Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، گروه آوازی مولا در ویژه برنامه پاسداشت یاد شهدای بیست و پنجم آبان سال ۶۱ در اصفهان به مدت چهار شب در میدان امام می‌نوازد، رویداد «۳۷۰ رود بی‌پایان»، میدان امام اصفهان در آبان امسال با یاد و خاطره تشییع ۳۷۰ شهید در ۲۵ آبان سال ۶۱ (شهیدان جاوید عملیات محرم) تجدید میثاق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید شمس، سرپرست گروه آوازی مولا، این اثر موسیقایی را حاصل تلاش شبانه‌روزی گروهی ۸۷ نفره متشکل از هنرمندان و نیروهای فنی عنوان  و اظهار کرد: در این سعی جمعی، ارکستر بزرگی متشکل از سازهای زهی، بادی، برنجی بادی و چوبی بادی به اجرای چهار قطعه موسیقی به نام‌های شب خاطره، مژده باران، ایران و تیتراژ فیلم سینمایی دوئل می‌پردازند.

سرپرست گروه آوازی مولا درخصوص قطعه نوستالژیک تیتراژ فیلم سینمایی دوئل،  بیان کرد: این قطعه، بازخوانی تیتراژ فیلم سینمایی دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش و آهنگسازی مجید انتظامی است که علیرضا عارف‌مهر آن را برای اجرای مجدد توسط این گروه، تنظیم کرده، همچنین همزمان با اجرای این قطعات، هنرمندان تئاتر به اجرای حرکات فرمی می‌پردازند، این حرکات، براساس متن و معنای شعر ما انجام می‌شود و نور پردازی حرفه‌ای و خلاقانه آنها را همراهی می‌کند.

وی  با اشاره به مضامین قطعات اجرایی ضمن بیان اینکه این قطعات پنج دقیقه‌ای که به تناوب در میان برنامه‌ها اجرا خواهد شد، دارای مضامینی با محوریت ایران، شهادت، جوانان و همت است که با کوشش گروه ما در قالب آثاری حماسی به اجرا در می‌آید، گفت: برای تداعی خاطر بیشتر نیز اعضای گروه با لباس‌های نظامی حضور خواهند یافت.

 

 

گرامیداشت تشییع شهدای ۲۵ آبان با قطعات موسیقی

شمس،  قطعه شب خاطره‌ها را به عنوان هدیه‌ای ویژه از سوی گروه آوازی مولا  به جانبازان و کسانی که دل در گرو دفاع مقدس دارند، تقدیم کرده و هدف مهم این اجرا را، پس از پاسداشت یاد شهدای آبان، با زنده‌سازی خاطرات تشییع شهدا از مرکز میدان امام، در همسایگی حوض‌ها تا گلستان شهدا برای نسل گذشته و نسل جوانی که تصویری از این واقعه مهم ندارند، عنوان کرد.

سرپرست گروه آوازی مولا در ادامه افزود: سعی کرده‌ایم در تنظیم اشعار و نواها از محتوایی که در زمان جنگ و جبهه به کار می‌رفته در کنار محتواهای امروزی استفاده کنیم تا همه طیف‌های سنی با هر سلیقه‌ای که در میدان امام حضور می‌یابند، با خاطره‌ای درخشان از این برنامه به خانه بروند.

وی با تاکید بر نگاه خلاقه و ایده‌هایی که در ساخت و اجرای این اثر به کار رفته، ادامه داد: به طور معمول در هر ارکستر دو یا سه‌سولیست، تک خوان حضور دارند در حالی که ارکستر ما دارای هفت تک‌خوان خوش‌نفس، ۴۰ خواننده کُر و ۳۰ نوازنده است که در این ابعاد، گروهی بزرگ  به حساب می‌آید، همچنین در کنار سازهای زهی و کوبه‌ای، از سازهایی چون عود و کمانچه و تار استفاده شده تا نقش موسیقی مکتب اصفهان نیز در این اثر برجسته شود، کاری که لااقل در اصفهان برای نخستین بار در چنین ساختاری انجام می‌شود.

شمس برای رفع نگرانی دوستداران آثار و ابنیه تاریخی در این میدان نقش جهان  درخصوص موسیقی و سازبندی این ارکستر خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از وارد آمدن هرگونه آسیب به ابنیه تاریخی میدان امام متحمل زحمات بسیاری شدیم و سعی کردیم تنظیم این ارکستر را به سمت و سویی ببریم که با دقت در انتخاب سازها، موجب ایجاد آسیب برای ابنیه تاریخی میدان نشویم.

 

به گفته سرپرست گروه آوازی مولا، ایمان خدام باشی، امین زینلی، امید شیخ بهایی، آرمان ریاحی، امیرمحمد امانی فر، مهران کاشی و محمدصادق باقری تک‌خوان‌های این گروه هستند و برخی از خواننده‌های گروه نیز از جمله کسانی بوده‌اند که به هنگام تشییع شهدا نوجوان بوده و در این کار، دخیل بوده‌اند،  همچنین بعضی دیگر از آن‌ها از جانبازان دوران دفاع مقدس و یا برادر شهید هستند.

بازسازی  جنگ آبی شهیدان اصفهانی در حوض میان میدان امام

مرتضی رشیدی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه  همزمان با اجرای رویداد ۳۷۰ رود بی‌پایان، چهار روایت نمایشی از به آب زدن رزمندگان اصفهانی در عملیات محرم، در حوض میدان امام اجرا می‌شود تا حکایتی  از رشادت فرشتگان خاک در آب آبان ۶۱ باشند،  اظهار کرد: حوض میان میدان امام برای اجرای این نمایش چهار قطعه‌ای که هدف آن به نمایش درآوردن اعزام به جبهه، گذر از معبر، خور،  نیزار و شهادت شهیدان دفاع مقدس است، با همکاری شبانه روزیِ گروه فنیِ نمایش اجرا شده و به مناسبت پاسداشت ۲۵ آبان پذیرای مخاطبان خواهد بود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ضمن بیان اینکه در این نمایش که نزدیک به ۱۰۰ بازیگر ایفای نقش می‌کنند، به بازسازی لحظاتی از زندگی رزمندگان اصفهانی پرداخته‌ایم و حوض میان میدان را مانند منطقه جنگ آبی آماده کرده‌ایم، گفت: از تمامی ارکان نیروی انسانی و ادوات دخیل در این عملیات مانند مقر فرماندهی، غواص و قایق استفاده می‌شود، بازیگری که نقش راوی را دارد، به روایتِ داستان‌هایی از شهادت رزمندگان می‌پردازد و بازیگران، این روایت‌ها را نقش می‌زنند.

نمایشی برای  تشییع شهدای ۲۵ آبان ۶۱

وی  فرم اجرای این نمایش را پرفورمنس عنوان کرد و در ادامه توضیح داد: اینجا شکل‌گرایی اتفاق می‌افتد و به این سبب، در روایت‌های ما دیالوگی وجود ندارد؛ این نمایش چهار قطعه‌ای که تمرین آن دوازده روز طول کشیده، به مناسبت پاسداشت یاد و خاطره ۳۷۰ شهیدِ آبان سال ۶۱ به مدت چهار شب در میدان نقش جهان به اجرا در می‌آید.

 

گفتنی است ویژه برنامه «۳۷۰ رود بی‌پایان» پاسداشت شهدای آبان سال ۶۱، از ۲۵ آبان ماه به مدت چهار شب از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه در میدان امام به مدت یک ساعت برای عموم مردم اصفهان در همسایگی حوض‌های میان میدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۶۳۱۲۴/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: 25آبان میدان نقش جهان میدان امام آبان سال ۶۱ میان میدان تشییع شهدا ۲۵ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت

گروه موسیقی «همنوازان باربد» به خوانندگی حشمت رجب‌زاده ۱۰ اردیبهشت در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، گروه موسیقی «همنوازان باربد» به سرپرستی مبین سلوکی و تهیه کنندگی موسسه فروغ فلق، شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

قطعات این اجرا منتخبی از معروف‌ترین آثار حشمت رجب‌زاده، قطعات جدید و تصانیف خاطره‌انگیز و کهن قوم لر نظیر «روزگار آشنایی»، «دل سر به هوا»، «ای دوست»، «رنگ شادی»، «نازارم» و «دالکه» است که تنظیم آنها را مبین سلوکی به عهده داشته است.

میلاد مرادی و پیام یکتا (کمانچه)، محمد انوری (کمانچه آلتو)، مبین سلوکی و رضا کرمی (تار)، محمد یخچالی (سنتور)، میلاد جمشیدی (سرنا)، آرمان فلاح (عود)، سهیل قدمی (نی)، حافظ آهنگری (گیتار بیس)، ماهور زمانه‌پور (پرکاشن) و رامین ملکی (دف و دهل) نوازندگان همنوازان باربد را تشکیل می‌دهند.

کنسرت گروه موسیقی همنوازان باربد ۱۰ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان