Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در آئین رونمایی از پوستر بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال پنج هزار جلد کتاب بین مدارس هفت شهرستان جنوبی استان کرمان توزیع شد.

او ضمن تبریک هفته کتاب افزود: “جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم” شعار هفته کتاب است و بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاقی تصریح کرد: انتخاب این شعار با توجه به شرایط کرونا هوشمندانه و قابل تحسین است.

او به فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب کشور را از افتخارات این اداره کل برشمرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب جنوب کرمان در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه قرار دارد گفت: تاریخ و نحوه برگزاری مجازی یا حضوری این نمایشگاه بزودی اعلام می‌شود.

اسحاقی بر نقش مهم کتاب در زندگی افراد اشاره و بر نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در نسل جوان تاکید کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: در بحث جام باشگاه‌های کتابخوانی و کمیته‌های خرید کتاب امسال ۲۰۰ عنوان کتاب با مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون تومان کتاب از ناشران و نویسندگان جنوب کرمان خریداری شده است.

حمید رضا واحدی فعال حوزه کتاب منطقه جنوب کرمان در ادامه این آئین گفت: این هفته فرصت خوبی برای مروجین کتاب است.

او افزود: کتاب نقش مهمی در زندگی همه افراد بویژه نسل جوان دارد، زیرا کتاب قدرت نه گفتن و مواجه با مشکلات را آموزش می‌دهد.

او به کتاب دکتر پوراسلامی نویسنده جنوب کرمان با عنوان ماه و یک آسمان ستاره اشاره کرد و گفت: در این کتاب بزرگان تاریخ منطقه جنوب کرمان معرفی شده اند.

در پایان این آئین از پوستر بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران رونمایی و از تسهیلگران، رابطان برتر جام باشگاه‌های کتابخوانی و کتابداران نمونه جنوب کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخوانی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس گفت: ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده که از این تعداد ۳۲ اثر از ۲۴ شاعر متعلق به شهرستان سلماس است.

رامین پورعباس با بیان اینکه ۲۴ شاعر اهل سلماس در این جشنواره شرکت کردند، گفت: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس استفاده از ابزار موثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی و حمایت از شاعران آیئنی را از جمه اهداف این جشنواره بین‌المللی عنوان کرد.

پورعباس گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی امسال ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری شهرستان سلماس میزبان این جشنواره خواهد بود.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «گروه قرآن و عترت»، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرمانداری شهرستان سلماس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر ادارات این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد