فریم به فریم با درگیری فیزیکی کاپیتان پرسپولیس و ستاره سپاهان (عکس)
  • حضور سه ورزشکار و یک مربی از چهارمحال و بختیاری در ترکیب تیم ملی جوجیتسو
  • شاید نمی‌دانستید که علی دایی آنجا حضور داشت!
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل / حمایت میلانی‌ها از فلسطین در هوای بارانی
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل/ حمایت میلانی‌ها ازفلسطین درهوای بارانی
  • صعود پارما به سری آ ایتالیا/ جمع ۷ خواهران دوباره جمع شد
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • واکنش عالیشاه: نه نه نه نه نه!