Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@10:44:53 GMT

مرحوم علامه جعفری اهل حقیقت بودند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۳۷۷۵

مرحوم علامه جعفری اهل حقیقت بودند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله  صافی گلپایگانی در دیدار علی جعفری، مسئول مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری (ره) که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد،با طلب رحمت و رضوان الهی برای علامه شیخ محمّد تقی جعفری (ره )گفت:سابقه رفاقت بنده با آن مرحوم به نجف اشرف و درس مرحوم آیت الله آقای شیخ محمدکاظم شیرازی رضوان الله تعالی علیه بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بعدها در ایران هم این ارتباط حفظ شد و بار‌ها ایشان به منزل ما آمده بودند و حقیر نیز ایشان را ملاقات کرده بودم.

او  در ادامه با نقل برخی از فضایل اخلاقی مرحوم علامه جعفری (ره)افزود:مرحوم علامه اهل حقیقت بود و مقامشان از آنچه تصور می‌شود بالاتر است و امثال آن مرحوم جایگزین ندارند. ان شاء الله با احیای آثار علامه، این شخصیت ارزشمند را زنده نگهدارید.

این مرجع تقلید در ادامه با نقل خاطره‌ای از آن مرحوم ادامه داد:یادم هست وقتی که ایشان شرح و نقد مثنوی را می‌نوشتند به ایشان پیشنهاد دادم که نهج البلاغه را شرح دهند و آن مرحوم، این شرح ارزشمند را که اکنون به همت شما و همکارانتان با این شکل خوب و زیبا چاپ شده است، نوشتند. احیای آثار ایشان مخصوصاً کتاب‌هایی مثل شرح نهج البلاغه‌شان بسیار سودمند و مفید است.

 آیت الله صافی گلپایگانی در پایان با تجلیل مجدد از شخصیت علامه جعفری (ره) گفت:از خداوند متعال رحمت و رضوان برای ایشان مسئلت دارم و امیدوارم توفیقات شما و همکارانتان در احیای آثار آن مرحوم روز به روز بیشتر شود و همه تحت عنایات و توجهات حضرت، ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف باشید.

در این دیدار علی جعفری، فرزند  علامه جعفری (ره )و مسئول مؤسسه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز و برنامه بیست و سومین سالگرد ارتحال آن مرحوم ارائه کرد.

مدیر مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری( ره)با بیان این که مرحوم علامه نیز به آیت الله صافی گلپایگانی ارادت داشت و بار‌ها همگان را به مطالعه آثار ایشان مخصوصاً کتاب «منتخب الأثر» و «پرتوی از عظمت امام حسین علیه السلام» توصیه می‌کرد.

او در ادامه مجموعه آثار سیزده جلدی و نیز ویراست جدید تفسیر نهج البلاغه را به این مرجع تقلید اهدا کرد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید آیت الله صافی گلپایگانی علامه جعفری مرحوم علامه آیت الله آن مرحوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

کد خبر 6089118

دیگر خبرها

  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد