Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مجله آمریکایی اعلام کرد که عربستان سعودی به دنبال خرید چندین سلاح و سامانه‌های دفاعی روسیه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجله «نشنال اینترست» روز شنبه به امضای قراردادهای اخیر عربستان با روسیه برای خرید  تسلیحات اشاره کرد. این اقدام بعد از آن صورت میگیرد که  دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ژانویه گذشته توقف موقت فروش تسلیحات به عربستان را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش پایگاه خبری الخلیج الجدید این مجله آمریکایی اعلام کرد که ریاض بارها درباره امکان خرید  سامانه دفاع موشکی از روسیه صحبت کرده و البته این معامله با وجود رسیدن به مراحل نهایی انجام نشد.

مجله مذکور افزود: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سال 2019 تمایل کشورش را برای کمک به عربستان سعودی ابراز کرد و گفت: عربستان باید تصمیمات هوشمندانه بگیرد همانطور که ترکیه سامانه اس 400 را به دست آورد .

این مجله نوشت که علیرغم تمایل روسیه برای فروش این سامانه  به عربستان، ریاض از «خشم آمریکا» و اعمال تحریم‌های واشنگتن، همانطور که در مورد ترکیه اتفاق افتاد، می‌ترسد.

کرملین در سال 2017 پیشنهاد نوسازی ناوگان جنگنده ریاض را با فروش «سوخو-35» داد.بر اساس گزارش‌های همان سال، مذاکرات به مراحل پیشرفته‌ای رسید اما هنوز از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

به نوشته این مجله عربستان همچون مورد سامانه اس-400، در صورت داشتن برنامه تامین این جنگنده‌ها از روسیه، احتمالا با واکنش شدید واشنگتن مواجه خواهد شد.

عربستان جزو چند کشور حوزه خاورمیانه است که به ابراز تمایل نسبت به مجوز تولید انواع مسلسل کلاشینکف «آ.کا» پرداخته است. ریاض در سال 2019 با شرکت بزرگ نظامی روسی «روستک» توافقی را به منظور تولید مسلسل‌های «آ.کا-103»، از مشتقات آ.کا-74 ام برقرار کرد، در حالی که همچنین با وارد کردن تعداد زیادی از این تفنگ موافقت کرد.

در سال 2017 صنایع نظامی عربستان سعودی به امضای یک قرارداد قابل توجه با شرکت «روسوبورونکسپورت» سازمان اصلی صادر کننده تسلیحات در روسیه، به جهت تولید سیستمهای شعله افکن سنگین «تی.او.اس-1آ» امضا کرد؛ سلاحی طراحی شده بر مبنای تانک رزمی اصلی تی-72 شوروی. این سیستم تسلیحاتی به جهت استفاده علیه تسلیحات با زره سبک طراحی شده و از یگانهای مکانیزه موتوری عربستان پشتیبانی خواهد کرد.

عربستان اتهامات علیه خود درباره اجلاس آب و هوایی اسکاتلند را تکذیب کردلابی‌گری جدید عربستان در آمریکا برای بهبود چهره

بر اساس تحلیل سازمان میراث آمریکا در سپتامبر گذشته روسیه با استفاده از سادگی قراردادهای تسلیحاتی خود، فقدان شرایط امنیتی و عدم الزامات لازم برای حمایت از حقوق بشر و نظارت بر استفاده از تسلیحات، به دنبال سوء استفاده از محدودیت‌های ایالات متحده بر سلاح در خاورمیانه برای گسترش فروش خود است.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در فوریه گذشته فروش موشک‌های هدایت شونده به عربستان سعودی را به دلیل نگرانی از نقض حقوق بشر به مدت نامعلومی به حالت تعلیق درآورد، اما در 4 نوامبر، وزارت خارجه آمریکا امکان فروش موشک‌های هوا به هوای میان برد به عربستان سعودی را تایید کرد.

وزارت خارجه آمریکا با فروش 280 فروند موشک هوا به هوا به عربستان سعودی موافقت کرد که ارزش موشک‌هایی که قرار است به عربستان فروخته شود، 650 میلیون دلار میلیون دلار است .

طی پنج سال گذشته، عربستان سعودی به بزرگترین واردکننده تسلیحات در جهان تبدیل شده و 11 درصد از واردات تسلیحات جهانی را به خود اختصاص داده که 79 درصد آن از ایالات متحده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار عربستان سعودی اخبار روسیه اخبار عربستان سعودی عربستان سعودی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که همگام با تحویل سلاح‌ های آمریکایی به اوکراین، ظرفیت تولید تسلیحات خود را افزایش می‌ دهد.

بر اساس اعلام این رسانه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز در سخنانی ضمن صدور دستوری مبنی بر افزایش تولید اسلحه تاکید کرد که تحویل تسلیحات برای جنگ اوکراین باید تسریع شود.

بر این اساس، دستور وزیر دفاع روسیه در حالی صادر شد که جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا هفته گذشته مصوبه کنگره مبنی بر اختصاص ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین را امضاء کرد.

این کمک‌ ها شامل تجهیزات توپخانه‌ ای، سامانه‌ های راکتی، مهمات ضدتانک و دیگر انواع تسلیحات می‌ شود.

روند رأی‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن بود که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند؛ بایدن نیز سپس آن را امضاء کرد.

این در حالیست که یک سیاستمدار فرانسوی پیشتر در سخنانی تاکید کرد که کمک جدید آمریکا به کی یف تنها منجر به افزایش قربانیان در اوکراین خواهد شد.

«فلوریان فیلیپات»، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه و نامزد انتخابات پارلمان اروپا در واکنش به تصویب لایحه اختصاص ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین توسط مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این رای چیزی را تغییر نخواهد داد و تنها منجر به طولانی شدن زمان جنگ و افزایش قربانیان خواهد شد.

کد خبر 6094670

دیگر خبرها

  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • اصرار بارسا به فروش ۲بازیکن مازادش به سعودی
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر