Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در حاشیه نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی که در دادگستری برگزار شد گفت: این جلسه سه دستور کار اصلی داشت و تصمیماتی اتخاذ شد برای اینکه کمک کنیم بیت‌المال متضرر نشود و حقوق بیت‌المال در اراضی دولتی و سایر حوزه‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بررسی عملیات مالچ‌پاشی در مناطقی از استان را یکی از این دستور کارها عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در روزهای اخیر بحث مالچ‌پاشی در فضای مجازی و رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت در این جلسه مطرح شد که آیا طبق روال قانونی انجام می‌شود و با توضیحاتی که مسوولان منابع طبیعی و محیط زیست دادند مشخص شد برنامه‌ای است که از قبل در استان تدوین شده و طبق اصول و استانداردهای لازم انجام می‌شود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: این استان پهناور بیابان‌های زیادی دارد که این بیابان‌ها باید مورد کنترل قرار گیرد و شن‌های روان جاده‌های مواصلاتی را از بین نبرد لذا براساس گزارش‌هایی که ارائه شد، مالچ‌پاشی طبق روال عادی و طبیعی با هماهنگی ادارات کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست در استان انجام می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این کار باید ادامه داشته باشد تا بتوان وضعیت بیابان‌ها را در استان کنترل کرد و تحت نظارت قرار داد.

حجت الاسلام حمیدی افزود: دستور کار دیگر در ارتباط با این مساله بود که برخی افراد و خرده‌مالکان اطراف شهرها بخصوص شهرستان بیرجند تقاضای الحاق اراضی خودشان به شهر را دارند که با حضور نماینده مالکان در جلسه مسوولان سازمان‌های مربوطه توضیح دادند و قرار شد این موضوع برای پیگیری و استیفای حقوق مردم به حوزه معاونت عمرانی استانداری خراسان جنوبی منعکس شود.

وی گفت: بعضی از این اراضی حدود ۵۰ سال است که برای آنها تصمیم‌گیری نشده و باعث تضییع حقوق مردم می‌شود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکید شد با حفظ مالکیت افراد و حقوق آنها کارهای اداری در این زمینه و دغدغه‌هایی که وجود دارد در معاونت عمرانی استانداری با حضور متولیان بررسی شود تا تصمیم مناسبی در این زمینه گرفته شود که مردم هم متضرر نشوند و حق مردم است که حقوق خود را پیگیری کنند.

وی افزود: دستور کار دیگر جلسه امروز در رابطه با ناهماهنگی‌هایی است که بین برخی ادارات و سازمان‌ها به وجود آمده و باعث شده است افرادی به بعضی مناطق استان در بخش معادن تعرض کنند.

حجت الاسلام حمیدی گفت: برای نمونه در بخش دستگردان شهرستان طبس اخباری را داشتیم مبنی بر اینکه در روزهای گذشته معدن سنگ در آنجا مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته و موضوع در این کارگروه که کار آن حفظ منابع طبیعی و اراضی دولتی است، مطرح و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی تصریح کرد: هر فردی که بخواهد به اموال عمومی شامل معادن یا منابع طبیعی تعرض کند، هم مورد پیگیری دستگاه قضایی قرار می‌گیرد و هم نیروی انتظامی با تمام قوا مقابله خواهد کرد.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی افزود: در این جلسه هماهنگی لازم انجام شد تا نظارت بهتر و بیشتری در آن منطقه انجام شود که افراد سودجو نتوانند معادن و منابع طبیعی را مورد تعرض قرار دهند.

وی گفت: این موضوعات در استان متولی دارد که باید توجه داشته باشند و اولین کسی که پیگیری می‌کند مدیر آن دستگاه مربوطه است تا جلوی اتفاقات گرفته شود.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه وظایف ذاتی هر سازمان معلوم است تاکید کرد: حفظ حقوق بیت‌المال یک تکلیف است و همه دستگاه‌ها و متولیان باید نهایت جدیت را برای انجام این وظیفه قانونی اعمال کنند.

وی گفت: اراضی دولتی، منابع طبیعی، محیط زیست و اراضی که ممکن است مورد افراد سودجو قرار گیرد، بخشی از کار است و مسولان تکلیف مهمی دارند که صرفه و صلاح بیت‌المال و حقوق دولت را مورد توجه قرار دهند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: جلسات برای هماهنگی بیشتر انجام وظایف است و همه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد باید به‌کار گرفته شود تا نتیجه و خروجی کار انجام وظیفه در حفظ اراضی دولت و حفظ بیت‌المال و منابع طبیعی باشد زیرا سرمایه ملی است و نسل به نسل به دست ما رسیده و وظیفه داریم برای نسل‌های بعدی آن را حفظ کنیم.

وی گفت: طوری که امروز به جان منابع طبیعی افتادیم اگر از ۲۰۰ سال قبل این تعرض‌ها آغاز شده بود الان چیزی نداشتیم و پوشش گیاهی و جنگل و مرتع از بین رفته بود لذا امروز در شرایط فعلی علاوه بر آسیب خشکسالی گزارش‌هایی از برخی تعرض‌ها می‌رسد که باید از آن ممانعت شود و مورد مراقبت دائمی قرار گیرد.

برچسب‌ها دادگستری خراسان جنوبی اراضی کشاورزی منابع طبیعی تخریب محیط زیست مالچ پاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری خراسان جنوبی اراضی کشاورزی دادگستری خراسان جنوبی اراضی کشاورزی منابع طبیعی تخریب محیط زیست مالچ پاشی دادگستری خراسان جنوبی انجام می شود حجت الاسلام منابع طبیعی دستور کار محیط زیست بیت المال مالچ پاشی قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت

سید مازیار رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت مهندس ناصر پیروی و یادواره شهدای انفال با بیان اینکه حراست از جنگل خط قرمز این شهید والامقام بود، گفت: شیوه مبارزاتی و برخورد شهید پیروی با قاچاقچیان و سوداگران چوب یک الگوی تمام عیار است.

او شهید پیروی را بسیار مقرراتی، مسئولیت پذیر، جدی و پرتلاش در کار دانست و افزود: شهید ناصر پیروی با فریاد عدالت خواهی، تن قاچاقچیان چوب در گیلان را به لرزه در آورده بود.

شهید راه انفال، صیانت و حافظ منابع طبیعی، شهید ناصر پیروی، متولد سال ۱۳۳۸ در روستای چشناسر منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل بود، سال ۱۳۵۹ وارد وزارت جهاد سازندگی شد و پس از طی مدارج تحصیلی دانشگاهی در مقطع کاردانی و پس از آن اخذ مدرک کارشناسی تا سال ۱۳۷۱ در سازمان جهاد سازندگی استان گیلان خدمت کرد و در ابتدای سال ۱۳۷۲ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتقل شد.

او در سال ۱۳۷۹ به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال منصوب و با مدیریت جهادی، ضمن ایجاد وفاق و همدلی بین همکاران و همچنین استفاده مناسب از مشارکت خوب مردم این شهرستان، فعالیت‌های شایان توجهی در خصوص پاسداشت از انفال الهی به انجام رساند و عملکرد درخور تقدیری ارائه داد.

مهندس پیروی در سال ۱۳۸۴ پس از سال‌ها مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و غارتگران جنگل و جلوگیری از تجاوز آنان به انفال الهی، نهایتا به دلیل امتناع از برآوردن خواسته‌های گروهی سودجو، به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسید و به عنوان شهید مبارزه با مفاسد اقتصادی مشهور شد.

بیشتر بخوانید: هجدهمین سالروز شهادت مهندس ناصر پیروی + تصاویر

این شهید گیلانی مدافع انفال در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ در مسیر عزیمت به محل کار ربوده شد. پس از چند روز  جست‌وجو، پیکر بی جان او در منطقه جنگلی هفت دغنان شهرستان صومعه سرا پیدا شد و در نهایت در زادگاهش به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی