Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه سعیدی نژاد مسئول اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه آنلاین راهیاران شبکه شریکة الامام بنیاد هدایت، در راستای طرح‌های این سازمان مبنی بر فعالیت اجتماعی بانوان گفت: با بررسی‌های انجام شده به طرح نهضت پیشرفت بانوان رسیدیم که براساس آن عرصه‌هایی برای فعالیت بانوان تعریف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهمترین اتفاقاتی که مورد هدف است، شکل دهی ستاد مردمی نهضت پیشرفت بانوان است.

سعیدی نژاد با بیان اینکه اگر زنان نبودند، انقلاب به وقوع نمی‌پیوست، خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که در رقم خوردن انقلاب اسلامی، زنان رهبران نهضت و در صفوف مقدم جبهه انقلاب بودند، امروز نیز باید در پیشبرد مقاصد انقلاب اسلامی جایگاه بانوان مشخص شود.

وی افزود: باید دید امروز حرکت انقلاب اسلامی به چه صورتی است و ناظر بر واقعیت‌ها جایگاه بانوان را در این حرکت تعریف نمود.

او با اشاره به اینکه در گذشته گفتمان عدالت، گفتمانی رایج بود و همین گفتمان بسیاری از نیازها را برطرف می‌کرد، بیان داشت: امروز باید گفتمان پیشرفت را مطابق با منویات رهبری شکل دهیم و نقش زنان را به عنوان تبیین‌گر در این عرصه مشخص نمائیم.

مسئول اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ظرفیت بانوان در عرصه روشنگری در جامعه پیرامون خود، ظرفیت ویژه‌ای است که باید جدی گرفته شود.

وی افزود: باید بانوان بویژه قشر مذهبی را نسبت به این رسالت آگاه و توانمند ساخت که سازمان تبلیغات طرح‌های مفصلی را در این زمینه تدارک دیده است.

سعیدی نژاد با بیان اینکه در نظام اندیشه مکتب اسلام، خانواده خودش را در تعاملات اجتماعی عضوی جدی می‌بیند، گفت: این تصویر را در دوران جنگ از مادران و همسران شهدا دیدیم و در آن برهه تاریخ، این بانوان نقش خودشان را پیدا کردند و خوش درخشیدند.

او اضافه کرد: حضرت زهرا (س) برای انجام رسالت اجتماعی، از وجود پربرکت خود، تربیت حسنین و طول عمرشان گذشتند و جان خود را در این مسیر از دست دادند، که این همان فهم عمیق از جایگاه زن در خانواده و اجتماع است.

مسئول اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: باید نقش تبیین‌گری بانوان به عنوان رسالت عمومی زنان پیگیری شود و کارهای متعددی در این زمینه انجام شود.

او با بیان اینکه ما باید خود را در مقابل همگان مسئول بدانیم، خاطرنشان کرد: اگر اتفاقات و فتنه‌های مختلف موجب می‌شود برخی از اطرافیان ما ریزش کنند؛ ما نباید از پابرجایی خود خرسند باشیم، بلکه باید این اتفاقات را ناشی از کم کاری در انجام رسالت مان بدانیم که از فرصت‌های ارتباطی خود با دیگران به خوبی بهره نگرفته‌ایم.

سعیدی نژاد همچنین عنوان کرد: باید با تشکیل حلقه‌های میانی به فکر حل مسائل بود و این حلقه، یک نهاد مردمی مسئله محور در مقیاس و اندازه ملی است که به فکر حل مسئله برای کل جامعه است.

او در پایان با تأکید بر مشخص نمودن نقش بانوان در چشم‌انداز آینده ایران، از طرح‌های مختلف سازمان تبلیغات در این زمینه همچون طرح رفیقانه که ناظر بر رسیدگی به دختران نوجوان است خبرداد و به اهمیت تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته و توانمندسازی آنان اشاره نمود.

کد خبر 5350475 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: جبهه انقلاب انقلاب اسلامی ایران انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی قرآن قرآن کریم آیت الله خامنه ای تهران زنان انقلاب اسلامی ایران سازمان تبلیغات اسلامی حسین حوزه علمیه عاشورا معرفی کتاب جمهوری اسلامی ایران فعالیت های قرآنی نشست علمی سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی سعیدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «روایت تولید؛ سیره‌ اقتصادی ائمه‌ معصومین(ع) در اندیشه‌ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی» نوشته حجت‌الاسلام حمید سبحانی صدر توسط انتشارات انقلاب اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

مرور بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) از ابتدای دوران مسئولیّت چه در جایگاه ریاست جمهوری و چه در جایگاه رهبری و علی‌الخصوص در پانزده سال اخیر نشانگر تأکید و توجّه علی‌حدّه‌ی معظّم‌لّه بر تصحیح و توسعه‌ی اقتصاد و راهبردهای حلّ چالش‌های آن بوده است. اقتصادی که مبتنی بر اصولی اسلامی و عدالت‌محور بنیان شده باشد، یعنی همان که در اندیشه و سیره‌ معصومین(سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین) از آن سخن به میان آمده است.

کتاب «روایت تولید» به بیان نمونه‌هایی از این راهبردها و خطوط اقتصاد اسلامی مطرح شده در کلام رهبری می‌پردازد؛ راهبردها و چهارچوب‌هایی که با واکاوی تاریخ اسلام و دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی نبوی و سیره‌ی معصومین(ع) نشانه‌هایی از آنها را در بیان و شیوه‌ی زندگی پیامبر اکرم و اهل‌بیت(ع) می‌بینیم.

این‌کتاب با ۲۹۶ صفحه و قطع رقعی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کد خبر 6099224 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران
  • استادان نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی کشور دارند 
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • تعداد هواداران پرسپولیس در بازی با نساجی مشخص شد/ عدم حضور بانوان در دو دیدار حساس در قائمشهر
  • شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد