Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس کل دادگستری زنجان از مهلت یک هفته‌ای برای تعیین تکلیف ۴ هزار اموال توقیفی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز در بازدید سرزده از انبار سازمان اموال تملیکی زنجان اظهار داشت: این دومین بازدید مسوولان قضایی از این محل در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازدید سرزده در راستای تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر تعیین و تکلیف اموال نگهداری شده در انبار سازمان اموال تملیکی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و گمرک‌ها است که متاسفانه دراین بازدید میدانی شاهد برخی نابسامانی در نگهداری اموال هستیم.

وی ادامه داد: در سامانه ثبت اموال تملیکی در انباری با کالا‌هایی مواجه شدیم که از سال 93 تحویل ستاد شده، اما تا به امروز تعیین تکلیف نشده اند که دستور داده شد در کمترین زمان این کالا‌ها تعیین تکلیف شوند.

رسوب ده‌ها هزار تن کالا در بنادر و گمرکات و موج حملات علیه سازمان اموال تملیکی/ گمرک و دستگاه قضایی هم مقصرند؟چرا انبارهای سازمان اموال تملیکی پُر از کالاهای رسوبی است؟ مدیرکل گمرک: مشکل از قانون مبارزه با قاچاق است"مدیریت" پاشنه‌آشیل سازمان اموال تملیکی است / ساماندهی اوضاع انبارهای اموال تملیکی اولویت قوه قضائیهجزئیات پرونده‌های متروکه و قاچاق اموال تملیکی/ ارائه پیشنهاد جدید به دولت برای عرضه داخلی موتور سیکلت و خودروهای رسوبی

رئیس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه به گفته رئیس سازمان اموال تملیکی استان بخشی از عدم تعیین تکلیف این کالا‌ها عدم تسریع در پاسخگویی از سوی دانشگاه علوم پزشکی به استعلامات ستاد است گفت: در این خصوص به جد پیگیر‌های لازم از سوی مراجع پاسخگو را انجام خواهیم داد تا تضییع حقوق بیت المال و اموال مردم بوجود نیاید.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اظهار داشت: در شرایط التهاب بازار در افزایش قیمت برخی کالا‌ها از جمله روغن، شکر و آرد امروز شاهد نگهداری 15 تن روغن نباتی، 10 تن شکر و 14460 کیلو گرم آرد در این انبار هستیم که تحت هیچ شرایطی قصور درعرضه این کالا‌ها در بازار را نمی‌پذیریم.

رئیس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در فروش برخی کالا‌های نگهداری شده دراین انباری نیاز به حکم تعزیرات حکومتی نیست بیان کرد: خود سازمان اموال تملیکی استان می‌توانست با تایید دانشگاه علوم پزشکی زنجان نسبت به فروش کالا‌هایی که سریع فاسد می شدند اما تاریخ مصرف داشتند اقدام کند. متاسفانه در این موضوع ترک فعلی صورت گرفته است و پیگیری‌های لازم در این خصوص در دستور کار قرار خو اهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه وجود اشکال ساختاری، مقرراتی و نگاه سخت گیرانه اداره استاندارد در تعیین تکلیف برخی کالا‌ها از جمله خودرو و موتور سیکلت موثر بوده است اعلام کرد: اصلاح ساختار و فرایند نگهداری کالا‌ها و تسریع در پاسخگویی به استعلامات باید دستور کارجدی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان در ادامه این بازدید که دادستان زنجان و مدیر کل تعزیرات حکومتی  وی را همراهی می‌کردند با بیان اینکه بخشی از پرونده‌های تشکیل شده در سازمان اموال تملیکی نتیجه بازرسی‌های بازرسان سازمان صمت می‌باشد بیان کرد: با مشاهده این پرونده‌ها و کالا‌ها شاهد وجود تبعیض در توقیف برخی کالا‌ها که مشابه آن در اکثر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هستیم که تعزیرات حکومتی استان نظارت و بازرسی‌های لازم را موردتوجه قرار دهد.

صادقی نیارکی در ادامه خاطر نشان کرد:بیش از 4 هزار اموال توقیفی در این انباری ستاد نگهداری می‌شود که به مسوولان سازمان اموال تملیکی وتعزیرات حکومتی ماموریت داده شد ظرف یک هفته نسبت به تعیین تکلیف این اموال اقدام کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری زنجان سازمان اموال تملیکی برخی کالا ها تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای اجرای دستورالعمل ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال نگهداری و ترخیص وسایل‌نقلیه و تأکید ایشان بر لزوم تعیین‌تکلیف وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های سراسر کشور با هدف حفظ حقوق شهروندی و حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و بیت‌المال، مزایده فروش یکهزار و ۳۶۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های استان هرمزگان برگزار می‌شود. 

وی در ادامه افزود: علاوه بر خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی، تعداد قابل توجهی انواع کالاهای دیگر نیز در این مزایده فروخته خواهد شد.

قهرمانی گفت: این مزایده در خصوص وسایل نقلیه موجود در پارکینگ های زرون، نود، قائم، یاسر، دریا و گامبرون شهر بندرعباس،  پارکینگ شهرداری فین،  پارکینگ بندرلنگه، پارکینگ‌های آنامیس و مکران شهرستان میناب، پارکینگ المهدی شهرستان جاسک و پارکینگ طاها شهرستان حاجی آباد به صورت حراج حضوری انجام می شود و عموم مردم می توانند، امروز و فردا، نهم و دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ با مراجعه به این پارکینگ ها از جزئیات مزایده مطلع شوند و از وسایل نقلیه موجود بازدید کنند.

وی همچنین افزود: در خصوص وسایل نقلیه موضوع این مزایده پس از طی مراحل قانونی، حکم  قطعی قضایی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از تخریب و تضییع اموال توقیفی موجود در پارکینگ های استان تأکید کرد: دستگاه قضایی از هیچ کوششی برای حفاظت از اموال عمومی و خصوصی، فروگذار نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم