Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:02:32 GMT

طلاق عاطفی یا مسمومیت خانوادگی؟ 

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۸۸۰۹

طلاق عاطفی یا مسمومیت خانوادگی؟ 

ایسنا/خراسان جنوبی یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: طلاق عاطفی در واقع یکی از حالت‌هایی است که در محیط خانواده رخ می‌دهد و فشار بسیار زیادی، اول به زوجین و بعد به فرزندان وارد می‌کند و در واقع این مسمومیت نسل به نسل ادامه می‌یابد.

دکتر عفت آی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میزان طلاق عاطفی تقریباً دو تا سه برابر طلاق رسمی ‌در کشور است، چرا که شرایط فرهنگی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: وقتی کسی دچار طلاق عاطفی می‌شود به سبب موقعیت فرهنگی و شرایط ویژه این موضوع حس می‌کند که باید در این ازدواج غلط پایبند بماند و زوجین حکم دو هم‌خانه را پیدا می‌کنند و در ارتباطات و گفتمان هیچ‌گونه عشقی رد و بدل نمی‌شود و در برخی مشکلات عدم هم صحبتی و گفتمان عاطفی را در پیش می‌گیرند. 

آی ادامه داد: بیشترین آسیب طلاق عاطفی را فرزندان متحمل می‌شوند چرا که عدم گفتمان عاطفی را در مورد خانواده می‌آموزند و گمان می کنند کلید حل مشکلات عدم گفتمان است و همین فرزندان در زندگی خود این روند را ادامه می‌دهد و مشکلاتی را متحمل می‌شود. 

آی افزود: آمارها نشان می‌دهد بیشترین اختلالات روانی در فرزندانی دیده می‌شود که والدین آنها دچار طلاق عاطفی شده‌اند؛ بنابراین نباید از توجه به این فرزندان به بهانه زندگی نامطلوب خود بازماند. 

وی یادآور شد: عدم ترویج فرهنگ گفتگو از جمله مهم‌ترین علت‌هاست، اما به دلیل اینکه علت‌ این طلاق‌های عاطفی متفاوت بوده از زوجین می‌خواهیم برای رفع این مشکل به مشاور مراجعه کنند و از مشاوره نترسند؛ مشاور راهگشای امینی برای آن‌ها و زندگی آن‌هاست. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طلاق عاطفی طلاق خانواده طلاق عاطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: اعضای یک خانواده در روستای کوهمره سرخی بعد از مصرف قارچ دچار علائم تاری دید، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد شدند.

او ادامه داد: ۷ نفر از اعضای این خانواده به بیمارستان علی اصغر شیراز و یک کودک نیز به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند.

سم موجود در قارچ‌های خود رو با هیچ یک از روش‌های طبخ شامل پختن، سرخ کردن و یا کباب کردن از بین نمی‌رود، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان فقط از قارچ‌هایی که به صورت صنعتی و بهداشتی تولید و در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر