Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌های کشتی‌رانی در سراسر دنیا نگران این هستند که حامیان مالیشان بخواهند زغال سنگ را به عنوان یک سوخت کثیف کنار گذارند در حالی که دولت ها هنوز این سوخت را به عنوان کثیف ترین سوخت دنیا قبول نکرده اند.

به گزارش «انرژی امروز» شش شرکت بزرگ اروپایی که مجموعا 5 درصد از سرمایه گذاری سالانه 16 میلیارد دلاری مورد نیاز این صنعت کثیف را به عهده دارد به رویترز گفته اند که در حال کاهش حمل و نقل زغال سنگ از طریق شناورها و کشتی ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از شناورها و کشتی هایی که تا 270 متر طول دارند و قادر هستند صدها هزار تن محموله جابجا کنند، ارزان ترین روش برای حمل و نقل زغال سنگ و دیگر کمودیتی ها مثل سنگ آهن و حبوبات در حجم بسیار زیاد است.

سوئیس ره (Swiss Re) به رویترز گفته است که از سال 2023 دیگر بیمه محموله های زغال سنگ حرارتی را قبول نخواهد کرد. این شرکت بیمه مستقیم زغال سنگ را از سال 2018 متوقف کرده است.

شرکت بیمه دانمارکی دانیکا پنسیون (Danica Pension) نیز چنین نظری دارد و می گوید که بیمه شرکت های کشتی رانی سبز را ترجیح می دهد.

A man stands on a boat as coal barges queue to be pulled along Mahakam river in Samarinda, East Kalimantan province, Indonesia, August 31, 2019. Picture taken August 31, 2019. REUTERS

 

چنین اقداماتی چالش‌های جدیدی برای صنعت کشتیرانی باری به وجود آورده درحالی که پیشتر در سیاست‌های اقلیمی به آنها توجهی نمی‌شد و تمرکز سرمایه گذاران بیشتر بر تولید و مصرف زغال سنگ بود نه حمل و نقل آن.

حمل و نقل زغال سنگ در دنیا 30 درصد حجم محموله‌ها را در بر می‌گیرد و با کمبود گاز طبیعی قیمت این نوع حمل و نقل کمودیتی ها به رکورد جدیدی دست یافته است.

برچسب هاانرژی امروز تغییرات اقلیم خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) زغال سنگ سوئیس ره (Swiss Re) شرکت بیمه دانمارکی دانیکا پنسیون (Danica Pension)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز تغییرات اقلیم زغال سنگ آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو حمل و نقل زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی