Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:34:03 GMT

۲۲ هزار بیمه شده سلامت در خراسان رضوی دیابتی هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۴۲۱۴

۲۲ هزار بیمه شده سلامت در خراسان رضوی دیابتی هستند

دکتر علیرضا رمزی روز یکشنبه در مراسم افتتاح نخستین کلینیک فوق تخصصی دیابت در مشهد افزود: هزینه درمان و تامین داروی انسولین بیماران دیابتی زیر پوشش  بیمه سلامت خراسان رضوی پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت به حوزه  بیماران دیابتی توجه ویژه ای دارد و این گونه بیماران بخش زیادی از هزینه های بیمه ای را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ما باید  به سمتی حرکت کنیم که در مرحله نخست از ایجاد بیماری دیابت پیشگیری کنیم و اگر فردی دچار دیابت شد در مرحله بعد به عوارض ثانویه این بیماری دچار  نشود.


مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: توسعه کلینیک های دیابت و مراکز آموزشی و اطلاع رسانی مرتبط با این بیماری سبب کنترل دیابت و پیشگیری از عوارض دیابت شامل نارسایی کلیه و دیالیز، قطع پا و بیماریهای چشمی خواهد شد.
رمزی افزود: رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری دیابت و همچنین عوارض ثانویه این بیماری دارند که هزینه زیادی برای بیماران در بردارد.

بیمه سلامت خراسان رضوی ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه دیالیز پرداخت کرده است

رییس اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: این نهاد سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه دیالیز پرداخت کرده است که با توجه به افزایش هزینه‌های دیالیز و نیز تعداد مبتلایان، این رقم در سال جاری ۱۸۰ میلیارد تومان برآورد می شود.
دکتر مسعود باقرزاده افزود: دیابت و  فشار خون از مهمترین علل نارسایی مزمن کلیه و نیاز به دیالیز هستند.
وی اضافه کرد: اگر یک درصد از این مبلغ صرف آموزش و اطلاع  رسانی می شد هم اکنون مواجه با  افزایش سیر پیش رونده بیماریهای مرتبط با دیابت نبودیم.
رییس اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده روستایی سلامت و یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده در حوزه بیمه شدگان همگانی داریم که در این نوع بیمه شدگان مراقبت از دیابت جز برنامه های اصلی است.

نخستین کلینیک فوق تخصصی دیابت در خراسان رضوی امروز همزمان با روز جهانی دیابت در مشهد افتتاح شد.

برچسب‌ها مشهد بیمه سلامت روز جهانی دیابت دیابت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد بیمه سلامت روز جهانی دیابت مشهد بیمه سلامت روز جهانی دیابت دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است