Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان در جلسه علنی امروز با دو فوریت و یک فوریت لایحه «تأمین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» مخالفت کردند. خبرگزاری میزان - لایحه «تامین مطمئن کالا‌های اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  محسن زنگنه در جریان این لایحه در مجلس گفت: این لایحه به معنای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست. همچین این لایحه هم به معنای اضافه شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست. این رای به این عنوان است که مجلس بحث گندم، دارو و نهاد‌های دامی را به عنوان اولویت می‌شناسند. ما به این دو فوریت به جهت همراهی با دولت رای می‌دهیم.   مخالفت مجلس نمایندگان در جریان بررسی این لایحه در مجلس به دوفوریت و یک فوریت آن رای مخالف دادند.
قالیباف پس از اتمام بررسی این لایحه در مجلس اظهارداشت: لایحه به صورت عادی اعلام وصول می‌شود.     متن این لایحه به شرح زیر است:

«مقدمه توجیهی:

با عنایت به تاثیرپذیری روند تامین و قیمت کالا‌های اساسی از افزایش قیمت‌های جهانی و تغییرات اقلیمی و با هدف فراهم آوردن امکان تامین کافی کالا‌های اساسی، نهاده‌های دائمی، دارو و تجهیزات پزشکی و حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر از طریق پرداخت یارانه، لایحه زیر برای انجام تشریفات قانونی تقدیم می‌شود.

عنوان لایحه:

تامین مطمئن کالا‌های اساسی، نهاده‌های دائمی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر

ماده ۱- به‌منظور جبران آثار منفی ناشی از افزایش قیمت جهانی نهاده‌های دامی و کشاورزی وارداتی و بروز خشکسالی در سال جاری و جهت اطمینان از تامین کافی کالا‌های اساسی، نهاده‌های دائمی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، سقف اعتبار موضوع جزء ۳ بند «ب» تبصره یک ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور به ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

ماده ۲- به دولت اجازه داده می‌شود در صورت تغییر نرخ ارز نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی، از محل درآمد‌های حاصل از تغییر نرخ کالا‌هایی که با ارز ترجیحی تامین می‌شود، تا مبلغ دویست و هفتاد هزار ریال به حساب خاص سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کشور کشور واریز نماید. این مبلغ تا پایان سال صرف پرداخت یارانه به افراد مشمول قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالا‌های اساسی مصوب ۱۳۹۹ خواهد شد.

تبصره- به دولت اجازه داده می‌شود در صورتی که منابع حاصل از این ماده واحده برای پرداخت یارانه کفایت ننماید، مابه‌التفاوت را تا سقف ۲۷۰ هزار میلیارد ریال محل جابه‌جایی ردیف‌های جدول تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور تامین و پرداخت نماید.»   ادامه دارد ... برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم حمایت از معیشت اقشار آسیب دارو و تجهیزات پزشکی نهاده های دامی کالا های اساسی پرداخت یارانه مطمئن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه با اشاره به رشد صادرات از مرز خسروی گفت: صادرات کالاهای اظهار شده در گمرک خسروی، رشد ۹۸ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروردین سال جاری ۶۱ میلیون و ۵۰۴ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۸۵ هزار تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه‌ترین زمان به انجام رسیده است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۹۸ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیشتر کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی را کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی و انواع کاشی است.

عباس‌زاده میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده است را ۱۲ میلیون و ۴۱۰ هزار دلار کالا به وزن ۲۶ هزار و ۴۴۸ تن عنوان کرد.

وی تصریح کرد: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در نخستین ماه از سال جاری از طریق گمرک خسروی به مقصد کشور عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۳۶ درصد و از حیث وزن ۴۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه اضافه کرد: کالاهای صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت و شیشه جام است.

عباس‌زاده گفت: در مجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در فروردین سال جاری ۷۳ میلیون و ۹۱۴ هزار دلار به وزن ۱۱۱ هزار و ۶۴۲ تن بوده است و این میزان کالای صادر شده به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش رشد ۴۷ درصدی و از لحاظ وزن کاهش ۲۲ درصدی داشته است.

کد خبر 751793

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد