Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم نجفی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه بخش کشاورزی در گیلان با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، اظهار کرد: هرساله به دلیل افزایش قیمت کودهای شیمیایی، کارگر و کم‌آبی کشاورزان گیلانی متضرر شده و محصولات تولیدشده آنان رو به کاهش است.

وی با درخواست از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص رسیدگی به وضعیت کشاورزی در گیلان گفت: از وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست دارم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به مشکلات و خواسته‌های بخش کشاورزی در گیلان توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با ذکر موارد مورد نیاز جهت سروسامان بخشیدن به وضعیت کشاورزی گیلان بیان کرد: برقراری خط ویژه اعتباری جهت پرداخت تسهیلات کم‌بهره ۶درصد برای نوسازی، تجهیز و اصلاح ساختار کارخانه‌های شالیکوبی استان گیلان، اختصاص بخشی از درآمد حاصل از تعرفه واردات برنج به استان‌های شمالی برای انجام طرح‌های زیربنایی، تأمین ماشین‌آلات و توسعه و اصلاح واحد تبدیلی و فناوری‌های مرتبط، تجدیدنظر و تغییر زمان‌بندی از تغییرات پیش‌بینی‌شده در بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه جهت استمهال بدهی کشاورزان خسارت‌دیده ناشی از حوادث از جمله وارد مهم در این راستا است.

نجفی با تذکر به وزیر نیرو در خصوص عدم رسیدگی به وضعیت نابسامان زیرساخت‌های برقی در گیلان تصریح کرد: وزیر نیرو در ایام رأی اعتماد وزرا به حضرتعالی توسط مجمع نمایندگان استان گیلان اعلام کردند که استان گیلان فرسوده‌ترین شبکه برق را دارد و کمترین بهره‌مندی از کابل‌های خود نگه‌دار از سرانه کشور پایین‌تر و برابر ۲۸ درصد است.

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی وزیر نیرو به کمبود منابع آبی در گیلان افزود: استان گیلان به دلیل مهاجرت اقصی نقاط کشور به دلیل کمبود منابع آبی در سال‌های اخیر با بحران تأمین خدمات زیربنایی مواجه خواهد شد علیرغم مکاتبات متعدد، وزارت نیرو و جنابعالی پاسخگو نیستید.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان برخی از تالاب‌های گیلان به دلایل زیست‌محیطی در حال فرسودگی است، گفت: استان گیلان دارای ۱۱ تصفیه‌خانه صنعتی با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد است که مجموعه فاضلاب، انهار و کشاورزی به دریای خزر منتهی می‌شود، آقای وزیر نیرو، تالاب بین‌المللی انزلی و تالاب بین‌المللی لاگون در بندر کیاشهر به دلیل ورود فاضلاب در حال خشکیده شدن است.

نجفی با اشاره به نقش سازمان محیط‌زیست در عدم ورود فاضلاب به تالاب‌های گیلان بیان کرد: مشکلات فاضلاب بخش شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر  با استقرار تصفیه خانه‌های لوکال حل خواهد شد لذا از رئیس سازمان محیط‌زیست انتظار می‌رود که در این حوزه ورود کنید و مطالبه گر باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: ابراهیم نجفی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی وزیر جهاد کشاورزی وزیرنیرو تالاب گیلان استان گیلان وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛امیدرضا تونی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت گفت: در فروردین ماه امسال، شش نفر از عاملین آلودگی محیط زیست شامل اشخاص حقیقی و حقوقی با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رأی محکومیت در این خصوص صادر شده است.

تونی افزود: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماندهای بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام در محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و تا حصول نتیجه، توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج ادامه داد: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها و استفاده‌ غیرمجاز از فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

این مسئول اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز هم در حال تحدید و هم در حال تهدید است. رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901300

دیگر خبرها

  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • همسطح سازی و نصب ۳۰ دریچه منهول فاضلاب در بندر امام خمینی
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • قاچاق چوب با پراید در تالش
  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است