Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@14:45:04 GMT

تولید سوخت‌های کربن خنثی در خودروسازان ژاپنی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۳۵۱۵

تولید سوخت‌های کربن خنثی در خودروسازان ژاپنی

به گزارش ایسنا، تویوتا روز شنبه اعلام کرد با چهار شرکت خودروسازی ژاپنی دیگر برای بررسی امکان استفاده از سوختهای پاک برای خودروهای موتور احتراق داخلی شامل هیدروژن و سوختهای مصنوعی مشتق شده از زیست توده همکاری خواهد کرد. این شرکتها علاوه بر تویوتا، شامل مزدا موتور، سوبارو، یاماها موتور و کاوازاکی هوی اینداستریز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر در رویدادی در اوکایاما واقع در غرب ژاپن اعلام شد.

این خبر، باور فراگیر در میان خودروسازان ژاپنی را نشان می دهد که انواع مختلف خودروها شامل هیبریدی، برقی و هیدروژنی در کربن‌زدایی صنعت خودرو در دهه های آینده نقش ایفا خواهد کرد. دیدگاه مذکور برخلاف دیدگاه خودروسازان دیگر مانند جنرال موتورز، جگوار لندروور و ولوو کار است که قصد دارند فقط با فروش خودروهای برقی، از هم اکنون تا دو دهه آینده به وضعیت کربن خنثی دست پیدا کنند.

موتورهایی که با سوختهای کربن خنثی کار می کنند، تلاشی برای نجات صدها هزار شغل مربوط به قطعات موتور احتراقی هستند که در صورت تغییر جهت کامل صنعت خودروسازی به سوی خودروهای برقی در ژاپن محو خواهند شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نائویوکی ساکاموتو، مهندس ارشد تویوتا ماه گذشته در اظهاراتی گفته بود موتورهای سنتی نیاز به تغییرات جزئی مانند تغییر سیستم تامین و تزریق سوخت دارند تا قادر باشند با هیدروژن کار کنند.

با تشدید مقررات محیط زیستی از سوی کشورهای جهان، خودروسازانی نظیر تویوتا تولید خودروهای برقی را افزایش می دهند. ژاپن اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ به وضعیت کربن خنثی دست پیدا کند و استفاده از سوخت هیدروژنی را ترویج می کند.

تویوتا برای عرضه ۱۵ مدل خودروی برقی تا سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی کرده و ۱۳.۵ میلیارد دلار در یک دهه آینده برای توسعه ظرفیت تولید باتری سرمایه گذاری می کند. با این حال همزمان به ساخت خودروهایی که با هیدروژن کار می کنند، ادامه می دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی غلامعلی محمدی فاطمه اسدی بیژن قاسم زاده سوخت های کربن خودروسازان ژاپن طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی غلامعلی محمدی فاطمه اسدی بیژن قاسم زاده کربن خنثی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی

تین نیوز

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند