Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@16:16:04 GMT

پوتین: غرب مقصر بحران پناهجویان در مرز بلاروس است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۷۴۷۸

پوتین: غرب مقصر بحران پناهجویان در مرز بلاروس است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به جنگ‌افروزی‌های کشورهای غربی در عراق و افغانستان، گفت غرب مسئول بحران مهاجران در مرز بلاروس و لهستان است.

در حالی که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس است، پوتین شامگاه شنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که از نظر او، بلاروس مقصر بحران پناهجویان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره توضیح داد: «فراموش نکنیم که این بحران‌های مرتبط با مهاجران از کجا آمده است. آیا بلاروس در این مشکلات پیشگام است؟ خیر، علت‌های این بحران‌ها را خود کشورهای غربی و اروپایی ایجاد کردند».

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به درگیری‌ها در عراق و افغانستان خاطرنشان کرد که کُردهای عراقی و افغان‌ها در میان مهاجران در مرز بلاروس هستند.

پوتین ادامه داد: «بلاروس هیچ ربطی به آن (بحران پناهجویان) ندارد. این واقعیت که آنها از طریق بلاروس آمده‌اند تعجب آور نیست زیرا بلاروس برای کشورهای مبدأ ورود بدون روادید دارد».

به نوشته رویترز، وی نظامیان لهستانی در مرز بلاروس را متهم کرد که مهاجران را مورد ضرب و شتم قرار داده، بالای سر آنها شلیک هوایی انجام داده و شب‌ها پروژکتورهای قدرتمند و آژیرهای کرکننده‌ای را روشن می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: «این واقعاً با تفکرات بشردوستانه که ظاهراً زیربنای همه سیاست‌های همسایگان غربی ما هستند، مطابقت ندارد».

پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان درباره بحران پناهجویان گفت‌وگو کنند زیرا که اکثر مهاجران می‌خواهند به آلمان بروند و مسکو هیچ ارتباطی با این بن‌بست ندارد.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: بحران پناهجویان مرز بلاروس رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: دستگاه قضایی با مقصران حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطیِ این منطقه برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گیلان با ابراز تاسف از حریق شهرک امام زاده ابراهیم، از تلاش‌های هلال احمر ، اورژانس و همه نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان در این منطقه تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به اینکه در نخستین ساعات این حادثه ، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، افزود: در مرکز استان هم ، با تشکیل جلسه ، برضرورت پیگیری ، شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اضافه کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده و اهمال آنان باعث گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم شده است برخورد قاطع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی