Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:32:32 GMT

علاوی، برای بایدن هم نامه نوشت

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۸۷۰۲

علاوی، برای بایدن هم نامه نوشت

رئیس "ائتلاف الوطنیه" عراق پیامی در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا در خصوص تحولات اوضاع در عرصه‌های داخلی و منطقه‌ای،خواهان مداخله آمریکا برای ممانعت از وخامت اوضاع منطقه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه عراق در پیامی به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نوشت: اختلالات جدی وجود دارد که امنیت و ثبات در منطقه و جهان را به طور کلی تهدید می‌کند و این مستلزم تحلیل فوری و عینی است و ما را به بررسی همه جانبه این شرایط فرا می‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عراق اگرچه بخش کوچکی از چالش کنونی جهان را به خود اختصاص داده است، اما نقطه اشتعال منطقه آسیا و مناطق دیگر است و تأثیر بسزایی بر امنیت و ثبات جهان دارد، بنابراین نیازمند توجه ویژه است.

علاوی همچنین تاکید کرد: این برای آمریکا مهم و ضروری است که پس از خروج از منطقه و افغانستان و ویرانی‌هایی که در عراق به بار آورد، اعتبار خود را بازگرداند و جایگاه "رهبری جهانی" خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: اعزام نمایندگان قابل اعتماد به منطقه از امکان دستیابی به حکمرانی مؤثر و خوب در عراق و منطقه حمایت می‌کند و می‌تواند اعتماد را به روند انتخابات بازگرداند و تمایل رای دهندگان را برای مشارکت گسترده افزایش می‌دهد.

علاوی در پایان پیام خود گفت: عاقلانه است که از اصلاحات قانون اساسی که شامل حقوق بشر و حقوق اولیه شهروندی و همچنین اصول ترویج حکمرانی خوب و وضع قوانین لازم مانند قانون تقسیم درآمدهای نفت و گاز است، حمایت کنیم.

علاوی چهارشنبه نیز نامه‌ای به آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان ارسال کرد و در آن از وی خواست تا در حل مشکلات عراق مداخله کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایاد علاوی جو بایدن آمریکا و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند