Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با بستری ۶۶ بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان شمار بیماران کرونایی استان کرمان از ابتدای همه‌گیری از مرز ۴۲ هزار و ۵۰۰ مورد گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، در شرایطی که مدتی است آمار بیماران سرپایی و بستری کرونا در استان کرمان افزایشی است و‌ استان کرمان به لحاظ پوشش واکسیناسیون در رده‌های پایین کشور قرار دارد مسئولان می‌گویند اگر مراقبت‌های لازم انجام نشود کرمان جزو استان‌های اولی است که پیک ششم کرونا در آن اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون بیش از دو میلیون نفر در استان دز اول و یک میلیون و 445 هزار و 630 نفر دز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند با این وجود مسئولان استان از روند واکسیناسیون در استان راضی نیستند.

به گفته مسئولان در حاضر حاضر نزدیک به 700 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری است که از این تعداد 309 مورد بیمار قطعی کرونا است از سوی دیگر در شبانه روز گذشته 66 بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده تا شمار بیماران کرونایی استان از ابتدای همه‌گیری از مرز 42 هزار و 500 مورد بگذرد.

علی زینی‌وند استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان در بحث بیماری کرونا روند افزایشی دارد اظهار داشت: شهرستان‌های استان کرمان یکی یکی در حال تغییر رنگ هستند و طرح مدیریت هوشمند کرونایی از ابتدای آذر ماه در استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان نسبت به کل جمعیت هنوز به 60 درصد نرسیده و باید ارتقا پیدا کند و اسامی شهرستان‌هایی که در انجام واکسیناسیون همکاری نکنند اعلام می‌شود گفت: در حال حاضر تنها سلاح مقابله با بیماری کرونا در دنیا همین است و مقام معظم رهبری نیز بر نظر کارشناسی تاکید دارند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا بیش از 104 هزار نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری شدند اظهار داشت: از این تعداد حدود 55 هزار نفر بیمار قطعی کرونا بودند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در استان کرمان در حال انجام است اما در جنوب استان واکسیناسیون کرونا در وضعیت خوبی نیست ادامه داد: 79 درصد جمعیت هدف استان تاکنون واکسیناسیون شدند اما نسبت به جمعیت کل استان حدود 58 درصد است.

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونا در استان کرمان افزایش پیدا کرده گفت: هفته گذشته تعداد موارد منجر به فوتی نیز زیاد شده بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان کرمان وضعیت خوبی ندارد و متاسفانه استفاده از ماسک یا رعایت نمی‌شود و یا زیر چانه است.

استاندار کرمان: طرح مدیریت هوشمند کرونایی از ابتدای آذر ماه اجرایی می‌شود وضعیت واکسیناسیون کرونا در جنوب استان کرمان مطلوب نیست استان کرمان با بحران کمبود خون مواجه است

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان اظهار داشت: با وجودی که به نظر می‌رسد موج پنجم کرونا را پشت سر گذاشتیم اما شرایط ما، شرایط عادی نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان دو شهرستان ما در وضعیت قرمز کرونا هستند و سه شهرستان ما که شهرستان‌های بزرگ و پر جمعیتی هم هستند در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: در طول هفته گذشته سه شهرستان ما که وضعیت آبی داشتند به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند و افزایش مختصری هم در بیماران بستری داشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 309 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 170 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 36 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 12 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 19 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 72 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 66 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 42 هزار و 505 مورد رسیده است.

وی به فوت 8 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 976 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و سه هزار و 891 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 445 هزار و 630 مورد است.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا قطعی کرونا در بیمارستان های استان مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان کرونا در استان کرمان بیمار قطعی کرونا استان کرمان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی