Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نخستین نشست کارگروه پیشگیری از جرائم فضای مجازی که صبح امروز در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر رویکرد دستگاه قضایی مردم‌محور شده و از مردم جهت عملیاتی کردن برنامه‌های خود استفاده می‌کند، زیرا تداوم انقلاب در گرو حضور مردم در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی با یک نشست صورت نمی‌گیرد، اما این اقدام شروع کاری است که قرار است به کمک هم انجام دهیم و برای رسیدن به این هدف لازم است از زبان فضای مجازی استفاده کنیم تا به نتیجهٔ مطلوب برسیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بخشی از پیشگیری به تعریف عقوبت جرم برمی‌گردد، این درحالی است ‌که در موضوع فضای مجازی با نواقص قانونی روبه‌رو هستیم و در این فضا جرائم هر روز با اشکال جدیدی اتفاق می‌افتند و گسترهٔ وسیعی دارند.

قاسمی بیان کرد: علی‌رغم وجود نواقص قانونی در این حوزه، لازم است با دست ‌بسته در این طوفان که بخشی از نقشهٔ دشمن است حرکت کنیم و نمی‌توانیم بی‌عمل بایستیم.

وی افزود: بسیاری از رویدادها را می‌توان با تولید محتوا و فرهنگ‌سازی کنترل کرد، فراموش نکنیم که پلیس و دستگاه قضایی در این زنجیره به‌عنوان آخرین حلقه محسوب می‌شوند.

این مسؤول تصریح کرد: تولید محتوا یک گام بزرگ است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در آن گام بردارند، می‌توان از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرد و به‌جای هزینهٔ سنگین درمان، به پیشگیری متوسل شد و از توان سازمان‌های متولی و از ظرفیت افراد دغدغه‌مند نیز در این راستا استفاده کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: متولیان فرهنگ و هم‌چنین رسانه‌ها نقش به‌سزایی در مطالبات عمومی دارند، برای مثال شکل‌گیری رمز پویا از جانب بانک‌ها بسیاری از جرائم بانکی را کاهش داده است و همین روند می‌تواند در زمینه‌های دیگر نیز رخ دهد.

قاسمی عنوان کرد: مسئله‌شناسی در فضای مجازی موضوعی است که نباید فراموش شود تا بتوان به‌موقع اقدام کرده و از آسیب‌ها جلوگیری کرد؛ به این معنا که به‌جای واکنش، کنش داشته باشیم و با تولید محتوای سالم فضای مجازی را اشباع و کنترل کنیم تا از میزان آسیب‌ها به‌خصوص در کانون خانواده‌ها جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: بی‌تفاوتی در فضای مجازی خطرناک است، در بسیاری از پرونده‌ها دیده‌ایم افرادی را که ناخواسته وارد ماجراهایی شده‌اند که قابل جبران نبوده است.

دادستان قزوین در پایان تأکید کرد: در دستگاه قضا این امکان وجود دارد که با توجه به قانون صیانت از حقوق عامه در جهت پیشگیری از بسیاری از کاستی‌ها گام برداشت، هم‌اکنون در فضای همگرایی مجلس و دولت و با همکاری مراجع مربوطه می‌توان پیگیر نیازهای حوزهٔ فضای مجاری بود، این انتظار وجود دارد که با سیاست‌گذاری‌های صحیح، فضای مجازی به یک بستر امن تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین محمد قاسمی دادستان قزوین جرائم فضای مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج

طبق تصاویر به دست آمده در فضای مجازی سگ بلاصاحبی به پسربچه ۱۲ ساله ای در کرج حمله کرده است.

به گزارش فارس، از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد  حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. 

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد