Web Analytics Made Easy - Statcounter

محبوبیت جو بایدن در هفته‌های اخیر به کمترین میزان خود رسیده و همزمانی این موضوع با افزایش تورم در آمریکا می‌تواند چالشی عمده برای وی و دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره باشد.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های آمریکا به تازگی گزارش دادند که نرخ تورم در این کشور به بیشترین میزان خود در ۳۰ سال گذشته رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جهش بی سابقه در حالی روی می‌دهد که طی هفته‌های اخیر محبوبیت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نیز کاهش محسوسی داشته و به کمترین میزان خود از زمان آغاز به کار در کاخ سفید رسیده است.

در همین حال نظرسنجی‌ها نشان می‎دهند که محبوبیت بایدن در آمریکا به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

پایگاه شبکه «سی ان ان» در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد «جو بایدن اخیرا طی یک سخنرانی در بالتیمور اذعان کرد که وضعیت تورم در آمریکا نگران کننده است؛ با افزایش قیمت‎های مصرف کننده در ۱۲ ماه گذشته، دولت آمریکا به این موضوع پی برده که در زمینه تورم با مشکل مواجه است.»

این پایگاه آمریکایی در ادامه می‌افزاید «اما تورم همچنین یک مشکل سیاسی بسیار بزرگ برای دموکرات‌ها در مبارزات میان دوره‌ای سال ۲۰۲۲ نیز خواهد بود.»

به نوشته «سی ان ان»، «با وجود تمام توجهی که به جنگ‌ها در حوزه آموزش، جنبش ضد واکسیناسیون و یا پیامد‌های ناشی از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان وجود دارد، اما قیمت‌ها ممکن است بزرگترین مشکل در سال ۲۰۲۲ باشد؛ بر اساس داده‌های اوایل نوامبر که توسط دانشگاه میشیگان جمع آوری شده، که میزان خوش بینی مصرف کنندگان را درباره چشم انداز‌های آینده و اقتصاد می‌سنجد، به پایین‌ترین سطح خود در یک دهه گذشته سقوط کرده است.»

بیشتر بخوانید: افت شدید محبوبیت بایدن شکست دموکرات‎ها در انتخابات ویرجینیا

این گزارش می‎گوید «با وجود نشانه‌های مثبت که بازار کار قوی را نیز شامل می‌شود، اما بسیاری از آمریکایی‌ها ترس شدیدی دارند.»

«سی ان ان»، در بخش دیگری نوشت «از نیمه دوم قرن بیستم به بعد، جمهوریخواهان از موضوع تورم برای اهداف خود و مبارزه با لیبرالیسم استفاده کرده‎اند؛ اگر بایدن اقدامات بیشتری برای رسیدگی به تورم انجام ندهد و اگر تا پایان سال ۲۰۲۲ تورم کاهش پیدا نکند، شاهد خواهیم بود که جمهوریخواهان بار دیگر این موضوع را علیه دموکرات‌ها به سلاح تبدیل می‌کنند.»

این رسانه آمریکایی در پایان نوشت «تورم همچنان یک مشکل سیاسی جدی برای جو بایدن است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن دموکرات ها جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، شهلا نوری افزود: مشاوره قبل ازدواج، آموزش‌های حین ازدواج در راستای رضایتمندی از زندگی زناشویی، آموزش مهارت روان‌شناختی در راستای افزایش مهارت‌های زندگی و فرهنگ‌سازی در رابطه با ازدواج به‌موقع از مجموعه اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت است.

او با بیان اینکه نرخ باروری در سال‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است افزود: میزان فرزندآوری از هفت فرزند در سال ۱۳۵۸ به ۱.۸ فرزند در سال ۱۳۹۰ رسیده است.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به صورت مقطعی تا سال ۱۳۹۵ میزان نرخ باروری افزایش یافت، تصریح کرد: در سال‌های اخیر مجدداً روند فرزندآوری کاهش یافت، تا جایی‌که نرخ باروری در استان همدان به ۱.۵۷ رسید.

شهلا نوری افزود: نرخ باروری در دراز مدت بر نرخ رشد جمعیت تأثیر می‌گذارد و یا حتی موجب منفی‌شدن رشد جمعیت و پدیده سالخوردگی و پیری جمعیت می‌شود.

او تصریح کرد: یکی از عوامل مؤثر در کاهش فرزندآوری افزایش سن ازدواج و تأخیر در زمان بارداری است به‌گونه‌ای‌که تأخیر در بارداری نخست موجب افزایش ناباروری شده و می‌تواند مشکلات متعددی را به دنبال داشته باشد.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه فاصله زیاد بین ازدواج تا تولد نخستین فرزند را از عوامل مهم تأثیرگذار کاهش نرخ باروری در کشور دانست و تصریح کرد: عوامل مختلفی همچون فاصله‌گذاری بین تولد فرزندان، افزایش سن ازدواج، تک‌فرزندی، افزایش میزان ناباروری بر کاهش نرخ باروری و افزایش پدیده پیری جمعیت در کشور تأثیر می‌گذارند.

دیگر خبرها

  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • شاه کلید مهار تورم
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟