Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@20:40:58 GMT

رنگ پرچم فرانسه تغییر داده شده است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۳۲۳۴

رنگ پرچم فرانسه تغییر داده شده است؟

بر اساس گزارش یک رسانه انگلیسی،‌ امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، اخیرا تغییری ظریف را در رنگ پرچم کشورش اعمال کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه دیلی میل گزارش کرد، طیف رنگ آبی که یکی از سه رنگ پرچم فرانسه را تشکیل می دهد اکنون به سرمه ای و طیفی تیره تر از رنگ آبی قبلی به کار برده شده در این پرچم، گرویده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش Europe ۱، این تغییر رنگ که توسط الیزه تایید شده، سال گذشته و در تلاش برای پیوند یافتن مجدد با پرچم سال ۱۷۹۳ فرانسه - نمادی از انقلاب فرانسه – اعمال شده است.

این تصمیم بحث های زیادی در دولت ماکرون به راه انداخته و رسانه ها  گزارش داده اند که از نظر برخی مقامات فرانسوی این رنگ جدید زشت است، در حالی که ماکرون از نظرش این آبی تیره تر شکیل تر است.

این پرچم جدید در ساختمان های دولتی در سراسر پایتخت فرانسه از جمله کاخ الیزه و مجلس ملی این کشور نصب شده است. با وجود این که ماکرون عامل اتخاذ این تصمیم بوده اما گزارش شده که آرنو جولنز، مدیر عملیاتی او، در پشت این اقدام بوده است.

این پرچم اولین بار در دهه ۱۷۹۰ در جریان انقلاب فرانسه و پس از تأسیس اولین جمهوری فرانسه در سال ۱۷۹۲ استفاده شد. این جمهوری طبق قانون اساسی ۱۷۹۳ مجموعه ای از تغییرات اساسی را شامل تعهد به دموکراسی سیاسی، حق رای مردان و اجرای برابر قانون برای همه اعمال کرد.

این پرچم سه رنگ که توسط ژاک لوئی دوید طراحی شد، رسماً در سال ۱۷۹۴ به عنوان پرچم ملی فرانسه به تصویب رسید.

نسخه کم رنگ تر این پرچم در سال ۱۹۷۶ توسط والری ژیسکار دستن،‌ رئیس جمهور وقت فرانسه، برای استفاده در سخنرانی های دولتی پخش شده از تلویزیون معرفی شد.

طبق گزارش Europe ۱، دلیل این تصمیم این بود که پرچم فرانسه هنگام به نمایش در آمدن در کنار پرچم اتحادیه اروپا با آن تداخل پیدا نکند و بنابراین همان طیف از آبی برایش انتخاب شد.

آبی و قرمز رنگ های سنتی پاریس هستند و در انقلاب فرانسه توسط شبه نظامیان استفاده می شدند. پس از تشکیل جمهوری در فرانسه، رنگ سفید برای ملی کردن این نماد به آن اضافه شد. این سه رنگ گهگاه نشانه سه عنصر شعار انقلاب فرانسه شامل آزادی (آبی)، برابری (سفید)، برادری (قرمز) در نظر گرفته می شوند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرانسه انقلاب فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • پلیس فرانسه دانشجویان حامی فلسطین را متفرق کرد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم