Web Analytics Made Easy - Statcounter

 تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان کرمان آغاز شده و به گفته مسئولان با تزریق دوز سوم تا ۹۰ درصد ایمنی دهی ایجاد می‌شود.

به گزارش تسنیم، تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونا در استان کرمان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته و در شرایطی که نشانه‌های آغاز موج ششم کرونا در استان کرمان به چشم می‌خورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میزان زیادی کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان دو شهرستان ما در وضعیت قرمز کرونا هستند و سه شهرستان ما که شهرستان‌های بزرگ و پر جمعیتی هم هستند در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: در طول هفته گذشته سه شهرستان ما که وضعیت آبی داشتند به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند و افزایش مختصری هم در بیماران بستری داشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 299 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 166 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 37 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 16 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 19 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 61 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 68 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 42 هزار و 573 مورد رسیده است.

وی به فوت 7 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 983 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 9 هزار و 396 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 463 هزار و 504 مورد است.

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونا در استان کرمان افزایش پیدا کرده گفت: هفته گذشته تعداد موارد منجر به فوتی نیز زیاد شده بود.

وی با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان کرمان وضعیت خوبی ندارد گفت: واکسیناسیون نوبت سوم کرونا برای افراد بالای 60 سال در استان کرمان آغاز شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه افراد بالای 60 سالی که چهار ماه از واکسیناسیون نوبت دوم آنها گذشته می‌توانند برای تزریق واکسن نوبت سوم خود اقدام کنند افزود: برای تزریق نوبت سوم فرقی ندارد که نوبت اول و دوم از چه نوع واکسنی تزریق کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه برای تزریق دوز سوم هم می‌تواند از همان نوع واکسن نوع اول و دوم تزریق کنند و هم می‌توانند دوز سوم را از واکسن نوع متفاوتی تزریق کنند عنوام کرد: دوز اول و دوم بیش از 70 درصد ایمنی می‌دهد و با تزریق دوز سوم این ایمنی در برخی از کشورها تا 90 درصد هم رسیده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره علت مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: «علت فوت «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.»

او ادامه داد: «فرزانه اکبری، پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، چهارم اردیبهشت ماه، در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت مرگ او را محرمانه، به اطلاع خانواده‌اش خواهد رساند.»

«فرزانه اکبری»، همسر دکتر «فرید شهریور» فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر، خبر‌هایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم، در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده‌اند و چند پزشک هم در کما هستند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر داده‌اند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی