Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر چقدر که حمل و نقل عمومی ما ضعیف‌تر عمل کند ترافیک خودروی شخصی هم افزایش پیدا می‌کند. خبرگزاری میزان- رییس پلیس راهور تهران در خصوص تاریخچه ترافیک در شهرتهران و آمار کاهشی تصادفات در دهه اخیر توضیح داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تاریخچه ترافیک در شهر تهران گفت: ترافیک در ایام کرونا کمتر شد چرا که هر کس که به خیابان می‌آمد جریمه می‌شد و تردد‌ها ممنوع بود و همین الان هم تردد‌ها ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان جریمه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار حمیدی ادامه داد: همین الان در درون شهر هم تردد در شب‌ها در بحث تردد شبانه ممنوع است و خارج از این دوره کرونا تاریخچه را اگر نگاهی کنیم می‌بینید که هیچ گاه ترافیک تهران و آلودگی شهر تهران حل شده نبود.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با همین رشد جمعیت و خودرو، در دهه گذشته فقط یعنی علیرغم افزایش خودرو و توسعه شهر تصادفات ما در سال ۱۳۸۹ افزایشی بوده است، ولی در دهه گذشته به دلیل اصلاح قانون و افزایش سامانه‌ها و بازدارندگی قوانین که اتفاق افتاد و تحولاتی که در حوزه اصلاحات هندسی و آموزش‌ها و رسانه‌ها و فرهنگ سازی و اتفاقاتی که دست به دست هم داد یک روند کاهشی و نزولی داشته ایم و تصادفات فوتی از ۱۰۵۲ نفر در سال گذشته رسیده به ۵۸۴ نفر در سال رسیده است.
وی افزود: سهم تصادفات ما در سال ۸۹ چهار و نیم درصد بوده است و در سال گذشته سه و نیم درصد از کل تصادفات کشور بوده است و این نشان می‌دهد که ما در حوزه ایمنی و ترافیک خوب عمل کرده ایم و اتفاقات خوبی افتاده است و این کافی نیست و همچنان ما شاهد ترافیک و آلودگی هوا هستیم و این‌ها همه به هم مرتبط است و ما نمی‌توانیم آن‌ها را از یکدیگر تفکیک نماییم.   بیشتر بخوانید: راه علاج رانندگی پرخطر از معبرِ انسان محوری می‌گذرد
وی گفت: هر وقت ما بتوانیم مساله ترافیک را حل نماییم و ترافیک پاک داشته باشیم و خودرو‌های ما سوخت پاک داشته باشند می‌توانیم مطمئن باشیم که هوای ما هم پاک باشد.
سردار حمیدی بیان داشت: اتفاقاتی که در دوره‌های گذشته افتاده این بوده که شهر به سمت خودرو محوری رفته است و از همان ابتدا که شهر ساخته شده است افزایش سفر و افزایش تردد با خودرو بوده است و حتی ناوگان حمل و نقل عمومی که توسعه پیدا کرده است روی سوخت فسیلی آن کار کرده ایم یعنی ناوگان حمل و نقل عمومی که در شهر هستند از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند که اتوبوس‌های بی آر تی و ... نمونه بارز آن هستند و این‌ها جز آلودگی چیزی از خوشان باقی نمی‌گذارند.
وی افزود: مدیریت شهری در حال حاضر با یک چالش بزرگی روبرو است ناوگان فرسوده و همین ناوگان فرسوده هم تعدادش کم شده یعنی ما در قبل از کرونا شش هزار و پانصد دستگاه اتوبوس فعال داشته ایم الان به دو هزار دستگاه رسیده است که این تعداد با اینهمه جمعیت چه کاری می‌تواند انجام دهد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر چقدر که حمل و نقل عمومی ما ضعیف‌تر عمل کند ترافیک خودروی شخصی هم افزایش پیدا می‌کند.   انتهای پیام/ برچسب ها: سردار حمیدی پلیس راهور تصادف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سردار حمیدی پلیس راهور تصادف رییس پلیس راهور تهران بزرگ حمل و نقل عمومی سردار حمیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان که صبح امروز در صد و هجدهمین شنبه امید و افتخار برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ اقدام خوبی صورت گرفت و یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

او با بیان این‌که همچنین اخیرا در محور آزادگان در محدوده پل فتح یک لاین احداث شد که موجب روان‌سازی بار ترافیکی شد، تصریح کرد: تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری که امروز وارد مدار می‌شود نیز یکی دیگر از اقدامات مهم بود چرا که لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری محور تنگی بود که حالا این محور استانداردسازی شده و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک کاهش یابد چرا که شاهد بودیم این بار ترافیکی تا کیلومترها محور آزادگان را درگیر می‌کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره این‌که شهرداری در نظر دارد طرح ترافیک را تغییر دهد، توضیح داد: هنوز صحبت جدی در این زمینه با پلیس نشده است اما اعتقاد دارم که تغییرات در محدوده طرح ترافیک و غیره خوب است و نباید در برابر تغییرات مقاومت کنیم.

موسوی‌پور با بیان این‌که با توجه به افزایش تردد خودروها موتورسیکلت‌ها و غیره باید طرح ترافیک بروزرسانی شود، اظهار کرد: باید کارگروه مشترکی بین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی در خصوص تغییرات طرح ترافیک برسیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اظهار کرد: قطعا امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه بزرگراه‌هایی در تهران وجود دارد که آسفالت آنها نیاز به مرمت آسفالت دارند، گفت: عمدتا محورهای کمربندی که خودروهای سنگین در آن تردد می‌کنند همچون بزرگراه یاسینی، آزادگان و قسمتی از بزرگراه بسیج محورهایی هستند که آسفالت آنها نیاز به بهسازی بیشتر دارند.

کد خبر 847385 برچسب‌ها پلیس راهور - شهر بزرگراه تهران طرح ترافیک

دیگر خبرها

  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی