Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم‌الهدی شنبه‌شب در آیین عمامه‌گذاری طلاب در مدرسه علمیه "نواب" مشهد، همزمان با شب ولادت امام حسن عسکری (ع) افزود: شما طلاب در کسوت مقدس روحانیت، باید خود را آماده خدمت به دستگاهی کنید که انسجام بخشی آن را امام حسن عسکری (ع) از هزار و ۱۹۰ سال قبل آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه دوران امامت امام حسن عسکری (ع) ۶ ماه بیشتر نبود، گفت: آن حضرت در این مدت با سختی های زیادی مواجه شدند، خفقان و تاریکی بسیار زیادی بر جریان ولایت حاکم بود که بسیار تاریکتر از دوران خفقان در زمان امامت امام سجاد(ع) یا امام هادی (ع) به شمار می رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در دوران تاریک و پرخفقانی که امام عسکری (ع) در مناظره با دستگاه نظامی قرار گرفته بودند، همه رگه های ارتباطی دنیا با امام قطع شده بود و امام، سنگین ترین دوران ۲۵۰ ساله امامت و ولایت را به دوش می کشیدند و رسالت بزرگ سازندگی اجتماعی را برعهده داشتند.

آیت الله علم الهدی افزود: امام حسن عسکری (ع) باید جامعه ای می ساختند که تمدن اسلامی در آن تثبیت شده و در همه ظواهر این جامعه نمایشگر اسلام ناب باشد، در آن دوران امام سعی داشتند آموزه هایشان ارتباطی باشد و غالب روایاتی که از ایشان نقل شده، مربوط به ارتباطات اجتماعی است تا جامعه منسجمی شکل گیرد که تابلو شفافی را در برابر بینش جهانیان قرار دهد و اسلام ناب از آن ساطع شود.

وی اظهار داشت: این ارتباطات اجتماعی از زمان امام حسن عسکری (ع) آغاز شده و امروز به مرحله ای رسیده است که انسجام یک جامعه ولایی به دنیای بشریت نمایش داده شده و مقدمات یک نظام ولایی جهانشمول که بر جهان حاکم شود، فراهم گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: طلبه جوانی که امروز می خواهد نوکری دستگاه امامت و ولایت را آغاز کند، نباید هیچ چیز از جمله مقام، موقعیت، ثروت و... برایش مهم باشد، در این نوکری هر چقدر سواد طلبه بالاتر باشد، به همان اندازه اثرگذاریش بیشتر است لذا هنر، علم و ابتکارات و استفاده از استعدادهای مغزی طلاب باید بسیار قوی و در طول شبانه روز یک لحظه هدررفته نداشته باشند.

برچسب‌ها امام جمعه مشهد حوزه علميه امام زمان(عج) سید احمد علم الهدی مشهد شیعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه مشهد حوزه علميه امام زمان عج امام جمعه مشهد حوزه علميه امام زمان عج سید احمد علم الهدی مشهد شیعه امام حسن عسکری علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و، چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی بیان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان